« poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2008-04-01 18:50:48
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?>
> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> news:slrnfusic5.996.joshua@tau.ceti.pl...
> > Witam,
> >
> > Bosh ma promocję przedłużenia gwarancji na sprzęt AGD do zabudowy do
> 5 lat,
> > pod warunkiem NIEdokonania zakupu w sklepie internetowym...
> > Pomijam już sensowność takiej reguły - co ze sklepami które zarówno
>
> Sensowność jest spora :-) ja po raz pierwszy i ostatni dokonałem
> zakupu w necie* ;-).
Czytałem gdzieś, że na stosunek danej osoby do zakupów internetowych najwiekszy
wpływ ma zakup pierwszy ;-)
> Kupiłem telefon, przyzwoitej marki, żeby nie było
> wątpliwości. W serwisie był już cztery razy i wszystko wskazuje na to,
> że kurier grał paczką w piłkę nożną.
A (z ciekawości) - reklamowaleś u sprzedawcy, czy korzystasz z gwarancji? Bo
jeśli pierwsze - to zdaje sie mozesz żądać wymiany sprzetu na nowy. Jeśli
korzystasz z gwarancji - jesteś uzalezniony od jej warunków...
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=417
> Ryzyko ponoszone przez producenta jest znacznie większe, a mam
> podejrzenie graniczące z pewnością, że za tą decyzją stoi analiza
> danych z serwisu :-)
to znaczy, ze jeżeli kupię w sklepie internetowym, towar jest transportowany do
mnie przesyłką (zwykle) kurierską, w sposób tradycyjny (samochód, może w
pewnych etapach pociąg, samolot, statek), podobnie wczesniej do magazynu
sklepu - natomiast gdy kupie w sklepie "tradycyjnym", sprzęt bedzie zawsze
superbezpiecznie przeteleportowany? ;-)
pozdrawiam -
Stanley
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2008-04-01 19:26:56
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?*piotr_boncza* wdusil[a] nastepujace knefle:
| Ryzyko ponoszone przez producenta jest znacznie większe, a mam
| podejrzenie graniczące z pewnością, że za tą decyzją stoi analiza
| danych z serwisu :-)
Co znaczy, ze sklepy klasyczne nie korzystaja z transportu
konwencjonalnego tylko z teleportacji
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2008-04-01 19:29:55
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?<...>
> cale agd do mieszkania kupilem w 3 roznych sklepach internetowych, wszystko
> w nietknietych fabrycznych opakowaniach (jedyny minus takiego rozwiazania
> to, ze karty gwarancyjne trzeba wyslac do podbicia) i w zyciu nie kupie nic
> wiecej w tradycyjnym sklepie bo sprzet z takiego sklepu ponosi tylko
> dodatkowe wedrówki, a ceny sa kosmiczne
Ja bym nie generalizował , dużo zdaniem moim zależy od... rezulatów negocjacji.
A te są IMO zwykle tym łatwiejsze im wiekszych kwot dotyczą... ;-) Gdy około 3
lata temu zakupowałem komplet AGD do kuchni (za ok. 6-7 tys.), udalo mi się w
lokalnym "sklepiku za rogiem" wynegocjować ceny "internetowe" (tzn. najniższe
znalezione w porównywarkach ;-) plus uczciwie koszty transportu jakie bym
poniósł kupując z posrednictwem netu. Zalety: dostarczenie wszystkiego w jednym
momencie (chłopaki nawet za friko wnieśli do mieszkania), żaden kłopot z
późniejszym podbiciem gwarancji (po wyprobowaniu, czy wszystko działa jak
należy), a nawet pewnymi ustaleniami odnośnie faktur (wtedy jeszcze mozna było
conieco odliczyć...).
Ale gdy za jakiś czas chciałem tam nabyć tylko pralkę, już tak łatwo nie było -
upatrzony model kupiłem przez internet, gdyż było po prostu taniej, znacząco
taniej.
