Błędy przy pieczeniu chleba pszennego

131. Data: 2015-02-11 21:20:28

Temat: Re: Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-11 o 16:15, krys pisze:

> A widzisz! gorsze jest, bo ktoś robi inaczej i już!

E, no myślałam, że to było podchwytliwe pytanie. ;)

Ewa

132. Data: 2015-02-11 21:23:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-11 o 17:54, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> :-))))))))))))))))))))))))))
>
> Jeśli już, to pH :-)

I jeszcze to niedobre!? Chyba się zabiję...

Ewa

133. Data: 2015-02-11 21:24:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, jeśli ktoś ma wysoki współczynnik pecha, to mu
> zawsze cóś się przytrafi.

Ale my to olejem!

Ewa

134. Data: 2015-02-11 21:27:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-11 o 18:51, Pszemol pisze:

> W sumie to nie bardzo rozumiem czemu efekt wyciągnięty z takiego
> pieca miałby się różnić od efektu z naszego współczesnego, elektrycznego
> piekarnika

Duszą.
Ale tu egzorcyzmy mogłyby jakoś pomóc.

Ewa

135. Data: 2015-02-11 21:52:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Feb 2015 21:16:34 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2015-02-11 19:15, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> A to udanej zabawy życzę.

I przyjemności!

--
Okaz

136. Data: 2015-02-11 22:11:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś już tu o tym wspominałem, że jeśli ktoś chce w Polsce obejrzeć
> pizerię z prawdziwym piecem, to jest taka w Murzasichlu.

Tak, było o tym, pamiętam.

Proszę sobie dyskusji nie przerywać, ja tak się tylko chciałam wtrącić,
bo mi się a' propos Murzasichla przypomniało - ostatnio mijałam na
trasie w Austrii zjazd z autostrady do miasta Mürzzuschlag. Od razu
skojarzyło mi się z naszym swojskim Murzasichlem i nie dawało mi to
spokoju. No i może to skojarzenie nie było takie bez sensu, bo
znalazłam, że w jednej z wersji nazwę tę wywodzą ze słowiańskiego
http://www.tourmycountry.com/austria/muerzzuschlag.h
tm
Ot, taka ciekawostka.

Ewa

137. Data: 2015-02-11 22:21:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze to niedobre!? Chyba się zabiję...

W Twoim przypadky się groźby nie boję, bo nawet jak słowa
dotrzymasz to i tak wzniesiesz się z popiołów... ;-)

138. Data: 2015-02-11 22:30:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> szkoda słów.

Rozczarowujesz mnie... :-)

139. Data: 2015-02-11 22:33:24

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Piecze się ciasta (keks na przykład) w formach wyłożonych papierem.
> Ten papier też wystaje z formy. Ale nie zwęgla się. Chleb na liściu
> z powodzeniem można w piekarniku upiec.

No ale to jest specjalny papier, nie taki do zeszytów :-)
Ale fajnie wiedzieć że na liściu można piec w piekarniku - pobawię się.

> Te małe chlebki, to realny współczesny wypiek. Formy z wióra osikowego,
> tego samego, co do krycia dachów. Osobne formy tylko do wyrastania
> też istnieją.

Nie mam powodów Ci nie wierzyć :-)

> A czy się piecze też w wiklinie -- tego do końca pewnien
> nie jestem, ale coś kojarzę z dalekiej przeszłości bochenek
> z dobrze odciśniętą plecionką.

Odcisk mógł pozostać z samego formowania bochenka przed
pieczeniem - nie jest dla mnie wystarczającym dowodem na
pieczenie w wiklinowym koszyku.

140. Data: 2015-02-11 22:34:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Ma wydzielać parę pod ciastem, żeby je od spodu ochładzać,
> zapobiegając spieczeniu.

Dziękuję za nieoczekiwane korepetycje... Chyba że to nie do mnie było? ;-)

Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?
ciekawostka kulinarna
gęsi pipek
gold dust and bars for sale
Re: Sterylna kuchnia Ikselki