Bisocard

1. Data: 2002-02-27 16:04:45

Temat: Bisocard
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za lek

2. Data: 2002-02-27 16:43:36

Temat: Re: Bisocard
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Feb 2002, Klasyk wrote:

> Co to za lek

beta-bloker

(pisza o tym na ulotce)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-02-27 20:02:36

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a...@4...com>, klasyk99
@friko2.onet.pl says...
> Co to za lek

bisoprolol - dosc nowy (najczesciej nadcisnienowy) lek - beta bloker.
Poczytaj w ulotce.

4. Data: 2002-02-27 20:36:49

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Feb 2002 21:02:36 +0100, jacek <j...@w...pl> wrote:

>In article <a...@4...com>, klasyk99
>@friko2.onet.pl says...
>>
>bisoprolol - dosc nowy (najczesciej nadcisnienowy) lek - beta bloker.
>Poczytaj w ulotce.

Jakis o przedluzonym dzialaniu, powlekany.
Czy to naprawde dobry pomysl brac betablokery
raz dziennie?

5. Data: 2002-02-27 23:02:29

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Klasyk <k...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
.

> Jakis o przedluzonym dzialaniu, powlekany.
> Czy to naprawde dobry pomysl brac betablokery
> raz dziennie?

A dlaczego nie. Jezeli lek dziala przez cala dobe po jednej dawce, to
wystarczy brac raz dziennie.
Obecnie dazy sie do syntetyzowania lekow dzialajacych co najmniej 24h.
Zapewniaja one lepsza kontrole nadcisnienia m.in poprzez dokladniejsze
realizowanie przez pacjentow zalecen lejkarza.

Pozdrawiam

PiotrMx

6. Data: 2002-03-01 00:07:32

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <m...@4...com>, klasyk99
@friko2.onet.pl says...

> Jakis o przedluzonym dzialaniu, powlekany.
> Czy to naprawde dobry pomysl brac betablokery
> raz dziennie?

Nawet bardzo dobry pomysl - do tego sie dazy nawet z krotkodzilajacymi
betablokerami - vide Betalok ZOK.

7. Data: 2002-03-01 14:51:45

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>In article <a...@4...com>, klasyk99
>@friko2.onet.pl says...
>>
>bisoprolol - dosc nowy (najczesciej nadcisnienowy) lek - beta bloker.

No wlasnie. Betablokery kojarza mi sie oprocz zwalczania nadcis-
nienia z leczeniem zaburzen rytmu serca, niemiarowosci, jako lek
oslaniajacy po przebytym zawale.

A Bisocard ma tymczasem przeciwskazanie "swiezy zawal serca i
stan pozawalowy"
Czy w razie zawalu jego obecnosc w organizmie moze stanowic
dodatkowe zagrozenie? (to chyba wyroznia go sposrod innych
lekow tej grupy?) Nie martwiloby mnie to jesli pacjent bylby
leczony nim krotkotrwale w warunkach szpitalnych, ale czy to jest
dobry lek do przyjmowania na wiele lat...

Po za tym mozliwe skutki uboczne:
"nieregularne tetno, bol w klatce piersiowej"
"zaburzenia przewodzenia przedsionkowo-komorowego"
To brzmi groznie i chyba znow jest nietypowe dla beta-
blokerow? Czy w zwiazku z tym jest wskazana kontrola
badaniem EKG? Wraca pytanie: czy to jest dobry lek do
przyjmowania na wiele lat...

Kolejne przeciwskazanie to
"zmiany miazdzycowe naczyn obwodowych" i dalej
mozliwe skutki uboczne
"zaburzenia krazenia obwodowego (zimne rece i stopy)"

Czy naczynia obwodowe sa tylko w rekach i stopach?
Moje pytanie bierze sie z obawy, ze w rekach i stopach
wystepuje objaw zimna (skutek miazdzycy) a w np. mozgu,
miesniu sercowym...
Pytam czy rozumowanie na chlopski rozum ma tu sens?

8. Data: 2002-03-01 15:43:57

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Klasyk <k...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:4...@4...com..
.

> [...]
> oslaniajacy po przebytym zawale.
>
> A Bisocard ma tymczasem przeciwskazanie "swiezy zawal serca i

Mozesz podac zródlo? mam przy sobie tylko index lekow MP i czegos takiego
tam nie ma.