> oczywiscie tradycyjne sklepy sa cenne jako miejsce wystawowe gdzie mozemy
> sobie wszystko ladnie zobaczyc :)
To prawda :-)
Pozdrawiam -
Stanley
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
14. Data: 2008-04-01 20:30:10
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?Dnia Sun, 30 Mar 2008 13:13:48 +0200, gasper napisał(a):
> chodzi raczej o polityke cenową, którą psują na szczęście sklepy internetowe,
> które zamiast 25% marży mają 2,5% ale dzięki obrotowi radzą sobie nieźle na
> nieszczęście sklepikarzy stacjonarnych
Boschowi raczej to powiewa, a nawet jest w jego interesie by ludzie kupowali
w sklepach internetowych - bo sprzeda się więcej sprzętu :) Tak jak już tu
pisałem, pewnie chodzi o kanały dystrybucji - widocznie zauważalny procent
sklepów internetowych zaopatrza się u innych dystrybutorów niż BSH.
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
"Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
(c) Tomasz Olbratowski 2004
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
15. Data: 2008-04-02 18:16:28
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?
Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:59e8.000000f7.47f28408@newsgate.onet.pl...
> >
> > Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> > news:slrnfusic5.996.joshua@tau.ceti.pl...
> > > Witam,
> > >
> > > Bosh ma promocję przedłużenia gwarancji na sprzęt AGD do
zabudowy do
> > 5 lat,
> > > pod warunkiem NIEdokonania zakupu w sklepie internetowym...
> > > Pomijam już sensowność takiej reguły - co ze sklepami które
zarówno
> >
> > Sensowność jest spora :-) ja po raz pierwszy i ostatni dokonałem
> > zakupu w necie* ;-).
>
> Czytałem gdzieś, że na stosunek danej osoby do zakupów internetowych
najwiekszy
> wpływ ma zakup pierwszy ;-)
Swięte słowa, ale patrz dopisek* :-D
> > Kupiłem telefon, przyzwoitej marki, żeby nie było
> > wątpliwości. W serwisie był już cztery razy i wszystko wskazuje na
to,
> > że kurier grał paczką w piłkę nożną.
>
> A (z ciekawości) - reklamowaleś u sprzedawcy, czy korzystasz z
gwarancji? Bo
> jeśli pierwsze - to zdaje sie mozesz żądać wymiany sprzetu na nowy.
Jeśli
Zakup firmowy, nie podlega przepisom o sprzedaży konsumenckiej.
> to znaczy, ze jeżeli kupię w sklepie internetowym, towar jest
transportowany do
> mnie przesyłką (zwykle) kurierską, w sposób tradycyjny (samochód,
może w
> pewnych etapach pociąg, samolot, statek), podobnie wczesniej do
magazynu
> sklepu - natomiast gdy kupie w sklepie "tradycyjnym", sprzęt bedzie
zawsze
> superbezpiecznie przeteleportowany? ;-)
Nie, ale znaczy, że nie transportują pojedyńczo, z kiepskim
zabezpieczniem i za pośrednictwem kilku przeładowni.
Na ogół transport między magazynami jest w ładunkach wypełniających
cały samochód i bez stacji pośrednich.
Zamawiasz towar i przychodzi bezpośrednio do sklepu z jakiegoś
magazynu centralnego, albo za pośrednictwem lokalnej hurtowni.
A tak? Oddają firmie kurierskiej a tam hulaj dusza.
Jestem instalatorem. Gdy zamawiam dla klienta kocioł, który jest
dostarczany pojedyńczo, a nie w większych np. paletowych ładunkach, to
bardzo starannie sprawdzam stan w chwili dostawy. Co kilka dostaw
zabawka, lub jej istotna część wraca do dostawcy. W przypadku kotłów
zdejmowanych z hurtowni z półki, uszkodzenia prawie się nie zdarzają.
Ostatni taki przypadek miałem dwa lata temu.
pozdrawiam Piotr
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
16. Data: 2008-04-14 20:52:32
Temat: Re: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?ATZ Rzeszow pisze:
>
>>(jedyny minus takiego
> rozwiazania to, ze karty gwarancyjne trzeba wyslac do podbicia)
>
w kartach gwarancyjnych chyba na ogol jest zapis, ze albo podbita karta,
albo karta plus paragon... i to na ogol wystarcza, na paragonie jest
wszystko to co na pieczatce, chyba ze jakies specjalne wymogi niektorzy
maja ;)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |