Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?

1. Data: 2001-12-07 13:47:20

Temat: Re: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Od: "djantarski" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Garapich" <g...@p...pl> wrote in message
news:3c11bd7d.11778461@news.cyf-kr.edu.pl...

> A nieprawda - sam to wymyslilem i napisalem i copy-pastowalem
> ze swojego postu, sprzed jakiegos czasu.

> Nie, poniewaz os obrotu przechodzi przez
> drzwiczki (te szklane), a tutaj oczywiscie zadnego
> punktu podparcia osi bembna (kosza) byc nie moze.
> Ten punkt musi byc z przeciwnej strony, i moze
> byc tylko jeden.
> No chyba, zeby os obrotu nie przechodzila
> przez drzwiczki, ale jakos ciezko mi sobie
> wyobrazic taka teoretyczna pralke.
> (...)

Hej,
Wydaje mi sie, ze jednak w pralce ladowanej z przodu (boku) beben moze byc
podparty po obu stronach osi obrotu. Powiedzmy, ze z tylu bedzie to punkt
przeniesienia napedu a z przodu, tam gdzie sa drzwiczki, moze to byc duze
"lozysko", po ktorym slizga sie kolnierz przedniej czesci bebna. Zaznaczam,
ze jest to tylko moj domysl.

Pozdrawiam,

Dawid - zadowolony posiadacz pralki ladowanej od gory

1. Data: 2001-12-07 14:45:06

Od: "Pete" <N...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Garapich" <g...@p...pl> w wiadomosci
news:3c11bd7d.11778461@news.cyf-kr.edu.pl napisal(a)...

> [...]
> byc tylko jeden.
> No chyba, zeby os obrotu nie przechodzila
> przez drzwiczki, ale jakos ciezko mi sobie

trudno wyobrazic sobie np. 3 punkty podparcia krawedzi bebna co 120 stopni?

> Genaralnie zasada jest taka: pralka "od przodu"
> powinna byc dobrze wypoziomowana, bo to wplywa
> na jej zywotnosc i halasliwosc. Niewypoziomowanie
> pralki ladowanej "od gory" nie wplywa na jej zywotnosc
> tak jak tej drugiej. Dla tych, co mieszkaja w starych
> kamienicach albo w kiepskich blokach to jest
> bardzo wazne.

Nie sadze. Zreszta, co za problem wypoziomowac pralke.

> A dlaczego?

Bo to nic nie wnosi do dyskusji
A tradycyjna pralka, to tara :-)

> Straszny pech.

Byc moze, ale przy pralce ladowanej od przody jest to prawie niemozliwe

1. Data: 2001-12-07 15:17:32

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Pete" <N...@b...com> napisal w wiadomosci

> "Andrzej Garapich" <g...@p...pl> w wiadomosci
> news:3c11bd7d.11778461@news.cyf-kr.edu.pl napisal(a)...

> trudno wyobrazic sobie np. 3 punkty podparcia krawedzi bebna co 120
stopni?

Ta dyskusja przypomina jest niczym dyskusja o wyzszosci swiat Bozego
Narodzenia nad Wielkanoca. U mnie w domu przez ponad 12 lat stala pralka
automatyczna Polar i w tym czasie trzeba bylo dwukrotnie zmieniac lozysko
bebna. Pierwszy raz z powodu zlego montazu w fabryce - simering byl
zawiniety i do lozyska dostawala sie woda. Drugi raz jakies 8 lat pozniej.
Czestotliwosc prania - co najmniej 2 w tygodniu

