Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?

1. Data: 2001-12-05 15:43:42

Temat: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Od: "Krzysztof Polito" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

Kolega Grzegorz W. Fedorynski odpisal na moje pytanie w watku o pralkach
AEG, ze technologia pralek ladowanych od gory jest mniej dopracowana niz
tych ladowanych z przodu:
mimuw.edu.pl

Przyznam, ze zbilo mnie to nieco z tropu... w zwiazku z tym mam pytanie,
jak to wyglada z Waszego punktu widzenia? Czy ktos mial jakies problemy
z pralka ladowana od gory?
Chce kupic pralke AEG model 41270 lub 41280:
http://www.aeg-hausgeraete.de/node421.asp?prodId=352
5&intProductID=3525&intCategoryID=532
http://www.aeg-hausgeraete.de/node421.asp?prodId=352
4&intProductID=3524&intCategoryID=532

Mam malo miejsca w lazience i w zasadzie ladowana od gory jest jedynym
sensownym rozwiazaniem...

Dzieki z gory za opinie
Pozdrowienia
Krzysiek.

1. Data: 2001-12-05 17:19:04

Temat: Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to technologicznie wygląda, to niestety nie wiem, ale jedno jest pewne -
pralka ładowana od góry jest wygodniejsza. Stwierdzam to jako mama prawie
12-mies. brzdąca. Aczkolwiek faktem jest, że jest to już druga moja pralka
ładowana od góry - pierwszą była pralko-suszarka firmy Matura, teraz mam
Siemensa SIWMAT 706. Matura już się wykończyła (choć niektórzy twierdzą, że
tylko jakieś szczotki są do wymiany), Siemens jeszcze chodzi. Uwaga - obie
pralki przywiezione z Niemiec, wcześniej używane.
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2001-12-06 11:17:54

Od: "Pete" <N...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

"domańczak" <d...@p...onet.pl> w wiadomości
news:9ulkqv$4tp$1@news.onet.pl napisał(a)...
> Jak to technologicznie wygląda, to niestety nie wiem, ale jedno jest
pewne -
> pralka ładowana od góry jest wygodniejsza. Stwierdzam to jako mama prawie
> 12-mies. brzdąca.

Przepraszam, ale co ma dziecko do wygody uzytkowania pralki??? :-O
Ja mam zdanie wrecz przeciwne.

1. Trzeba najpierw obrocic beben aby znalezc otwor
2. Podczas zamykania i otwierania latwo sie skaleczyc
3. Nie mozna niczego trzymac na pralce, badz powiesic polki

Wiecej nie pamietam, bo nie uzywam. Po prostu jesli mozna, to lepiej jest
wstawic
tradycyjna pralke. A powyzsze stwierdzilem w trakcie poszukiwan pralki dla
siebie.

Pete

1. Data: 2001-12-06 11:35:26

Od: "Krzysztof Polito" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

> Przepraszam, ale co ma dziecko do wygody uzytkowania pralki??? :-O
> Ja mam zdanie wrecz przeciwne.

No coz, do pralki ladowanej od gory (male) dziecko nie wlozy glowy :)

> 1. Trzeba najpierw obrocic beben aby znalezc otwor

Fakt

> 2. Podczas zamykania i otwierania latwo sie skaleczyc

To zalezy tylko i wylacznie od konstrukcji bebna. We wspomnianych przeze
mnie pralkach AEG klapki zamykajace beben pokryte sa specjalnym tworzywem
i skaleczyc sie o to nie da... dodatkowo - mozna otworzyc beben
bez specjalnego wysilku jedna reka :)

> 3. Nie mozna niczego trzymac na pralce, badz powiesic polki

Tia... ale za to mozesz ja wstawic tam, gdzie ladowanej z boku nie
da rady (np w waska szpare miedzy szafkami).

To sa wady i zalety uzytkowe i jaki kon jest kazdy widzi, ale mi
chodzilo glownie o zagadnienia konstrukcyjne i mechaniczne :)

Krzysiek.

