Beszamel _ problem

1. Data: 2003-03-07 07:44:18

Temat: Re: Beszamel _ problem
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Mar 2003 09:20:42 +0100, "Marta Skorupska"
<s...@a...pl> wrote:

>U?ytkownik "APW" <p...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
>[...]
>
>o mamo...! Kostka Knurra do sosu beszamelowego?
>
>Marta

moze byc winiary...

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-03-07 08:02:21

Temat: Beszamel _ problem
Od: "APW" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
[...]
A po drugie po dodaniu mleka powstalo pelno grudek, ktorych nie umialem juz
rozmieszac. Klapa na calego. Ratujcie...
Wdzieczny za ewentualne rady
APW

1. Data: 2003-03-07 08:11:35

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APW" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
juz
> rozmieszac. Klapa na calego. Ratujcie...

robiłam wczoraj beszamel do lasagne ze strony www.mniammniam.pl i wyszedł
jak najbardziej ok. Ważne chyba są te momenty kiedy zestawia sie garnek z
ognia.

Wklejam ze ww strony

sos beszamelowy:
pół kostki masła
dwie czubate łyżki mąki
dwie szklanki zimnego mleka
dwa żółtka
pół szklanki śmietany
biały pieprz
sól
gałka muszkatałowa

Najpierw przygotowuję sos beszamelowy: na patelni rozpuszczam masło,
patelnię zdejmuję z ognia i dodaję mąkę - dokładnie mieszam, tak by nie było
żadnych grudek. Patelnię znowu stawiam na ogniu i doprowadzam mąkę do
lekkiego zrumienienia. Teraz ponownie zestawiam patelnię z ognia, dodaję
zimne mleko, cały czas intensywnie mieszając. Ponownie stawiam patelnię na
ogniu i doprowadzam do wrzenia, cały czas mieszając. Jeśli sos zbyt gęsty,
dolewam jeszcze mleka - sos powinien mieć konsystencję gęstej śmietany -
jeśli jest już taki, dodaję do sosu żółtka wymieszane ze śmietaną - dzięki
temu sos będzie jeszcze bardziej jedwabisty i będzie miał bardzo zachęcający
kolor. Sos doprawiam szczyptą gałki muszkatałowej oraz solą i białym
pieprzem.

Asia

1. Data: 2003-03-07 08:13:58

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> robiłam wczoraj beszamel do lasagne ze strony www.mniammniam.pl i wyszedł
> jak najbardziej ok. Ważne chyba są te momenty kiedy zestawia sie garnek z
> ognia.

aha z tej porcji wyjdzie Ci dosyc , dużo ja robiłam z połowy

Asia

1. Data: 2003-03-07 08:20:15

Od: "APW" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ognia.
>
> Wklejam ze ww strony

Sos doprawiam szczyptą gałki muszkatałowej oraz solą i białym

***

Dziekuje serdecznie, sprobuje raz jeszcze
APW

1. Data: 2003-03-07 08:20:42

Od: "Marta Skorupska" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-03-07 08:31:30

Od: "APW" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci

> moze byc winiary...
>
> pierz
> K.T. - starannie opakowana

****
Nie, winiarych nie lubie, sa za slone. Knorr moim zdaniem zachowuje lepsze
proporcje smakowe.
A nie mozna do sosu?
APW

1. Data: 2003-03-07 08:45:00

Od: "Marta Skorupska" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APW" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]
> Nie, winiarych nie lubie, sa za slone. Knorr moim zdaniem zachowuje lepsze
> proporcje smakowe.
> A nie mozna do sosu?
> APW

Zdarza mi się dodawać kostki - na przykład jak muszę szybko zrobić sos
pomidorowy czy pieczarkowy. Ale do beszamelu zupelnie mi nie pasuje - mam
wrażenie, że kostka zaprzepaściłaby ;) specyficzny smak tego sosu.

Marta

1. Data: 2003-03-07 08:48:28

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak najbardziej ok. Ważne chyba są te momenty kiedy zestawia sie garnek z

ja nic nie zestawiam i nie mam grudek
Tyle ze trzeba czesto mieszac i najlepiej przyrzadzac sos w garnuszku, a nie
na wielkiej patelni.
Z przypraw rzeczywiscie najlepsze sol, bialy pieprz i galka muszkatulowa.
Niezly efekt daje tez zolty nieciagnacy ser.

wkn

1. Data: 2003-03-07 10:04:54

Od: "Morg'an" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
> mam problem, moze ktos mi wytlumaczy.
> Probowalem przyrzadzic sos beszamelowy, niestety wyszedl beznadziejny...

Witam,

Pomysl kostki w sosie beszamelowym uwazam za dziwaczny. Jak dla mnie
beszamel ma byc lagodny i delikatny, szczegolnie w lasagne kiedy sos
pomidorowy robie dosc wyrazisty.

Moj przepis jest taki:

4 lyzki masla
4 lyzki maki
1 litr mleka
sol, galka muszkatolowa, bialy pieprz

maslo stopic w sredniej temperaturze w wysokim rondelku
wsypac make
zasmazyc mieszajac do chwili, az przestana ukazywac sie biale bable
stopniowo rozprowadzic zimnym mlekiem
wymieszac trzepaczka, raz zagotowac i przyprawic (pamietaj zeby mieszac sos
raczej stale, bo moga sie pojawic grodki, albo bedzie za bardzo maczny)
no i gotowe

Propozycje:

W ogole to jest to swietna podstawa do innych wynalazkow. Ja np. dodaje do
niego szpinak mrozony i w ten sposob wychodzi mi swietny sosik do lasagne ze
szpinakiem (oczywiscie druga warstwa to sos pomidorowy, bez ktorego lasagne
nie istnieje).
Albo dodaje do niego ziola, starty ser, biale wino i w ten sposob mam sosik
serowy do funde idealny (nie zdazylo mi sie jeszcze, zeby ser sie nie
rozpusil, zazwyczaj uzywam zwyklej goudy).

Pozdrawiam,

Morg'an

zapiekanka pychota
szkoła gotowania we Wrocławiu