Barszcz z zakwasu

1. Data: 2000-09-30 13:55:44

Temat: Barszcz z zakwasu
Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi mili, podpowiedzcie laikowi jak robi sie prawdziwy zakwas.. tym razem z
buraczkow
oddam skore mego wroga za jedna porcje takiej domowej pychoty!

Koneser barszczu z krokiecikiem
Sakul

1. Data: 2000-10-02 07:20:08

Temat: Re: Barszcz z zakwasu
Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sakul <j...@i...pl> w wiadomości
news:8r4nvl$r6p$1@news.intertele.pl napisał(a):
> Moi mili, podpowiedzcie laikowi jak robi sie prawdziwy zakwas.. tym razem
> buraczkow
> oddam skore mego wroga za jedna porcje takiej domowej pychoty!

najpierw zakiś buraków pokrojonych w plasterki z czosnkiem, skórką razowca i
łyżką soli na 1 litr zalewając ciepłą wodą.

ale wroga to zostaw w spokuju :-)))

wojmat
-
"weź kęsa bez mięsa ;-)" http://puszkkka.spinacz.pl
wegetariańska baza przepisów i informacji kulinarnych
-

1. Data: 2000-10-02 08:30:55

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na kwas buraczany. Otrzymalam go jednak w celach leczniczych.
Podobno bardzo dobrze wplywa na podniesienie poziomu erytrocytow we krwii -
czego ja mam ciagle za malo.

Buraki pokroic w plastry, dolozyc skorke chleba, zalac letnia przegotowana
woda i odstawic w ciemne miejsce na 4 dni. Jako lek pije sie tego 2 szklanki
dziennie. Moze mozna zuzyc to do barszczu jako zakwas???

Ela

1. Data: 2000-10-02 09:42:39

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela <e...@b...com.pl> w wiadomości news:39d84749@news.vogel.pl
napisał(a):
(...)
> [...]
szklanki
> dziennie. Moze mozna zuzyc to do barszczu jako zakwas???

właśnie tak!

wojmat

1. Data: 2000-10-02 12:02:10

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozesz mi podac proporcje burakow do wody, bo tego nie mam i planowalam
robic na wyczucie.
Ela

1. Data: 2000-10-02 12:25:09

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela <e...@b...com.pl> w wiadomości news:39d878da@news.vogel.pl
napisał(a):
> Czy mozesz mi podac proporcje burakow do wody, bo tego nie mam i
planowalam
> robic na wyczucie.

sama sobie odpowiedziałaś. no... nie wiem... z pół kilo buraków i litr wody?
na oko. jak bedzie za kwaśny to dolejesz wody.

wojmat
--------------
lubisz dobre rzeczy? zajrzyj do bazy wege-przepisów z wyszukiwarką
Puszatkowa Książka Kucharska Kazały: http://gotuj.wege.spinacz.pl
strona grupy ircx.pl.polskavege http://www.polskavege.ircx.pl

1. Data: 2000-10-02 21:26:47

Temat: Odp: Barszcz z zakwasu
Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela, Wojmat,
dzieki

zgadnijcie co bedzie z 5 dni na obiadek?

:)))

aha: ciocia poradzila mi zeby taki gotowy zakwas wkladac do zamrazarki
(w plastikowych butlach zapelnionych po samiutkie brzegi zeby nie
wystrzelily)

Sakul

1. Data: 2000-10-08 12:55:35

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Sakul <j...@i...pl> wrote:

> [...]
>
> aha: ciocia poradzila mi zeby taki gotowy zakwas wkladac do zamrazarki
> (w plastikowych butlach zapelnionych po samiutkie brzegi zeby nie

Tez czesto zamrazam kwas buraczany, ale z tym napelnianiem po brzegi to
chyba pomylka. Wlasnie wtedy butelki moga peknac.

Wladyslaw

Czy to moze woda???
grochowa z calego grochu - pomocy
Indyk czy Indyczka?