Re: Ból w mostku

następny post »
From: "Maja" <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ból w mostku
Date: 12 Mar 2007 17:10:09 -0700

On 12 Mar, 19:55, Juanitos <j...@p...me.uk> wrote:

> Myślę, że to mostek... ból wieńcowy jest inny... a zawał nie przechodzi,
> niestety :-)
>
> Juanitos

Ale równie dobrze można chodzić z zawałem nic o tym nie wiedząc. A
potem jest już za późno.
Dlatego należy zwracać uwagę na wszelkie niepokojące nas objawy.
Dopiero szczegółowe badania serca i krwi są w stanie (zazwyczaj)
wykluczyć bądź potwierdzić zawał.
U każdego człowieka zawał objawia się inaczej. Nie muszą towarzyszyć
mu bóle wieńcowe. Oczywiście, niektórzy pacjenci przechodzą go
podobnie, jednak nie można uogólniać. Czasami zawał może objawiać się
bólem lub drętwieniem ręki, a czasami problemami żołądkowymi
przypominającymi zatrucie. A u kobiet to jeszcze inna bajka :)

Pozdrawiam,
Maja