Błąd lekarza

1. Data: 2006-12-13 06:49:55

Temat: Błąd lekarza
Od: "Arek B." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie teoretyczno-praktyczne:

Okulista (z przychodni, nie prywatny) przepisuje receptę na szkła dla
dziecka. Rodzice kupują okulary, dobierając szkła droższe (plastikowe,
pocieniane, bo dziecko małe i tak jest podobno bezpieczniej i
praktyczniej). Na szkła jest częściowa refundacja z Funduszu.
Po pierwszym założeniu nowych okularów okazuje się że dziecko nie widzi
przez nie prawie nic. Bo recepta jest źle wypisana - szkła są o połowę
za słabe.

Czy można się domagać wystawienia nowej recepty "bezpłatnej", czy też
trzeba zapłacić kolejne 80zł, żeby sprawdzić czy tym razem lekarz się
nie pomylił?

--
Pozdrówka
Arek

2. Data: 2006-12-13 15:38:46

Temat: Re: Błąd lekarza
Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek B." <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy można się domagać wystawienia nowej recepty "bezpłatnej", czy też
> trzeba zapłacić kolejne 80zł, żeby sprawdzić czy tym razem lekarz się nie

nierozumiem, to lekarz nie założył dziecku szkieł by sprawdzić przykładowo
wynik z komputera? Każdy okulista tak robi potwierdza okulistycznym badaniem
wynik komputerowy jeśli tego nie zrobi ni ewykupiłabym recepty poszła do
innego okulisty.

--
Serwis dla kobiet eKobieta.com
Forum www.ekobieta.com/forum

3. Data: 2006-12-13 18:08:41

Od: "Arek B." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

mamma <d...@v...pl> był(a) łaskaw(a) napisać:
> Użytkownik "Arek B." <a...@v...pl> napisał w
> wiadomości news:elo7qh$16sf$1@freebsd.inds.pl...

> nierozumiem, to lekarz nie założył dziecku szkieł by sprawdzić
> przykładowo wynik z komputera?
Okulistka sprawdziła czy mały widzi w swoich starych okularach - widział
wszystko ok. Więc stwierdziła, że nie zmienia szkieł i... na receptę
wpisała złe :(

> okulistycznym badaniem wynik komputerowy jeśli tego nie zrobi ni
> ewykupiłabym recepty poszła do innego okulisty.
Byłem u niej wcześniej, dwa razy przepisywała dziecku okulary. Było
raczej ok. Nie wiem dlaczego teraz nie badała na okularach z wymiennymi
szkłami. W każdym razie wglądu w kartę pacjenta nie mam (mam książeczkę
małego dziecka, do której żaden lekarz nic nie wpisuje - pewnie z
lenistwa - jedynie szczepienia są zaznaczane przez pielęgniarkę z
zabiegowego), a może tam coś z grubością szkieł jest popaprane i tym
czymś się zasugerowała.

--
Pozdrówka
Arek

4. Data: 2006-12-13 19:49:29

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedynie szczepienia są zaznaczane przez pielęgniarkę z zabiegowego), a
> może tam coś z grubością szkieł jest popaprane i tym czymś się

oj to by trzeba było normalnie w funduszu zdrowia się dowiadywać czy wogóle
jest coś takiego jak reklamacja :(

--
Serwis dla kobiet eKobieta.com

5. Data: 2006-12-14 21:34:58

Od: "Gabriela Ledwoch" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek B." <a...@v...pl> napisał w wiadomości

>Rodzice kupują okulary, dobierając szkła droższe (plastikowe, pocieniane,
>bo dziecko małe i tak jest podobno bezpieczniej i praktyczniej).
Rozumiem, ze plastikowe, ale zaraz przyciemniane, po co?

> Po pierwszym założeniu nowych okularów okazuje się że dziecko nie widzi
> przez nie prawie nic. Bo recepta jest źle wypisana - szkła są o połowę za
> słabe.
Okulisci dziela sie na dwie grupy:
wypisujacych slabsze, zeby oko pracowalo i wypisujacych mocniejsze szkla,
zeby oko sie nie meczylo. Podobno kazda z tych "teorii" jest dobra.

> Czy można się domagać wystawienia nowej recepty "bezpłatnej", czy też
> trzeba zapłacić kolejne 80zł, żeby sprawdzić czy tym razem lekarz się nie
> pomylił?
Ja poszlabym do tego samego lekarza i zapytala co jest grane.

