Rachunek za czynsz

1. Data: 2001-12-05 13:54:10

Temat: Rachunek za czynsz
Od: "Tomek" <t...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie dwa dni temu dostałem od zarządcy budynku w którym mam nowe
mieszkanie zawiadomienie o wysokości czynszu.
Nie zapłaciłem jeszcze ponieważ:
1) za kilka dni jest spotkanie z owym zarządcą
2) nie wszystkie pozycje są dla mnie jasne

i tak np. widnieje pozycja "wynagrodzenie zarządu" - 77PLN, wynagrodzenie
dozorcy - 34PLN (mieszkań jest okolo 100 wiec dozorca za machanie miotla
niezla kaske sciaga).ponadto pozycja nazwana sprzątanie garażu (tak naprawde
jest to miejsce postojowe w garażu podziemnym),itp bzdury.
Czy ktos z Was moze podzielic sie opinia jakie opłaty ponosi z tytułu
powyższych i czy są one ustalane na jakiejś powszechni obowiązujacej
podstawie czy każdy zarządca budynku ustala je sobie tak ad hoc.
Dziekuję i pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2001-12-05 14:04:44

Temat: Re: Rachunek za czynsz
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <t...@i...com.pl> writes:

> Właśnie dwa dni temu dostałem od zarządcy budynku w którym mam nowe
> mieszkanie zawiadomienie o wysokości czynszu.

Nie piszesz, jaki rodzaj wlasnosci - co to jest, spoldzielnia?
wspolnota mieszkaniowa?

> i tak np. widnieje pozycja "wynagrodzenie zarządu" - 77PLN,
> wynagrodzenie dozorcy - 34PLN (mieszkań jest okolo 100 wiec dozorca
> za machanie miotla niezla kaske sciaga).

Wez pod uwage, ze to jest brutto brutto. Nawet jesli to jest
rzeczywiscie 3400 zl, to na reke bedzie mial z tego pewnie mniej niz
polowe. A pewnie czesc mieszkan mniejszych i suma mniejsza.

Ile metrow ma to mieszkanie, bo bez tego to sie nic nie da powiedziec?

MJ

1. Data: 2001-12-05 14:17:49

Od: "Tomek" <t...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

> Nie piszesz, jaki rodzaj wlasnosci - co to jest, spoldzielnia?
> wspolnota mieszkaniowa?

Nie to nie jest wspólnota mieszkaniowa, jescze sie nie zawiazala, stanie sie
to pewnie predzej czy później,(raczej prędzej). Zarządcą budynku jest Zieleń
Miejska

Mieszkanie ma 77,3m. > MJ

1. Data: 2001-12-05 14:21:52

Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam rozlozone sumy na trzy, mieszkanie nowe w spoldzielni 54 m2.
Czynsz 260 zl
remonty (w nowym bloku) 34 zl
garaz 70 - ostatnio przyslali pismo ze bedzie 50.

W czynszu jest juz zawarte wynagrodzenie dla dozocy i sprzatanie garazu i
inne oplaty.
Dla Ciebie istotne jest rozbicie kwoty na czynsz i na remonty, dlatego ze to
co wydasz na remont mozesz sobie odliczyc od podatku.
Reszte rzeczy co Ci podali to chcieli byc w stosunku do Ciebie uczciwi i
napisali gdzie rozchodza sie Twoje pieniadze. Ale jak widac nie byl to dobry
pomysl z ich strony.
Pozdrawiam
KS

1. Data: 2001-12-05 14:30:56

Od: "Tomek" <t...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> wrote in message
> [...]
> Dla Ciebie istotne jest rozbicie kwoty na czynsz i na remonty, dlatego ze
> co wydasz na remont mozesz sobie odliczyc od podatku.
ezeli napisane ze remonty to ok, pod warunkiem ze remonty w tym budynku ( na
dodatek nowym ;-))) a nie w kilku innych którymi są Zarządcami, a czy
przypadkiem nie jest to próba wyciągnięcia pieniędzy od lokatorów i
wykończenie budynku zamiast czynić to z tytułu rękojmi???

> Reszte rzeczy co Ci podali to chcieli byc w stosunku do Ciebie uczciwi i
> napisali gdzie rozchodza sie Twoje pieniadze.

z ta uczciwością ze strony zarządcy to chyba przesadzasz.

1. Data: 2001-12-05 15:08:13

Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety czesto tak sie dzieje ze nasze pieniadze czesto trafiaja w
innerece, ale jak bedzie remont budynku w ktorym sie mieszka to
prawdopodobnie kasa bedzie pochodzila takze z innych budynkow.
Pozatym trzeba brac pod uwage cala infrastrukture osiedla nie tylko budynek,
wszystkie chodniki czy trawniki nie biora sie tam z nieba, my za to placimy.
Ale wyszczegolnienie ze jakas tam oplata pojdzie na wynagrodzenie dla kogos
tam jest w razeczy samej bardzo dziwne.
Pozdrawiam.

1. Data: 2001-12-07 00:07:04

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dozorcy - 34PLN (mieszkań jest okolo 100 wiec dozorca za machanie miotla

100 x 34 = 3400 minus ZUS i podatek (razem ok. 50%) daje na reke 1700.
Na tyle mieszkan jest zwykle dwoch dozorcow - 850.

Myslisz ze to duzo?
To ile ty zarabiasz? :))

Edek

1. Data: 2001-12-10 13:01:54

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <t...@i...com.pl> writes:

> Mieszkanie ma 77,3m.

O, zapomnialem wczesniej odpisac. U mnie (spoldzielnia) oplata
eksploatacyjna wynosi 1.60 zl za metr kwadratowy. W tym jest wszystko
razem - wynagrodzenie administracji, dozorcy, konserwatora,
oswietlenie terenu etc. Nie sa wliczone koszty zwiazane scisle z
mieszkaniem (woda, CO, smieci) oraz fundusz remontowy.

Dla mieszkania twojej wielkosci to daje jakies 120 zl. Jesli u ciebie
jest wiecej, a nie ma w tym jakichs uslug ponadstandardowych (typu
ochrona/pilnowanie parkingu/whatever), to znaczy, ze jest drogo.

MJ

pomoc w doborze pralki
kasy mieszkaniowe
Kominki na węgiel