Bar tlenowy - co sądzicie

1. Data: 2003-05-30 07:07:29

Temat: Bar tlenowy - co sądzicie
Od: "Magister" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje informacji i Waszych opinii na temat terapii tlenowej/barów
tlenowych. Nie znalazłem nic wystarczająco ciekawego w necie, a te
wiadomości są mi baardzo pilnie potrzezbne. Z góry dzięki

2. Data: 2003-05-30 08:34:51

Temat: Re: Bar tlenowy - co sądzicie
Od: "Grzegorz Iwanek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gdyby taka terapia byla uzgodniona z lekarzem, to moze warto.
natomiast pracownicy takich barow najczesciej swoje doswiadczenia czerpali z
jakis szkolen organizowanych przez firmy obslugujace te "bary".

3. Data: 2003-05-30 12:19:16

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magister napisał:
>Potrzebuje informacji i Waszych opinii na temat terapii tlenowej/barów
>tlenowych.

W czerwcowym numerze Wiedzy i Życia są dwie strony na ten temat
(Małgorzata T. Załoga: Drogi tlen, str. 60). Ogólnie: wdychanie
tlenu w wysokim stężeniu "bez powodu" nie jest zalecane i może
być niebezpieczne.

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

4. Data: 2003-05-30 18:44:44

Od: "rester" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W czerwcowym numerze Wiedzy i Życia są dwie strony na ten temat

W najnowszym numerze Focusa tez jest dosyc sporo na ten temat.

pozdrawiam
rester

5. Data: 2003-05-31 22:06:08

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogólnie: wdychanie
> tlenu w wysokim stężeniu "bez powodu" nie jest zalecane i może
> być niebezpieczne.

Ano moze...

tlen w podwyzszonym stezeniu jest toksyczny dla tkanki plucnej.

"z lenistwa" zacytuje post z innego watku:

> pezet:

> no nie przesadzaj. To się zdarza nawet w naturze ;-)

Bynajmniej nie przesadzam.

Zatrucie tlenem - jak pisalem - moze miec postac ostra lub przewlekla.

Postac OSTRA - zespol Paul-Berta - ma miejsce podczas oddychania tlenem w
duzym cisn. parcjalnym [...]

Natomiast PRZEWLEKLA postac zatrucia tlenem - zespol Lorrain-Smitha, dotyczy
uszkodzenia
tkanki plucnej, podczas dluzszego oddychania tlenem o cisn. porcjalnym
powyzej 21kPa (!)
- czyli KAZDYM, ktore przekracza cisn. parcjalne tlenu w atmosferze.

Stopien uszkodzenia pluc jest wypadkowa stezenia tlenu i czasu ekspozycji.
Klinicznie poczatkowo objawia sie drapaniem i wysuszeniem gardla, ale
rownoczesnie
postepuje zwloknienie tkanki plucnej i stopniowe zmniejszenie pojemnosci
zyciowej pluc.

O ile ostre zatrucie moze wystapic podczas nurkowania lub leczenia w komorze
hiperbarycznej,
o tyle zatrucie przewlekle to juz problem kazdego pacjenta, ktoremu przez
dluzszy czas podaje
sie dodatkowo tlen do oddychania (sytuacja czesta chocby w OIOM-ach).

Dlatego nie powinno sie podawac tlenu "na wszelki wypadek", a tylko wtedy,
gdy jest to niezbedne.

Wprowadzono nawet tzw. jednostke tlenowej toksyczności płucnej - UPTD (Unit
of Pulmonary
Toxicity Dose), dzieki ktorej mozna obliczyc ryzyko zwiazane z ekspozycja
organizmu na
podwyzszone stezenie tlenu.

Mam nadzieje ze troszke wyjasnilem :)

pozdrawiam
piotr

Zrosty, ciaza pozamaciczna a dalsze powiklania
badanie grupy krwi u dziecka
maksymalne ciśnienie krwi przy wysiłku?
Dermatologia
przepuklina