GL (matka dziecka okularnika ;P)

6. Data: 2006-12-15 16:49:57

Od: "Arek B." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gabriela Ledwoch <g...@p...onet.pl> był(a) łaskaw(a) napisać:
> Użytkownik "Arek B." <a...@v...pl> napisał w
> wiadomości news:elo7qh$16sf$1@freebsd.inds.pl...
> Rozumiem, ze plastikowe, ale zaraz przyciemniane, po co?
"Pocieniane", znaczy cieńsze niż denka od butelek. Jakoś tak optyk
tłumaczył, że dla dziecka lepsze, mieszczą się w oprawkach itp.

> Ja poszlabym do tego samego lekarza i zapytala co jest grane.
Poszedłem. Nie pozwolili dziecka rejestrować "bo pani doktor stwierdzi
czy jest to konieczne, może wystarczy wypisanie recepty". W sumie
logiczne, skoro pani doktor nie zmieniała szkieł tylko zostawiła
ostatnie. A pani doktor stwierdziła że trzeba przyjść z dzieckiem, bo
konieczne jest gruntowne badanie (tylko czemu nie badała ostatnim razem,
tylko sprawdziłą czy mały widzi przez to, co przyniósł na nosie???).
Więc się zarejestrowałem. Na "za tydzień, w ramach wyjątku" :(

--
Pozdrówka
Arek

7. Data: 2006-12-15 19:18:40

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można się domagać wystawienia nowej recepty "bezpłatnej", czy też
> trzeba zapłacić kolejne 80zł, żeby sprawdzić czy tym razem lekarz się
> nie pomylił?
Z okularami tak jest.
Czy sam jesteś okularnikiem ? Jak tak to sam powinieneś wiedzieć.
A jak nie:
Zwykły okularnik zawsze ma pod ręką garść okularów:
słabsze, silniejsze, średnie, plastikowe, przyciemniane i 4 pary starych :).
(przesadzam, ale w tym stylu).

Moc okularów zależy nie tylko od mocy szkieł,
ale także od ustawienia na nosie i od oprawek.
Za silne okulary są złe i dla oczu i dla muzgu.
W za silnyh i w okularah wogule , muzg działa inaczej , źle.
(poddenerwowanie, napięcie, wyraz tważy dziecka odrobinę nienormalnego, i inne
objawy).
Podobno jest nawet coś takiego jak szok spowodowany za silnymi okularami.
Jeśli skok wady jest duży nie można od razu zakładać mocnyh,
i pszez jakiś czas tszeba nosić średnie.
Jeśli tylko wada nie stanowi zagrożenia (droga do szkoły, ulica),
nie utrudnia życia (nie widzi z tablicy),
lepiej mieć za słabe niż perfekcyjnie widzieć.
Nie piszesz ani o wieku dziecka, ani o wadzie, ale bież to co napisałam wyżej
pod uwagę, albo idź ponownie z dzieckiem na badanie.

(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

8. Data: 2006-12-18 22:33:37

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek B." '
> [...]
>tylko sprawdziłą czy mały widzi przez to, co przyniósł na nosie???). Więc
>się zarejestrowałem. Na "za tydzień, w ramach wyjątku" :(

ja tylko jednej rzeczy nie rozumiem, po co robiliście nowe szkła skoro to
były te same co miało dziecko na nosie??? i skoro to te same szkła to nagle
dziecko zaczęło gorzej widzieć? nic nie rozumiem, a może u optyka sie
pomylili i jakies inne założyli jednak, no wszedzie są tylko ludzie.
Dziecko dobrze widziało i nagle w tych samych źle widzi - tego nie rozumiem.
Bo jeśli są jednak ciut zmienione to oczy nawet o 0,25 się muszą
przyzwyczaić nawet jeśli w takich własnie dobrze widzą. Bo po prostu nawet
do wady się przyzwyczajamy i wydaje nam się że dobrze widzimy.

--
Serwis dla kobiet eKobieta.com
Forum dla kobiet http://ekobieta.com/forum

badanie piersi
Pseudomonas Aeruginosa - jak wytępić tą bakterię?
Re: badanie piersi
po artroskopii stawu barkowego
Tetniak aorty???