1. Data: 2001-12-06 11:54:47

Od: "mielony" <l...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napewno to moja wina, lecz podczas oglądania pralki w sklepie ( tej z góry
ładowanej,niepamietam jaki typ ) i próby
otwarcia bębna ZERWAŁO mi paznokieć ! goi się do tej pory - oczywiście
kupiłem pralkę ładowaną z przod o
głębokości 33cm
pzdr
lm

1. Data: 2001-12-06 20:25:01

Od: Andrzej Garapich <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Dec 2001 12:17:54 +0100, "Pete" <N...@b...com>
wrote:

Ja jestem zwolennikim "od góry", mam juz trzecią i wiem ze mam
racje :-)

Najważniejszy argument to ten (copy-pastowalem):

Ladowane od gory maja generalnie wieksza liczbe obrotow przy
wirowaniu przy porównywalenej technologii. Związane to jest z
problemem poziowania:
te z drzwiczkami z boku ("klasyczna" to jest Frania, i ona tez jest
ladowana od gory!), maja beben zawieszony tylko w jednym
punkcie i wypoziomowanie pralki wplywa bardzo wydatnie
na jej trwalosc. Intensywne uzywanie pralki, zwlaszcza
szybkowirujacej na niewypoziowanej podlodze powoduje
szybsze zuzycie lozyska od bebna. Problemu tego nie ma
w pralkach ladowanych od gory: beben jest podparty w
dwoch punktach i precyzyjne jej wypoziomowanie nie
jest az tak wazne.
Sprawa druga: jak komus coś wypadnie z bembna, to smialo
moze go wyjac (beden) i siegnac po zgube (pare tygodni
temu pewnej grupowiczce cos tam wpadlo, wiec przyklad
nie jest wyimaginowany).

A oto kontrargumenty:
>1. Trzeba najpierw obrocic beben aby znalezc otwor
Sa takie modele, w ktorych beben automatycznie ustawia
sie otwieraniem do góry.

>2. Podczas zamykania i otwierania latwo sie skaleczyc
Podobnie jak przycisnac sobie cos przy zamykaniu
drzwiczek. Argument moim zdaniem chybiony.

>3. Nie mozna niczego trzymac na pralce, badz powiesic polki
Tak, to prawda. Za to mozna taka pralke ostawic w samym
rogu, obudowanym z obu stron szafkami/czymkolwiek.
Kwestia ustawnosci pomieszczenia i wyboru rozwiazania.
Mozna tak, mozna inaczej - kazde z rozwiazan ma swoje
wady i zalety.

>Wiecej nie pamietam, bo nie uzywam. Po prostu jesli mozna, to lepiej jest
>wstawic tradycyjna pralke.
Tradycyjna, to jest FRANIA! A ona jest od gory!!! :-)

> A powyzsze stwierdzilem w trakcie poszukiwan pralki dla
> siebie.
A ja pierwsza pralke "od góry" widzialem w polowie lat 80-tych
w Anglii i sie zachwycilem - stala w samym rogu kuchni
obudowana ze wszech stron obudowa kuchenna.

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
W...@p...pl
wywal WYWAL_TO_

1. Data: 2001-12-07 08:55:47

Od: "fater" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam Brandt ladowaną od gory pralko-suszarke.

> Przepraszam, ale co ma dziecko do wygody uzytkowania pralki??? :-O
> Ja mam zdanie wrecz przeciwne.

Wiecej prania i co za tym idzie nie trzeba sie tyle schylać.

> 1. Trzeba najpierw obrocic beben aby znalezc otwor

Zalezy w jakich pralkach. W mojej beben zatrzymuje sie zawsze otworem na
górze.

> 2. Podczas zamykania i otwierania latwo sie skaleczyc

Patrz powyzej.Nie ma jak.

> 3. Nie mozna niczego trzymac na pralce, badz powiesic polki

Tu sie zgodze, ale za to mozna kolo pralki postawic z dowolnej strony kosz
na pranie.

