Bigos

1. Data: 2002-01-01 22:49:05

Temat: Bigos
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem świeżo upieczoną ;) mężatką i dopiero rozpoczynam romans z patelnią.
:) Choć to już ciut za późno :( ale proszę Was o radę: jak doprawić bigos? W
mojej debiutanckiej wersji wyszedł bez wyrazu i ciut za kwaśny i
podejrzewam, że przedobrzyłam z kiszoną kapustą

Anka

1. Data: 2002-01-02 00:42:38

Temat: Re: Bigos
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"stsal" <s...@p...onet.pl> a écrit dans le message news:
a0te9k$g82$...@n...onet.pl...
> Jestem ?wieżo upieczon? ;) mężatk? i dopiero rozpoczynam romans z
patelni?.
> :) Choć to już ciut za póĽno :( ale proszę Was o radę: jak doprawić bigos?
> mojej debiutanckiej wersji wyszedł bez wyrazu i ciut za kwa?ny i
> podejrzewam, że przedobrzyłam z kiszon? kapust?
>

> Anka

Czesc Aniu !!!
(wiem, ze nie jestes moja siostra, ale nie szkodzi -)))

1. Jezeli Twoj bigos jest za kwasny : wrzuc mu 1-2-3-4-... kostek cukru.. to
mu poprawi skwasniala mine...
2. Dopraw : a. sola ; b. pieprzem ; c. zabkiem czosnku...
jezeli bigos jeszcze "blady", to dorzuc wszystko co pod reka, a mianowicie :
majaranek, czerwone wino, suszone sliwki, pasztet drobiowy, paprykarz
szczecinski (polecam !), rodzynki, galke muszkatolowa, cynamon, imbir (lub
przyprawy do piernika, po prostu...), pieprz de Cayenne, kostke rosolowa...

Ewcia
(kora wlasnie skonczyla 3-ci tom "Harry Potter")
(ofiarowanego Lusiowi na Gwiazdke)

--
Niesz !

1. Data: 2002-01-02 01:03:48

Od: "Radek" <r...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stsal" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podejrzewam, że przedobrzyłam z kiszoną kapustą
>

> Anka
>
> Anka ,hie dodawaj więce koncentratu.Kup rano głowke białej
kapusty,poszatkuj, ugoyuj osobno i dodaj do bigosu. Bedzie ok.

1. Data: 2002-01-02 08:17:46

Od: "Iwonka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>[ciach] jezeli bigos jeszcze "blady", to dorzuc wszystko co pod reka, a
mianowicie :
> majaranek, czerwone wino, suszone sliwki, pasztet drobiowy, [ciach]
> Ewcia

O fuuujjj!!!!
Nigdy-przenigdy bym nie zjadła (oczywiście świadomie)
bigosu z pasztetem.
Iwonka

1. Data: 2002-01-02 08:45:15

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stsal <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a0te9k$g82$...@n...onet.pl...
> [...]
> mojej debiutanckiej wersji wyszedł bez wyrazu i ciut za kwaśny i
> podejrzewam, że przedobrzyłam z kiszoną kapustą

Jadłam ostatnio bigos z samej kiszonej, a był doprawiony kupna przyprawa do
bigosu w torebce. Smak ciekawy nawet.

Wkn

1. Data: 2002-01-02 10:42:49

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Aniu,
Podejdz do problemu jak naj prosciej!
Postatkuj glowke normalnej kapusty i dokladaj az sie smak wyrowna!
A swoja droga ja bardzo lubie bigos o mocnym wedzonym i kwasnym smaku, ale
to juz kwestia gustu!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2002-01-02 10:56:21

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:
> Anka ,hie dodawaj więce koncentratu.Kup rano głowke białej
> kapusty,poszatkuj, ugoyuj osobno i dodaj do bigosu. Bedzie ok.