Zaslav

1. Data: 2001-12-07 18:29:08

Od: "Robert K." <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Moja mama kupila sobie ok. 5 lat temu pralke ladowana od gory - powod
uwazala, ze tak wygodniej.
I teraz ma Bosha WFC 1200 PL czyli normalna pralke ladowana poprzez boczne
dzwiczki.
Dlaczego oddala do komisu poprzednia pralke( mimo, ze byla sprawna):
- mialo to byc takie wygodne wyciaganie prania gora, a nie bylo gdyz
trzeba bylo w miare gleboko siegac do wnetrza bebna
- w miare czesto zdarzalo sie, ze np. skarpetka (czy cos mniejszego) wpadla
miedzy beben a obudowe i pozniej trzeba bylo wyciagac owa skarpetke z filtra
lub 'grzebac' drutem miedzy bebnem, a obudowa (co nie bylo latwe z uwagi na
b. mala szczeline)
Nie wiem dlaczego trzeba bylo, az II razy wymieniac ulozyskowanie tej
pralki.

Konkludujac, kazdy ma inne podejscie jedni wola od gory inni z boku.

By
Robert K.

1. Data: 2001-12-07 21:03:03

Od: Andrzej Garapich <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Dec 2001 15:45:06 +0100, "Pete" <N...@b...com>
wrote:

> trudno wyobrazic sobie np. 3 punkty podparcia krawedzi bebna co 120 stopni?
Beben jest nieruchomy, chodzi o kosz - ktory musi sie
obracac, a os jego obrotu przechodzi przez drzwiczki.
Jak chcesz oprzec przednia czesc kosza na 3 punktach?
Chyba rozumiem co masz na mysli: takie jakby wielkie
lozyko? To z kolei zwieksza tarcie, ktore ogranicza
predkosc maksymalna wirowania i generuje dodatkowy
halas...

>Nie sadze. Zreszta, co za problem wypoziomowac pralke.
Gdybys mieszkal w kamienicy sprzed wieku albo
w wczesnojaruzelskim bloku, nie pisalbys tego :-)
W kamienicy z 1903 roku, gdzie strop lezal na
drewnianych legarach NIE DALO sie wypoziomowac
pralki.

Skoro mi nie wierzysz, zrob prosze eksperyment:
Wez dowolny walec z otworem w osi obotu i czyms
sztywnym w roli osi, w miare masywne. Np. kolko
od roweru dziecka, kolko od taczek itp.
Pokrec energicznie tym kolem trzymajac za os
tylko z jednej strony. I sprobuj to utrzymac
nieruchomo przy niewywazonym kole. No i zrob
to drugi raz, ale trzymajac za os po obu stronach
krecacego sie kolka. Juz rozumiesz roznice?

Tak jest, zgadzam sie.
Tara - pralka tradycyjna
Frania - pralka awangardowa

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
W...@p...pl
wywal WYWAL_TO_

1. Data: 2001-12-07 21:06:58

Od: Andrzej Garapich <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Dec 2001 16:17:32 +0100, "Mariusz Wolek"
<m...@l...com.pl> wrote:

>Ta dyskusja przypomina jest niczym dyskusja o wyzszosci swiat Bozego
>Narodzenia nad Wielkanoca.
Wlasnie! Tez tak uwazam. Przeciez i tak wiadomo,
ze wyzszosc jest po stronie Bozego Narodzenia.
No bo blizej, no i prezenty.

> [...]
> i do lozyska dostawala sie woda. Drugi raz jakies 8 lat pozniej.
> Czestotliwosc prania - co najmniej 2 w tygodniu
No widzisz! A w tej, ladowanej od gory by tego nie bylo :-)

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
W...@p...pl
wywal WYWAL_TO_

1. Data: 2001-12-09 14:15:45

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Garapich <g...@p...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...cyf-kr.edu.pl...