> Wiecej nie pamietam, bo nie uzywam. Po prostu jesli mozna, to lepiej jest

Najwazniejsza zaleta pralek ladowanych od gory:

Mozna w dowolnym momecie zatrzymac pranie , nawet po napuszczeniu wody i cos
dorzucic.
U mnie czesto zachodzi taka koniecznosc.
Przy pralce ladowanej od boku po napuszczeniu wody - niestety za pozno.

fater

1. Data: 2001-12-07 09:28:15

Od: "Pete" <N...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Garapich" <g...@p...pl> w wiadomości
news:q0lv0u0jauui7jm68sbacuddqm3m5o8mb9@4ax.com napisał(a)...
> [...]
> w pralkach ladowanych od gory: beben jest podparty w
> dwoch punktach i precyzyjne jej wypoziomowanie nie

Taaaa, naczytales sie infoserwisu i udajesz madrego. Czy uwazasz,
ze nie jest mozliwe podparcie bebna z obu stron w pralce ladowanej od
przodu?
I daruj sobie wtracenia nt. Frani

> Sprawa druga: jak komus coś wypadnie z bembna, to smialo
> moze go wyjac (beden) i siegnac po zgube (pare tygodni
> temu pewnej grupowiczce cos tam wpadlo, wiec przyklad
> nie jest wyimaginowany).

To jak jest zamocowany _beben_ , ze kobieta sama go moze wyciagnac?

> A oto kontrargumenty:
> Sa takie modele, w ktorych beben automatycznie ustawia
> sie otwieraniem do góry.

Byz moze, ale ogladajac w sklepie sam musialem je obracac

> Podobnie jak przycisnac sobie cos przy zamykaniu
> drzwiczek. Argument moim zdaniem chybiony.

Wcale nie chybiony, bo juz przy pierwszej probie otwarcia skaleczylem
sie wlasnie drzwiczkami do bebna.

> [...]
> Kwestia ustawnosci pomieszczenia i wyboru rozwiazania.
> Mozna tak, mozna inaczej - kazde z rozwiazan ma swoje

Dokladnie, w mojej lazience pasuje tylko ladowana od frontu

> Tradycyjna, to jest FRANIA! A ona jest od gory!!! :-)

Czyli, ze wszystkie "od gory" sa tradycyjne ???

> A ja pierwsza pralke "od góry" widzialem w polowie lat 80-tych
> w Anglii i sie zachwycilem - stala w samym rogu kuchni
> obudowana ze wszech stron obudowa kuchenna.

Jak kto lubi. mozna w kuchni wstawic tez prysznic ;-)

Pozdrawiam

Pete

1. Data: 2001-12-07 13:00:47

Od: g...@p...pl (Andrzej Garapich) szukaj wiadomości tego autora

Fri, 7 Dec 2001 10:28:15 +0100, "Pete" <N...@b...com>
pisze:

>Taaaa, naczytales sie infoserwisu i udajesz madrego.
A nieprawda - sam to wymyslilem i napisalem i copy-pastowalem
ze swojego postu, sprzed jakiegos czasu.

> Czy uwazasz, ze nie jest mozliwe podparcie bebna
> z obu stron w pralce ladowanej od przodu?
Nie, poniewaz os obrotu przechodzi przez
drzwiczki (te szklane), a tutaj oczywiscie zadnego
punktu podparcia osi bembna (kosza) byc nie moze.
Ten punkt musi byc z przeciwnej strony, i moze
byc tylko jeden.
No chyba, zeby os obrotu nie przechodzila
przez drzwiczki, ale jakos ciezko mi sobie
wyobrazic taka teoretyczna pralke.

Genaralnie zasada jest taka: pralka "od przodu"
powinna byc dobrze wypoziomowana, bo to wplywa
na jej zywotnosc i halasliwosc. Niewypoziomowanie
pralki ladowanej "od gory" nie wplywa na jej zywotnosc
tak jak tej drugiej. Dla tych, co mieszkaja w starych
kamienicach albo w kiepskich blokach to jest
bardzo wazne.

