Bateria z termostatem - czy warto?

1. Data: 2001-12-06 09:59:33

Temat: Bateria z termostatem - czy warto?
Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby podzielic sie wrazeniami z uzytkowania baterii z
termostatem? Czy podczas prysznicowania zabezpieczy mnie przed
niespodziankami zwiazanymi z naglymi zmianami temperatury wody wskutek
np. zmiany cisnienia na ktore dziwnie reaguje piecyk/ogrzewacz.

1. Data: 2001-12-06 11:20:47

Temat: Re: Bateria z termostatem - czy warto?
Od: "Pete" <N...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bolek" <a...@i...pl> w wiadomosci
news:47gu0u4bmdmh2hh863k8jdih7i24jn7fnd@4ax.com napisal(a)...

> [...]
> niespodziankami zwiazanymi z naglymi zmianami temperatury wody wskutek
> np. zmiany cisnienia na ktore dziwnie reaguje piecyk/ogrzewacz.

Raczej nie, bateria termostatyczna ma dosc duza bezwladnosc, wiec nie
reaguje blyskawicznie na zmiane temperatury dostarczonej wody.
Daja sie wyczuc lekkie wahania temperatury podczas uzytkowania.
Niewatpliwa zaleta takich baterii jest blyskawiczne ustawienie zadanej
temperatury.

Po prostu wiesz na jakiej pozycji jest temperatura odpowiednia dla ciebie i
taka
od razu ustawiasz.

Pete

1. Data: 2001-12-07 00:01:43

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Bolek" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> niespodziankami zwiazanymi z naglymi zmianami temperatury wody wskutek
> np. zmiany cisnienia na ktore dziwnie reaguje piecyk/ogrzewacz.

Tak zabezpieczy.
Kupuj ale dobrej firmy.
Mam od 7-miu lat Grohe - naprawde rewelacja - warto zainwestowac.

Tylko nie wiem jak to sie sprawdza przy ogrzewaniu piecykiem
gazowym/elektrycznyym
(ja mam ciepla wode z osiedlowego wymiennika ciepla).
One musza miec okreslony min. przeplyw do dzialania, a bateria termostat.
dziala tak, ze jak za goraco
to ogranicza przeplyw cieplej (za zimno-na odwrot).

Edek

1. Data: 2001-12-09 00:14:19

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 06 Dec 2001 10:59:33 +0100 Bolek <a...@i...pl> napisal:

> [...]
>niespodziankami zwiazanymi z naglymi zmianami temperatury wody wskutek
>np. zmiany cisnienia na ktore dziwnie reaguje piecyk/ogrzewacz.

Czy chcesz podlaczac baterie termostatyczna pod "junkersa"? IMHO z
popularnymi kotlami przeplywowymi to nie zadziala dobrze. Zalety b. t.
wychodza najlepiej przy malych przeplywach, a tego zwykle kotly nie
lubia. Ale moze wypowie sie ktos, kto korzysta?

gr

1. Data: 2001-12-09 20:10:06

Od: "Robert K." <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Ja mam firmy Grohe i jest to rewelacja - temp. zadana ustawia natychmiastowo
i ma tzw. blokade poparzeniowa (moje nazewnictwo), a takze ustawienie
cisnienia strumienia wody w funkcji eco.
Niestety mieszkam w Lublinie, a tu jest woda twarda i nie wiem jak sobie
radza 'te' urzadzania z kamieniem.
By
Robert K.

1. Data: 2001-12-10 10:53:04

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski pisze:

> [...]
>wychodza najlepiej przy malych przeplywach, a tego zwykle kotly nie
>lubia. Ale moze wypowie sie ktos, kto korzysta?

W mieszkaniu do ktorego niebawem sie wprowadze nie ma jeszcze cieplej
wody w ogole, na dzien dziesiejszy gazu zreszta tez nie. Docelowo
widzialbym tam wode z gazowego pieca dwufunkcyjnego (woda, C.O.)
tymczasowo zainstalowany zostanie jakis ogrzewacz elektryczny -
przeplywowy badz pojemnosciowy. Z moich dotychczasowych doswiadczen
wynika ze ogrzewacze przeplywowe sa wrazliwe na zmiany cisnienia i w
wyniku ich nagle zmienia sie temperatura wody na wyjsciu, nie da sie
ukryc ze dla osoby bioracej akurat prysznic jest to spory dyskomfort
[z innej perspektywy hartowanie ;-)], zastanawiam sie czy bateria
termostatyczna moze tu cos pomoc. BTW, na jakiej zasadzie dzialaja
takie baterie? jakis element rozszerzajac (kurczac) sie pod wplywem
temperatury reguluje proporcje cieplej i zimnej wody?

1. Data: 2001-12-10 11:20:25

Od: Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Redlarski wrote:

> [...]
> wychodza najlepiej przy malych przeplywach, a tego zwykle kotly nie
> lubia. Ale moze wypowie sie ktos, kto korzysta?

Korzystam z baterji termostatycznej wraz z piecem dwufunkcyjnym. Idealne
rozwiązanie, odkręcam wodę (nie mam cyrkulacji) więc najpierw musi
zlecieć zimna woda z rur, ale bateria "przestawią" się całkowicie na
ciepłą wodę, w momencie kiedy do baterji dolatuje ciepła woda ta
ogranicza jej dopływ lub otwiera zimną aby otrzymać wybrana temperaturę.
Dodatkowa zaleta - dzieci w czasie kąpieli się nie poparzą, żeby dostać
wodę powyżej 38 stopni trzeba nacisnąć "guzik".

--
Wojciech Zimkowski

1. Data: 2001-12-13 23:46:02

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 10 Dec 2001 12:20:25 +0100 Wojciech Zimkowski <z...@a...ic.com.pl>
napisal:

> [...]
>ciepłą wodę, w momencie kiedy do baterji dolatuje ciepła woda ta
>ogranicza jej dopływ lub otwiera zimną aby otrzymać wybrana temperaturę.

Czy kociol ma modulacje, tj. czy zmniejszy doplyw gazu gdy bateria
przymknie pobor goracej wody?

gr

SPAM - inteligo
Adres do wirtualnych serwow o nieruchomosciach
Cięcie pleksy
Pralka Margherita 2000
Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?