Baltic Wood czy Finish Parkiet?

1. Data: 2008-02-13 10:33:17

Temat: Baltic Wood czy Finish Parkiet?
Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie, co jest lepsze? Wiem, że Baltic Wood i Barlinek uklada sie jako
pływającą, Finish zaś się klei, więc z tym pierwszym jest mniej roboty -
osobiście chyba wolałbym plywającą podłogę. A jak jest z jakością samych
desek i lakieru, ma ktoś porównanie?

2. Data: 2008-02-13 12:32:35

Temat: Re: Baltic Wood czy Finish Parkiet?
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 13, 11:33 am, "jaQbek [z pracy]"
<j...@p...null> wrote:
> [...]
> pływającą, Finish zaś się klei, więc z tym pierwszym jest mniej roboty -
> osobiście chyba wolałbym plywającą podłogę. A jak jest z jakością samych

Barlinek też można kleić. Dlaczego chcesz pływająca podłogę? Jak
bardzo lubisz stukanie i skrzypienie?

--
ZZ@private

3. Data: 2008-02-13 12:42:15

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Barlinek też można kleić. Dlaczego chcesz pływająca podłogę? Jak
> bardzo lubisz stukanie i skrzypienie?
Nie lubię. Ale na tak jak czytałem, to barlinka się nie klei. A na podlodze
mam wylewkę, raczej równą, więc chyba da się zrobić klejoną podłogę

4. Data: 2008-02-13 13:56:56

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Barlinek też można kleić. Dlaczego chcesz pływająca podłogę? Jak
>bardzo lubisz stukanie i skrzypienie?

jak źle zrobisz to może i skrzypi i stuka

ps. stukają to panele a skrzypi lite drewno -jak dobrze połozysz na prostej
podłodze deske klejoną warstwowo (o tych mowa) to nic złego nie będzie sie
działo...

pozdr
gregor

5. Data: 2008-02-13 14:14:24

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gregor" <p...@g...autograf.pl> napisał w wiadomości
> ps. stukają to panele a skrzypi lite drewno -jak dobrze połozysz na
> prostej podłodze deske klejoną warstwowo (o tych mowa) to nic złego nie
> będzie sie działo...
Czy jak mam równą wylewkę (stan developerski), to dawać jako podkład piankę,
korek, czy takie zielone płyty, z czegoś jak styropian? te płyty mają 6 mm,
i boję się, że raze z 15 mm dechy to troszke grubo będzie. A muszę do tego
dorównać poziom gresu.

6. Data: 2008-02-13 14:20:30

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korek, czy takie zielone płyty, z czegoś jak styropian? te płyty mają 6
> mm, i boję się, że raze z 15 mm dechy to troszke grubo będzie. A muszę do
nawet jeśli idealnie prosta podłoga to musisz coś pod deske położyć,
teoretycznie pianka wystarczy ale ja jestem za "zielonymi płytami" -nic Ci
nie bedzie skrzypieć

możesz najpierw połozyc podłoge a poźniej płytki lub odwrotnie - bo
wysykość podłogi z płytek dopasujesz poprzez grubość kleju

no chyba ze juz masz płytki położone - tedy trzeba kombinować i szukać
cienszego podkładu pod deski lub... przykleić je do podłoża

pozdr
gregor

7. Data: 2008-02-13 14:26:02

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

> możesz najpierw połozyc podłoge a poźniej płytki lub odwrotnie - bo
> wysykość podłogi z płytek dopasujesz poprzez grubość kleju
Nie, nie mam jeszcze nic. Czekam dopiero na odbiór mieszkania :)
Ale boję się, ze jak dam 6mm płyty + 15mm panele, to będę musial dać z 10mm
zaprawy klejowej i popłynę ...

8. Data: 2008-02-13 14:26:36

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał w
wiadomości news:fouuku$emq$1@inews.gazeta.pl...
A co do tych zielonych płyt - nie ma ryzyka, że się miejscowo powgniata?

9. Data: 2008-02-13 14:28:23

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 13, 2:56 pm, "gregor" <p...@g...autograf.pl>
wrote:

> [...]
> podłodze deske klejoną warstwowo (o tych mowa) to nic złego nie będzie sie

Masz tak położoną czy teoretyzujesz?
Bo ja mam Barlinek na korku (ponoć najlepsze) i jak suka idzie w nocy
to drapiąc pazurami jest w stanie wszystkich obudzić.
Co do skrzypienia to przez pierwszy rok nic nie skrzypiało, teraz są
dwa czy trzy miejsca gdzie jak sie stąpnie to skrzypi (pewnie się
korek wgniótł) i zgaduję że z czasem będzie takich miejsc więcej.

--
ZZ@private

10. Data: 2008-02-13 15:20:26

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Masz tak położoną czy teoretyzujesz?
mam własnie barlinka, mam też parkiet i mam też panele - więc moge porównać

barlinek leży juz 3-4 lata, podkład z zielonej płyty, - NIC nie stuka i nic
nie skrzypi, minusem jest tylko fakt że miękkie drewno (robią sie wgniecenia
jak coś spadnie, pomimo że to "niby" drewno dębowe - zapewne taki słaby
lakier)

mam też panele, położone na podkładzie z pianki 3mm, klejone - podłoga pod
spodem jest jednak krzywa - panele nie skrzypią bo klej im nie pozwala ale
jako że są to panele to niestety te w porównaniu z deską - stukają
(zwłaszcza jak sie chodzi w obuwiu z twardą podeszwą, bo chodząc boso
oczywiscie nic nie stuka)

najlepszym rozwiązaniem - także to potwierdzam jest oczywiscie parkiet -
ale to najdroższe i najbardziej pracochłonne rozwiązanie

>Bo ja mam Barlinek na korku (ponoć najlepsze) i jak suka idzie w nocy
>to drapiąc pazurami jest w stanie wszystkich obudzić.

nie używałem korka, wiec nie moge porównać :((
co do psa to w sumie masz racje - pazury psów "stukają", czym
wiekszy/cięższy pies to zapewne bardziej (wielkość pazura), ale idąc tym
tropem chyba tylko na wykładzinie nie bedzie stukac ;-)

>Co do skrzypienia to przez pierwszy rok nic nie skrzypiało, teraz są
>dwa czy trzy miejsca gdzie jak sie stąpnie to skrzypi (pewnie się
>korek wgniótł) i zgaduję że z czasem będzie takich miejsc więcej.
chyba innego wytłumaczenia nie ma jak "wygniecienie"

pozdr
gregor

[W-wa] Jak uciec od STOEN ?
Jaka szafa wchodzi do windy ?
Drzwi szklane
Odkurzacz piorący Philips Triathlon FC6844, Zelmer Wodnik Quattro 616.6, DeLonghi WFZ 1300SDL czy Hoover Jet&Wash SX 6254
szukam lodówki, której drzwi...