Badania niezbędne do inseminacji

1. Data: 2006-11-08 10:49:33

Temat: Badania niezbędne do inseminacji
Od: "tom77" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pragnę zadać pytanie, poprzedzę je krótkim wstępem.
O dwóch lat, nieskutecznie ? próbujemy z żoną spłodzić potomka.
Żona zakończyłą właśnie leczenie u swojego ginekologa. W tym
czasie miałą zbijaną prolaktynę (Bromocorn), brała Clostimbedit (
to się chyba jakoś inaczej nazywa - przepraszam nie pamiętam w tej
chwili nazwy dokładnej) i przez 2 miesiące dostawała Pregnyl. Moje
badania (nasieniogram) wyglądaja normalnie.
Treaz zdecydowaliśmy się na leczenie w klinice niepłodności,
jesteśmy po pierwszej wizycie. Żona miała zrobione wstępne badania
na czystość pochwy, bakteriologiczne, mykologoczne, USG. W kolejnym
tygodniu ma mieć robione kolejne badania (hormonalne), a ja kolejne
badanie nasienia( nasioniogram i chromatynę). Lekarz prowadzący
zaproponował również badania budowy macicy - histeroskopię i
badanie drożności jajowodów. A następnie po określeniu przyczyny
niepłodności dalsze leczenie. Niestey ceny jakie podał za
poszczególne badania są dla nas bardzo, wysokie: chromatyna 400PLN,
histeroskopia 1300PLN, drożność jajowodów 500PLN, badania
hormonalne 100 - 200 PLN za dany ,,pakiet". Niestety cena kompletu
tych badania przekracza nasz miesięczny dochód, a w dług bardzo
łątwo wpaść a trudno zniego wyjść ?
Żona już nieco orientuje się w temacie ja też tam troszkę
czytałem no ale lekarzem to nie jestem i nie wiem co i jak dokładnie.
Z tego, co wiemy sądzę, że w naszym przypadku konieczna będzie
inseminacja. Proszę, więc o odpowiedź na pytanie, które badania są
koniecznie niezbędne w przypadku inseminacji? Czy histeroskopia jest
absolutnie niezbędna? Czy wystarczy samo badanie jajowodów? Czy do
zabiegu inseminacji konieczne jest wykonanie chromatyny (nasienie)?
Te wszystkie wątpliwości budzi niestety brak pieniędzy, człowiek
cały czas liczy się z wydatkiem każdej złotówki a tu nagle tak
kolosalne pieniądze na same badania - a gdzie leczenie? Szok.
Bardzo proszę o odpowiedź na te pytania.
Będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam serdecznie.
Tom77

2. Data: 2006-11-08 20:07:59

Temat: Re: Badania niezbędne do inseminacji
Od: "Skandalistka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tom77" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

(...)
[...]

Też lekarzem nie jestem, ale sporo wiem na ten temat z własnego
doświadczenia.
Moim zdaniem jak na inseminację to ciut za dużo tych badań. Histeroskopię
lekarze zlecają raczej dopiero po poronieniach lub po nieudanym in vitro. Za
to drożność jajowodów jak najbardziej wskazana. Badania hormonów również, ze
względu na sprawdzenie czy występuje owulacja, do tego monitorowanie cyklu
USG.
Nie wiem czy przed inseminacją wykonuje się aż tak bardzo dokładne badania
nasienia, ale za to polecam: http://nasz-bocian.pl/. To kopalnia wiedzy na
temat niepłodności.
A można wiedzieć gdzie się leczycie? No i lekarz skoro zlecił badania nie
powiedział czy to będzie inseminacja czy in vitro? Sami wywnioskowaliście?

S.

3. Data: 2006-11-08 20:49:56

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam forum: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=191

4. Data: 2006-11-09 09:02:10

Od: "tom77" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):
> Użytkownik "tom77" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> polecam forum: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=191

Nie byłem tam jeszcze. Bardzo dziękuję za odpowiedź

5. Data: 2006-11-09 15:29:04

Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tom77 napisał(a):
> [...]
> kolosalne pieniądze na same badania - a gdzie leczenie? Szok.
> Bardzo proszę o odpowiedź na te pytania.

Posluchaj - wiem, ze rada moze nie bedzie najbardziej oryginalna, ale
ja na Twoim miejscu zwyczajnie porozmawialbym szczerze z lekarzem. I
napewno lekarz doradzi Ci lepiej niz ktokolwiek na forum czy grupie
dyskusyjnej chociazby dlatego, ze z samego wywiadu i spotkania z Wami
ma lepszy przeglad sytuacji niz ktokolwiek z tutaj obecnych.

Pozdrawiam,

L'e-szczur

Przepuklina pachwinowa w Poznaniu
Ból żuchwy?
Stomatologia - ukruszone szkliwo
problem ze wzrokiem
siusianie-to problem glowy czy pecherza?