Re: Biedne Polki

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Wed, 24 Jun 2015 01:54:55 -0700 (PDT)
Subject: Re: Biedne Polki
From: Penetrator <r...@g...com>

Przemysław Dębski

news:1nw59w2qbacsc.qrioy0ave5ip.dlg@40tude.net...

> http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3343293,jak-e
uro-zubozylo-slowakow,id,t.html?cookie=1

Wiem przecie, ale co innego to zobaczyć. Mówi się, że od nas młodzi
wyjeżdzają. Dla mnie na razie są to tylko liczby, nie widzę tego (może nie
bywam w miejscach gdzie to widać). Tam widać to gołym okiem na każdym kroku.

Dębska

To ciekawe ale jakieś brednie powielasz.......

Od ponad 5 lat nasz południowy sąsiad jest członkiem strefy euro. Jak społeczeństwo
poradziło sobie ze zmianą waluty? W Polsce ten scenariusz nadal wywołuje skrajne
emocje.

Myślę, że sami Słowacy byli zaskoczeni tym, jak płynnie i właściwie bezboleśnie
przebiegło przejście z korony na euro. Cały proces został przygotowany z dużym
wyprzedzeniem, przez długi czas można było płacić obydwiema walutami równocześnie, a
ceny towarów (na jakiś czas zamrożone, aby nie dochodziło do ich zaokrąglania i
podwyższania) skrupulatnie podawano zarówno w starej, jak i w nowej walucie.

Ciekawostką było to, że każdy otrzymał pocztą specjalny kalkulator do przeliczania
wartości w obydwie strony i nie znam osobiście nikogo, kto by z niego korzystał. To
był chyba niewypał. Jednak choć ceny są dziś wysokie, jeśli wierzyć ekonomistom, w
ogólnym rozliczeniu Słowacja na wymianie nie straciła ani trochę.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Tam-mieszkam-Slowacj
a-3047550.html