> [...]
> dobry lek do przyjmowania na wiele lat...
>
> Po za tym mozliwe skutki uboczne:
> "nieregularne tetno, bol w klatce piersiowej"

"nieregularne tetno to nie jest okreslenie czysto medyczne wiec podejrzewam
ze cytaty te moga pochodzic z jakiejs gazetki dla gospodyn.

> [...]
> blokerow? Czy w zwiazku z tym jest wskazana kontrola
> badaniem EKG? Wraca pytanie: czy to jest dobry lek do

Zaburzenia przewodzenia P-K moga byc spowodowane przez kazdy beta bloker.

> [...]
> wystepuje objaw zimna (skutek miazdzycy) a w np. mozgu,
> miesniu sercowym...
> Pytam czy rozumowanie na chlopski rozum ma tu sens?

Kazdy beta bloker poza dzialaniem na receptory beta1 blokuje rowniez beta2
receptory co moze spowodowac skurcz naczyn lub oskrzeli. Dzialanie to jest
zalezne od kardioselektywnosci i dawki leku. W praktyce dzialania te nie
wystepuja tak czesto.
Skurcz naczyn wiencowych moze tez wystepowac, dlatego w naczynioskurczowej
postaci choroby niedokrwiennej serca raczej stosujemy calcium blokery.

Pozdrawiam

PiotrMx

PS. Rozumowanie ma sens tylko zrodlo z ktorego cytujesz wydaje sie bardzo
podejrzane.

9. Data: 2002-03-01 16:20:13

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Mar 2002 16:43:57 +0100, "PiotrMx" <p...@b...pl>
wrote:

>Mozesz podac zródlo? mam przy sobie tylko index lekow MP i czegos takiego
>tam nie ma.

http://leki.zdrowie.wp.pl/ps_leki/?strTop=leki_bazal
ekow&strList=0&strId=987&Nazwa=bisocard

To jedno z kilku zrodel jakie cytuje.
To o swiezym zawale pochodzi wlasnie z tego zrodla,
podpunkt "Nie zalecany:"
Dlatego mysle czy w razie zawalu jego obecnosc w organizmie moze
stanowic dodatkowe zagrozenie?

>PS. Rozumowanie ma sens tylko zrodlo z ktorego cytujesz wydaje sie bardzo
>podejrzane.

Dzieki. Wiele rzeczy sie wyjasnilo.

10. Data: 2002-03-01 21:50:49

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpunkt "Nie zalecany:"
> Dlatego mysle czy w razie zawalu jego obecnosc w organizmie moze

Nie zalecany: ..., jesli cierpisz na niewydolnosc krazenia-
bisoprolol w duzych probach okazal sie lekiem skutecznym w przewleklej
niewydolnosci krazenia. Mozna powiedzie, ze jest wrecz zalecany w
przewleklej niewydolnosci krazenia.

swiezy zawal serca-
beta blokery sa stosowane juz w ostrej fazie zawalu, nie wiem czy akurat byl
probowany bisoprolol, byc moze jego dlugotrwale dzialanie nie jest zbyt
korzystne w tej sytuacji

i stan pozawalowy-
beta blokery i m.in bisoprolol to podstawowe leki stosowane po zawale.
Okreslenie "stan pozawalowy" nie jest medyczne

blok przedsionkowo-komorowy II i III stopnia, zespól chorego wezla
zatokowego, blok przedsionkowo-zatokowy, rzadkoskurcz (mniej niz 50 uderzen
serca na minute), -
ok

obnizone cisnienie krwi, astme oskrzelowa i inne choroby powodujace zwezenie
oskrzeli, zmiany miazdzycowe naczyn obwodowych, luszczyce lub guz
chromochlonny. cukrzyca, czeste silne reakcje alergiczne lub kontynuowane
leczenie odczulajace sklaniaja do zachowania ostroznosci przy podawaniu
preparatu.-
niech bedzie.

IMHO bisoprolol moze miec niekorzystne dzialanie w czasie zawalu jezeli
wystapil wstrzas.

Podsumowujac: czerwona kartka dla wp.

Pozdrawiam

PiotrMx

przewlekła niewydolność nerek - jak w angielskim?
lacinskie terminy
astma
problemy z odzywianiem
brak zarostu