Blacha zamiast kafelków w kuchni... ?

1. Data: 2002-09-09 08:35:44

Temat: Blacha zamiast kafelków w kuchni... ?
Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad zamianą kafelków na blachę.
(na ścianie pomiędzy blatem a wiszącymi szafkami)
Widziałem coś takiego w Ikei i wygląda bardzo efektownie.
Wiecie taka blacha, która wygląda jak szlifowana
- to chyba jest kwasoodporna albo zwykła nierdzewna.

Czy ktoś z was wie gdzie kupiś coś takiego i ile to kosztuje?
potrzebuję 2 arkusze 1 x 2 m

Pozdrawiam
:-)

1. Data: 2002-09-09 09:37:06

Temat: Re: Blacha zamiast kafelków w kuchni... ?
Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widziałem coś takiego w Ikei i wygląda bardzo efektownie.

IMHO bardzo niepraktyczne - koszmar do utrzymania w "efektownej"
formie........

Pozdrawiam,
Chmiell

1. Data: 2002-09-09 09:46:48

Od: "-Alamo-" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chmiell" <n...@i...pl> napisał...

> IMHO bardzo niepraktyczne - koszmar do utrzymania w "efektownej"
> formie........

A to dlaczego ?

1. Data: 2002-09-09 11:18:14

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-Alamo-" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Chmiell" <n...@i...pl> napisał...

"efektownej"

> A to dlaczego ?

A jak coś chlapnie, pryśnie albo się odturla... albo jak się
palcem dotknie... na kafelkach to jakby mniej widać jednak. No i
wygląda trochę laboratoryjnie, by nie rzecz prosektoryjnie - nie
do każdej kuchni pasuje.

Hanka (również poszukująca alternatywy dla płytek między blatem
a szafkami, ale blachę widziała u koleżanki i nie chce)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2002-09-09 12:04:22

Od: "Chmiell" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Hanka (również poszukująca alternatywy dla płytek między blatem
> a szafkami, ale blachę widziała u koleżanki i nie chce)

dokładnie dlatego (jw) - jeżeli chodzi o alternatywe to moze cus w formie
plachty z korka? slyszalem o czyms takim ale nie widzialem i nie mam
"zielonego" pojecia jak toto moze sie sprawowac....

Pzdrawiam,
Chmiell

1. Data: 2002-09-09 18:51:55

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
>
> Hanka (również poszukująca alternatywy dla płytek między blatem
> a szafkami, ale blachę widziała u koleżanki i nie chce)

A widzialas Haniu taka plyte meblowa w kolorze bokow szafek kuchennych
(drewno lub podobny kolor). Ja to widzialem na jakiejs ekspozycji i bylem
bardzo mile zaskoczony. Jak tylko moj dulux na scianie nad zlewem nie
wytrzyma kolejnego mycia (narazie idzie to bez problemu) to taka plyte sobie
zrobie. Efekt duzo lepszy niz z ta metalowa.

vpw

1. Data: 2002-09-09 23:13:51

Od: fix <f...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plachty z korka? slyszalem o czyms takim ale nie widzialem i nie mam
> "zielonego" pojecia jak toto moze sie sprawowac....

Popatrz
http://www.domkorkowy.com.pl/
f...@t...net.pl
/~\ The ASCII
\ / Ribbon Campaign
X Against HTML
/ \ Email!

1. Data: 2002-09-10 07:54:58

Od: Magda Marszalek-Mikolajczak <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chmiell wrote:

> [...]
> plachty z korka? slyszalem o czyms takim ale nie widzialem i nie mam
> "zielonego" pojecia jak toto moze sie sprawowac....

U stolarza, u którego będę zamawiała meble kuchenne, widziałam jeszcze
inne rozwiązanie. Ściany wyłożone są tym samym materiałem, którym
obklejony jest blat kuchenny (może być taki sam wzór lub inny). Nie wiem
jak się nazywa to tworzywo, ale dobrze zabezpiecza ścianę (twarde) i
jest łatwe do utrzymania w czystości (a jeżeli jeszcze jest
"marmurkowate" to nawet nie widać drobnych zacieków).

Pozdrawiam
Magda M

1. Data: 2002-09-10 11:36:16

Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
> A widzialas Haniu taka plyte meblowa w kolorze bokow szafek
kuchennych
> [...]

Widziałam i nad czymś takim właśnie najpoważniej się
zastanawiam. Albo taka, jak fronty szafek, albo taka, jak blat.
Tyle że kuchnię będę mieć bardzo niedużą i boję się, że jak
między szafki wetknę jeszcze taką płytę, to będzie wyglądać jak
pudełko, a nie jak pomieszczenie.

A jak z odpornością takiej płyty na różne kuchenne
niespodzianki? Nad zlewem mam okno, więc problem odpada, ale nad
kuchenką (od płyty grzejnej do okapu) wstawiłabym sobie taki
pionowy pas, tylko boję się, że płycie to nie wyjdzie na
zdrowie.

A co do blatu to jeszcze jedno pytanie: co sądzicie o zrobieniu
parapetu okiennego z tego samego materiału, co blat? Parapet
będzie tak z 2-6cm nad szafkami, najchętniej zrobiłabym coś
takiego:
____
)_________________
^ )
parapet ^
blat

- na styk, żeby różne farfocle nie wpadały. Widziałam coś
podobnego na obrazku i wyglądało całkiem sympatycznie, ale tam
była większa różnica wysokości i pod parapetem wyszło coś w
rodzaju cokołu.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2002-09-10 13:13:02

Od: "Lysy" <l...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> IMHO bardzo niepraktyczne - koszmar do utrzymania w "efektownej"
> formie........
Mam kawal blachy kwasoodpornej pomiedzy okapem a plyta ceramiczna ... od 2ch
lat .. i nie narzekam ... wyglada bardzo fajnie ... a o wiele latwiej
wyczyscic niz otluszczone fugi pomiedzy plytkami ... wystarczy odrobina
detergentu ...

--

Lysy (at) faq.net.pl
<< yakby co to tnij ten nospam >>

kuch mikrofalowa whirpool 132 nie wylacza sie?
mlynek pod zlewozmywak
Detergenty do zmywarek
Pytanie do specjalistow od zmywarek
odplyw zmywarki