>I daruj sobie wtracenia nt. Frani
A dlaczego?

>To jak jest zamocowany _beben_ , ze kobieta sama go moze wyciagnac?
Sorry, daje sie wyjac kosz, nie beben, przejezyczylem sie
(kosz to ta czesc obrotowa, a beben to ta nieruchoma, tak?)
Wsadza sie reke pomiedzy kosz a beben, odczepia sie takie
ostrojstwo i mozna kosz wyjac - jest stosunkowo lekki.

> Byz moze, ale ogladajac w sklepie sam musialem je obracac
Ja tez mam taka, ze trzeba obracac. To nie jest duzy problem,
ale fakt - taki z koszem automatycznie ustawiajacym sie
do gory sa nieco wygodniejsze.

> Wcale nie chybiony, bo juz przy pierwszej probie otwarcia skaleczylem
> sie wlasnie drzwiczkami do bebna.
Straszny pech.

> Czyli, ze wszystkie "od gory" sa tradycyjne ???
Tez nie.
Tradycyjna jest tylko Frania, a od nietradycyjne sa
takie, ladowane od gory i takie od frontu.

No i doszedl bardzo wazny argument:
mozna w _DOWOLNYM_ momencie prania cos dorzucic,
co w wypadku drzwiczkowych calkowicie odpada.

No i jeszcze jeden argument mi sie przypomnial:
(uslyszany od sasiada, ktorego przekonalem do pralki
"od gory", a potem sam zachwalal wsrod swoich znajomych):
W pralkach "drzwiczkowych" uszkodzenie uszczelki
od drzwiczek unieruchamia pralke, bo woda cieknie
na podloge. A to jest stosunkowo czesta awaria,
zwlaszcza u bardziej wiekowych pralek.
Uszczelka w pralce "od przodu" pracuje naprawde
w ekstremalnych warunkach: jest czesto podgrzewana
do wysokich temperatur, czasami nawet gotowana,
poddawana dzialaniu agresywnym zwiazkom chemicznym,
i musi byc idealnie szczelna, kazda drobna jej usterna
unieruchaia pralke.
W pralkach "od gory" stan uszczelki nie
wplywa na komfort, a nawet powazne jej uszkodzenie
nie unieruchamia pralki (najwyzej przy wirowaniu
troche pochlapie do gory, ale prac mozna).

pozdrawiem serdecznie

Andrzej Garapich
W...@p...pl

1. Data: 2001-12-07 13:27:18

Od: "Krzysztof Polito" <K...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

> No i doszedl bardzo wazny argument:
> mozna w _DOWOLNYM_ momencie prania cos dorzucic,
> co w wypadku drzwiczkowych calkowicie odpada.

Akurat ten argument nie jest najlepszy :-))
bo w takich od przodu tez mozna... moj znajomy ma pralke
Amica, w ktorej po zatrzymaniu w trakcie prania poziom
wody jest ponizej dolnej krawedzi drzwiczek i bez problemu
mozna cos dorzucic :-)

Wczoraj rozmawialem ze sprzedawca ze sklepu i on mowil, ze pralki
ladowane od gory czesciej wracaja na serwis gwarancyjny niz ladowane
z przodu... dlatego rozpoczalem cala ta dyskusje, ale z tego co
widze to wiekszosc uzywa pralek ladowanych od gory i problemow
jakos nie ma...

Z innej beczki, ktos stwierdzil ze AEG to taki Mercedes wsrod
pralek i to nie tylko ze wzgledu na cene ;) ale tez na jakosc
wykonania...

Krzysiek.

Tez o zamkach - 'dwuzastawkowe', wkladki ?
Rachunek za czynsz
pomoc w doborze pralki
kasy mieszkaniowe
Kominki na węgiel