o, dobry pomysl.
a oja mama - poniewaz patrynia za mlodu nie cierpiala rzeczy kwasnych -
dopacowala do perfekcji robienie lagodnie-kwasnego bigosu.
zeby ten kwas byl taki 'aksamitny' dorzuca do niego zasmazke z maki. tyle
ze tu nie tyle ta maka jest wazna co odpowiednia ilosc tluszczu - czym
wiecej tym kwas subtelniejszy (no, nie przesadzajac oczywiscie).
a zasmazke mama robi tak: make rumieni na suchej patelni, dolewa oleju tyle
zeby cala maka byla wilgotna (zrobi sie taka duza kluska), a nastepnie
rozprowadza woda lub woda z bigosu i fru do bigosu.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-01-02 11:01:42

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej debiutanckiej wersji wyszedł bez wyrazu i ciut za kwaśny i
> podejrzewam, że przedobrzyłam z kiszoną kapustą

Jeśli Ci chodzi o to żeby uratować ten co masz, to najprościej dogotować
poszatkowaną biała kapustę i dołożyć do bigosu powidło śliwkowe.Z bigosem
jest tak, że ile kuchni to w każdej ten bigos ciut inny.
Ja mam zasadę taką,że na kapusta kiszona i biała w proporcji 1:1 np. na 2 kg
kiszonej daję 2 kg białej.
Następna zasada to mięsa i wędlin tyle ile kapusty.np. na 4kg kapusty 4 kg
mięsa i wędlin. Mięsa duszę, nie gotuję. Im większa różnorodność mięs tym
bigos lepszy. Bigos musi być tłusty więc nie należy zapominać o boczku. Do
gotującej się kapusty dodaję grzyby suszone i śliwki suszone. Najlepsze
śliwki są nasze polskie, bo mają specyficzny zapach.No i przyprawy, tu
wszystko zależy od twojej fantazji, ja dodaję majeranek , estragon. lubczyk,
trochę kminku mielonego, pieprz ziołowy i czarny, czasami sypię bazylię i
oczywiście paprykę sproszkowaną ostrą. Na koniec dodaję koncentratu
pomidorowego ,ale niewiele. Wszystko wykańczam zasmażką rumianą, na tłuszczu
z przyrumienioną cebulką.
No chyba wszystko. robię go przez parę dni.
Pozdrawiam Ramzes-a.

1. Data: 2002-01-02 11:43:21

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ramzes <w...@w...krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a0uq47$apn$...@n...tpi.pl...
> Jeśli Ci chodzi o to żeby uratować ten co masz, to najprościej dogotować
> poszatkowaną biała kapustę i dołożyć do bigosu powidło śliwkowe.Z bigosem
> jest tak, że ile kuchni to w każdej ten bigos ciut inny.

Zgadza się.

> Następna zasada to mięsa i wędlin tyle ile kapusty.np. na 4kg kapusty 4 kg
> mięsa i wędlin.

Dla mnie to przesada.

> Bigos musi być tłusty więc nie należy zapominać o boczku.

A ja z kolei nie lubię tłustego bigosu, dlatego w moim lądują mięsa z
pieczeni typu wołowina i schab, czasem indyk +kiełbaska + podwędzana
wędlina. A potem, dwie łyżki oleju. Ale to taki bigos nowoczesny ;-)

> ja dodaję majeranek , estragon. lubczyk,
> trochę kminku mielonego, pieprz ziołowy i czarny, czasami sypię bazylię i
> oczywiście paprykę sproszkowaną ostrą.

A u mnie żadnego majeranku, czy lubczyka! Pieprz, sól, ostra papryka,
jałowiec, 1 listek laurowy, wino czerwone.

Wkn

1. Data: 2002-01-02 12:20:51

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A u mnie żadnego majeranku, czy lubczyka! Pieprz, sól, ostra papryka,
> jałowiec, 1 listek laurowy, wino czerwone.
>
> Wkn

Masz rację o winie zapomniałam napisać, a jałowiec i listek też dodaję. Na
początku jak pisałam zaznaczyłam,że każdy bigos jest inny i dobrze. Ponieważ
Anka napisał,że początkuje z patelnią, to starałam się w miarę dokładnie
opisać jak ja robię.
Pozdrawiam Ramzes-a.

Noworoczne życzenia
dzieki za odpowiedz-palurdy