Re: Bezsennośc

From: Maja <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Bezsennośc
Date: Thu, 16 Oct 2008 12:40:16 -0700 (PDT)

On 16 Paź, 18:04, " Maria" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
> Od 2 miesięcy cierpie na bezsennosc, jestem już wykonczona. staram sie duzo
> cwiczyc, ale to nic nie pomaga, leki ziolowe tez nie... poszłam do lekarza ,
> ale otrzymałam tylko recepte na silne leki typowo na sen. nie mogę sie
> przecież uzależnic.. Mam pytanie: Jeden z lekarzy - psychiatra zapisał mi
> Bioxetin , a z tego co czytałam to jest to raczej pobudzacz i w jaki sposób
> on ma mi pomóc na sen?  czy terapia z psychologiem mogłaby pomóc? Proszę o
> odpowiedz

Bioxetin to lek antydepresyjny i przeciwlękowy, stosowany w różnego
rodzaju zaburzeniach depresyjnych, stanach lękowych, fobiach itp.
Bezsenność często bywa jednym z objawów depresji lub lęku. Nie wiem,
czy cierpisz na depresję bądź inne zaburzenia natury psychicznej, i
czy zasadne było zapisanie fluoxetyny. Jeśli jednak tak jest, to nie
należy się przed leczeniem bronić. Jeśli masz wątpliwości, to może
skonsultuj tę decyzję z innym lekarzem psychiatrą? Warto szukać
pomocy :) Farmakoterapię stosuje się tylko i wyłącznie wtedy, gdy są
ku temu poważne powody, oraz gdy korzyści płynące z jej zastosowania
będą przewyższały ewentualne zagrożenia związane z zastosowaniem
leczenia. Czy tak jest u Ciebie - nie wiem.
Psychoterapia zdecydowanie mogłaby pomóc :) Niezależnie od leczenia
farmakologicznego.

Pozdrawiam i życzę zdrowia :)
Maja