[Blaganie!] Jak wyciszyc drewniany sufit ???

1. Data: 2002-05-16 08:16:30

Temat: [Blaganie!] Jak wyciszyc drewniany sufit ???
Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Pomozcie, bo zwariuje i umre z niewyspania!

Wynajelismy kilka tygodni temu mieszkanie. Mieszkanie jest na niepelnym
poddaszu domu wielorodzinnego, znaczy skos scian zaczyna sie od polowy
wyokosci - a nad nami jest jeszcze jedno male pieterko - takie na jeden duzy
pokoj. Czyli na gorze mamy sasiada. Niestety sufit miedzy nami a nim jest
zbudowany z drewna i czegos tam jeszcze - jest dosc gruby, nie slychac
telewizora, rozmow itd. Ale niestety, gdy sasiad chodzi, kazdy jego krok to
potworny akompaniament skrzypiacych desek gdzies we wnetrzu sufitu. W dzien
daje sie przezyc, ale spac to sie nie daje, dopoki i sasiad sie nie polozy.
Rozwiazania ugodowe nie wchodza w gre, bo przciez to nie jego wina, ze to
konstrukcja tak skrzypi.

Jak mozna to choc troche zredukowac do znosnego poziomu? Dodam, ze sufit mam
i tak dosc nisko, wiec niestety na wieksza warstwe niz 3 cm "czegos" nie
moge sobie pozwolic. Chodzi chyba raczej o wytlumienie raczej wyzszych
czestotliwosci, niz tlumienie dudniacego basu (co jest chyba trudniejsze,
tak mi sie wydaje).

Blagam o jakies wyprobowane pomysly (moze ktos doswiadczyl podobnej sytuacji
kiedys)?

Pozdrawiam
Maciej

PS: ciche morderstwo juz rozwazalem, ale potem doszedlem do wniosku, ze noce
w "kiciu" chyba nie naleza do najspokojniejszych....
M.

1. Data: 2002-05-16 08:54:47

Temat: Re: [Blaganie!] Jak wyciszyc drewniany sufit ???
Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> wrote in message
> [...]
polozy.
> Rozwiazania ugodowe nie wchodza w gre, bo przciez to nie jego wina, ze to

Zamień się z nim na mieszkanie ;))

> [...]
> moge sobie pozwolic. Chodzi chyba raczej o wytlumienie raczej wyzszych
> czestotliwosci, niz tlumienie dudniacego basu (co jest chyba trudniejsze,

Podejrzewam że wchodzi w grę przede wszystkim interwencja u góry, to znaczy
zerwanie istniejącej podłogi z desek,
położenie płyty OSB, na to zielona płyta i panele (albo lepiej wykładzina
PCW - będzie ciszej...).

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-05-16 16:33:49

Od: "Jarek23" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> napisał w wiadomości
> Czesc!
> Pomozcie, bo zwariuje i umre z niewyspania!

Polecam zakup stoperów do uszu inny możliwości raczej nie widzę.

pozdrawiam
Jarek

1. Data: 2002-05-16 20:47:34

Od: "Piotr" <p...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znac, to ja sie moze nie znam, ale producenci welny mineralnej/szklanej
twierdza, ze ich welna (odpowiednie gatunki) wygluszaja dzwieki wlasnie przy
grubosci ok. 3 cm. Moze warto poszperac po internecie na stronach kilku z
nich?.

Edyta

1. Data: 2002-05-17 07:38:32

Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam zakup stoperów do uszu inny możliwości raczej nie widzę.

Juz dawno kupilem.

I budze sie od halasu nawet z korkami w uszach.

Moze po prostu nalezy zmienic mieszkanie....

Pozdrawiam
Maciej

1. Data: 2002-05-17 11:44:29

Od: "Jarek23" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Juz dawno kupilem.
>
> I budze sie od halasu nawet z korkami w uszach.
>
> Moze po prostu nalezy zmienic mieszkanie....

No to może odurzać się alkoholem ;) ? Wtedy Ci nic przeszkadzać nie będzie
:)
Tak poważnie to raczej niczym tego nie wyciszysz, a już napewno nie 3cm.
Możesz poszukać w sklepach specjalistycznych mat wygłuszających do
samochodu, ale jest to strasznie drogie.

Jarek

1. Data: 2002-05-17 13:19:41

Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to może odurzać się alkoholem ;) ? Wtedy Ci nic przeszkadzać nie będzie
> :)

Calkiem przyjemna metoda, tylko ,ze przy okzaji wpedzasz sie w nalog. ;-)

> Tak poważnie to raczej niczym tego nie wyciszysz, a już napewno nie 3cm.
> Możesz poszukać w sklepach specjalistycznych mat wygłuszających do
> samochodu, ale jest to strasznie drogie.

Chyba rozwaze zlozenie sie z sasiadem na remont podlogi....

Pozdrowienia.
Maciej

1. Data: 2002-05-19 19:54:11

Od: "pantera" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmień mieszkanie.
Strop drewniany został wadliwie wykonany.
Należy zdjąć odeskowanie w miejscach podparcia belek i solidniej podeprzeć
(np.zabić kliny).
Umów się z sasiadem co do ciszy nocnej.
Pozdr
Tad

1. Data: 2002-05-20 01:59:32

Od: "Grzegorz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pantera" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> Zmien mieszkanie.
> Strop drewniany zostal wadliwie wykonany.
> Nalezy zdjąc odeskowanie w miejscach podparcia belek i solidniej
> podeprzec (np.zabic kliny).
> Umów sie z sasiadem co do ciszy nocnej.
> Pozdr
> Tad

Jezeli w pokoju nad toba jest wykladzina, to polozenie pod nia grubej
(1-1.5cm) warstwy gabki (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) powinno pomoc.

pzdr
grzegorz

1. Data: 2002-05-21 14:53:42

Od: "Maciej Tokarski" <m...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Strop drewniany został wadliwie wykonany.
> Należy zdjąć odeskowanie w miejscach podparcia belek i solidniej podeprzeć

Hej!
Poniewaz zawsze slysze krok mniej wiecej w miejscu kroku - podejrzewam, ze
sama przyczyna jest glownie w jego
podlodze. Zastanawiam sie, czy polozenie na drewniana podloge pod wykladzine
jakis twardych plyt nie rozkladaloby ciezaru na wieksza powierzchnie i tym
samym zmniejszylo byc moze trzeszczenia podlogi.

Co sadzicie na ten temat?
Znacie takie rozwiazania?

Maciej

[sprzedam] Ariston 15l