Beniaminek - żółkną liście

1. Data: 2003-12-03 20:23:15

Temat: Beniaminek - żółkną liście
Od: Grzegorz Jędrasik <harry2517@[NOSPAM]go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Ostatnio mojemu Beniaminkowi zaczęły masowo żółknąć liście i nie wiem jak
temu zaradzić.
Kwiat ma ok. 100-110 cm wysokości (licząć od powierzchni ziemi w doniczce).
Zawsze podlewałem go co ok. 3 dni i przez 2 lata czuł się dobrze lecz przez
ostatnie 2 tygodne stracił ok 30-50% swoich liści.

Macie jakieś rady?

pozdrawiam
Harry

--
# Grzegorz Jędrasik
# h...@g...pl

1. Data: 2003-12-04 10:29:15

Temat: Re: Beniaminek - żółkną liście
Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio mojemu Beniaminkowi zaczęły masowo żółknąć liście i nie wiem jak

zima idzie wiec liscie zrzuca - przeca to jasne:)

a tak BTW to moj ostatnio tez cos zolknie z tym ze w okolo 3-5%
dawniej mu sie to nie zdarzalo

pzdr

matjaw

1. Data: 2003-12-04 11:00:58

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Jędrasik" <harry2517@[NOSPAM]go2.pl> napisał w
wiadomości news:bqlghg$9e9$1@flis.man.torun.pl...
> [...]
przez
> ostatnie 2 tygodne stracił ok 30-50% swoich liści.

Możliwe, ale nie jedyne przyczyny - za suche powietrze, przeciągi, szkodniki
(zwłaszcza podejrzewaabym przędziorki).

Natalia

1. Data: 2003-12-04 12:47:57

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> ostatnie 2 tygodne stracił ok 30-50% swoich liści.

Mozliwe, ze zmienila sie temperatura w pomieszczeniu, albo stoi w przeciagu.
Fikusy bardzo zle znosza zmiany temperatury i wtedy zrzucaja liscie.

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2003-12-04 16:20:48

Od: "[edymon]" <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Jędrasik napisał:

> [...]
> Zawsze podlewałem go co ok. 3 dni i przez 2 lata czuł się dobrze lecz przez
> ostatnie 2 tygodne stracił ok 30-50% swoich liści.

Moj tez traci liscie.:-( Chyba dlatego, ze zaczelam grzac:-( szkoda
byloby zeby sie zmarnowal...:-(

Edytka-

1. Data: 2003-12-04 16:24:15

Od: "Anna Michalewicz" <a...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> ostatnie 2 tygodne stracił ok 30-50% swoich liści.

Może też mieć za mokro. Fikusy w zimie lubią raczej sucho, ja podlewam swoje
co 4-5 dni i oszczędnie. Ziemia powinna przeschnąć - korzenie potrzebują
dużo powietrza. Do "letniego" poziomu podlewania wracam ok. połowy lutego -
wczesniej niż z inymi kwiatkami.
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-12-04 22:39:47

Od: "FunnyFrog" <f...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moj doniczkowiec rowniez zrzuca listki, ale umiarkowanie. Fakt, ze podlewany
jest raz na hmm... 5-6 dni, naprawde. Mieszkanie cieple, ziemia w miare
szybko wysycha, ale widocznie pasuje mu to.
Sprobuj ograniczyc podlewanie.

Pozdrawia FunnyFrog : )

1. Data: 2003-12-09 15:32:51

Od: "Monika Paluszkiewicz" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Cześć,
> Ostatnio mojemu Beniaminkowi zaczęły masowo żółknąć liście i nie wiem

Witam,

Moj beniamin (11 lat, wys. 190 cm) przynajmniej raz w roku ma takie
"napady". Dwa razy zdarzylo sie nawet, ze zgubil w ciagu trzech tygodni
2/3 lisci!
Probowalam sie doszukac przyczyny: zapamietac jaka to pora roku (nie ma
reguly), czy nie zmienilam czestotliwosci podlewania (tez nie, bo wtedy
szkodzilyby mu np. moje wyjazdy;-) itd. itp. Bez rezultatu.
Jedyne, czego jestesm pewna, to ze szybko i mocno reaguje na
ograniczenie swiatla - nawet przesuniecie w naprawde CIUT mniej
oswietlone miejsce (dalej od okna).

I co pewnie zwiazane z powyzszym... dobrze mu robi odkurzanie lisci
(pod prysznicem);-)

Zycze, zeby Twoj beniaminek mial tylko taki "napad" "zmiany siersci";-)

pozdrawiam
monika

1. Data: 2003-12-12 18:30:09

Od: Grzegorz Jędrasik <harry2517@[NOSPAM]go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Paluszkiewicz" <m...@k...pl> napisał:

> Zycze, zeby Twoj beniaminek mial tylko taki "napad" "zmiany siersci";-)

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Ostatnio jakoś mu się poprawiło. Ale to pewnie dlatego, że wróciła żona po
trzytygodniowej nieobecności i jak zaczęła do niego mówić, to przestał
zrzucać liście :)

PS. Czy Wy też gadacie do swoich kwiatów? :)

pozdrawiam
Harry

--

# Grzegorz Jędrasik

wysoka szafka wisząca - otwieranie
stołki barowe
administrowanie
Galwanizacja (?) starych, metalowych talerzy: Wwa
mozdzierz i co dalej...