> Sorry, daje sie wyjac kosz, nie beben, przejezyczylem sie
> (kosz to ta czesc obrotowa, a beben to ta nieruchoma, tak?)
> Wsadza sie reke pomiedzy kosz a beben, odczepia sie takie
> ostrojstwo i mozna kosz wyjac - jest stosunkowo lekki.
W Dianie wyjac beben to roboty od groma
Nie wiem jak w innych ale w polarze zmiana lozyska (raz zmienialem na 18lat)
trwala moze 20min a w Dianie ladowanej od gory zmienialem chyba ze 2godz
Wbrew temu co myslalemn ze jak podparte na dwoch lozyskach to bedzie wirowac
bez
lomotu yo Diana skakala bardziej od Polara(oczywiscie jak amortyzatory sie
zepsuly)
Kupilem Diane jak zardzewial beben w polarze po 18latachi mialem ja moze
6mies i kupilem
Aristona ladowanego od przodu.Bardziej mi jednak pasuje .
Ale wiadomo najbardziej narzuca rozmieszczenie lazienki jaka pralka bedzie
pasowac

> W pralkach "od gory" stan uszczelki nie
> wplywa na komfort, a nawet powazne jej uszkodzenie
> nie unieruchamia pralki (najwyzej przy wirowaniu
> troche pochlapie do gory, ale prac mozna).
No nie wiem ja mialem w starym polarze niski poziom wody i mozna bylo prac z
dziura w
uszczelce a w Dianie chlapalo miedzy obudowa

pozdrooo
Jacek

1. Data: 2001-12-10 00:31:31

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Polito" <K...@a...pl> wrote in message
> Mam malo miejsca w lazience i w zasadzie ladowana od gory jest jedynym
> sensownym rozwiazaniem...

Nie starczyło mi cierpliwości, żeby przeczytać wszystkie odpowiedzi, więc
wybacz, jeśli się powtórzę. Mam Brandta ładowaną od góry. Ideał - chodzi jak
w zegarku, cicha, pranie prawie suche po odwirowaniu, nie trzeba się
schylać, pięknie się mieści w kąciku, a półeczki nad nią też się mieszczą
tyle, że ciut wyżej. Moja łazienka też jest mała (komunistyczny standard)
Miałam do wyboru płaską otwieraną z boku lub tę. Wyszło, że płaska zajmuje
tyle samo miejsca tylko w innym kierunku. Generalnie, czy ktoś woli
otwieraną z boku czy od góry jest wyłącznie kwestią przyzwyczajenia. Jeśli
do łazienki lepiej ci pasuje ta ładowana od góry, to się nie zastanawiaj -
nie ma żadnych wad, które by ją dyskwalifikowaly w porównaniu z taką
otwieraną z boku (najwyżej zalety - nie upierzesz przypadkiem kota, nie
puści zamek w drzwiach i nie zaleje ci łazienki, nie będą cię bolały kolana
od klęczenia przed pralką, ani kręgosłup od ciągłego schylania się (to do
postu o tym, jaki ma zwązek sposób otwierania pralki z posiadaniem dzieci).
Poza tym ładowane od góry pralki mają bardziej pojemne bębny niż
małogabarytowe (wąskie/płaskie) pralki otwierane z boku.
To tyle.
Miłych zakupów,
Anka

1. Data: 2001-12-10 16:52:15

Temat: Odp: Pralki ladowane od gory - lepsze czy gorsze?
Od: "Stefania" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pralkę ładowaną z przodu , a na niej stoi suszarka .
Niestety z pralką ładowaną od góry nie mógłabym zrobić tego samego.
Najpierw kupiłam pralkę , a po roku dokupiłam suszarkę.
Koleżanka ma pralkę z 1200 obr niestety bardzo niszcza się jej ubrania.
Z tego względu wziełam pralkę z 600 obr .

Reasumując jak ktoś słusznie zauważyl to tylko kwestia miejsca w łazience.

STEFANIA

1. Data: 2001-12-10 16:53:59

Od: "Arek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koleżanka ma pralkę z 1200 obr niestety bardzo niszcza się jej ubrania.
> Z tego względu wziełam pralkę z 600 obr .

moze napisze głupote, ale nie widze zwiazku miedzy szybkoscia wirowania a
niszczeniem tkaniny...
A.

Tez o zamkach - 'dwuzastawkowe', wkladki ?
Rachunek za czynsz
pomoc w doborze pralki
kasy mieszkaniowe
Kominki na węgiel