Borelioza - interpretacja wyników

1. Data: 2004-07-16 11:45:16

Temat: Borelioza - interpretacja wyników
Od: "voitus" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Chciałbym zapytać (bo lekarz, który prowadził moją chorobę jest na długim
urlopie) co może oznaczać wynik badania.
2 miesiące temu zakończyłem miesięczną terapię boreliozy.
Niestety nadal odczuwam dolegliwości (zmęczenie, ból mięśni i pleców).
Wyniki w kierunku boreliozy, które odebrałem teraz to:

ELISA IgG DAKO - dodatni 2,28 j (norma < 1,00 j)
ELISA IgM DAKO - ujemny

Dziękuję i pozdrawiam

2. Data: 2004-07-17 12:27:53

Temat: Re: Borelioza - interpretacja wyników
Od: "Gosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wyniki w kierunku boreliozy, które odebrałem teraz to:
>
> ELISA IgG DAKO - dodatni 2,28 j (norma < 1,00 j)

Przeciwciala IgM powstają wowczas gdy doszlo do zakazenia. one pojawiaja sie
jako pierwsze. po jakims czasei gina. Po powstaniu przeciwcial klasy IgM
powstaja przeciwciala IgG, które utrzymują sie we krwi nawet po
przechorowaniu. Jednak jesli u ciebie ich miano jest podniesione to byc moze
nadal istnieje proces chorobowy. Udaj sie koniecznie z wynikami do innego
lekarza.
Nie jestem w stanie powiedzieć czy to co napisalam jest do konca dobrze.

pozdrawiam Gosia (studentka)

Ps. Mam prosbe jak juz pojdziesz do lekarza to prose napisz co ci
powiedzial. Bede wiedziec na przyszlosc:)

3. Data: 2004-07-18 20:47:11

Od: "Voitus" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
>
> pozdrawiam Gosia (studentka)
>
> Ps. Mam prosbe jak juz pojdziesz do lekarza to prose napisz co ci
> powiedzial. Bede wiedziec na przyszlosc:)

Witam

Do lekarza co prawda jeszcze nie poszedłem, ale poszukałem trochę źródeł .
Oczywiście masz rację - IgM mogą oznaczać świeże zakażenie. Niestety
diagnoza boreliozy jest niezwykle trudna i nawet pozytywne wyniki IgG i IgM
nie muszą (choć mogą) oznaczać choroby !!!!, a samo IgG może utrzymywać się
na wysokim poziomie jeszcze kilkanaście lat po zakończeniu choroby !!!!!.
Jedynie niezwykle trudne badania mikroskopowe płynu rdzeniowego dają 100%
pewność. Podobno leśników leczą antybiotykami profilaktycznie przy każdym
podejżeniu.

Generalnie wiem i nie wiem - a swoją drogą to jeżeli diagnozowanie innych
chorób jest równie pokrętne i wieloznaczne, to nie zazdroszczę lekarzom.

Pozdrawiam

Wojtek

kąciki ust
Zawroty, omdlenia i bóle