Brawo, Węgrzy!

21. Data: 2020-04-02 04:04:32

Temat: Re: Brawo, Węgrzy!
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 kwietnia 2020 03:12:19 UTC+2 użytkownik Izaura napisał:
> [...]
powinna się cieszyć, bo ich paskudna strona polega na tym, że są rządem z założenia
niereprezentatywnym i generalnie nie liczącym się z ludźmi. W przejściowych
okolicznościach rządy "silnej ręki" stanowią oczywiste "zło konieczne" do (zaledwie)
tolerowania ze względu na chwilową użyteczność, ale oby trwały one jak najkrócej.
Każdy kto myśli o przedłużaniu w nieskończoność jakiejkolwiek innej dyktatury niż
dyktatura mody, wkłada swoją cegiełkę w próby stopniowej odbudowy dawno zarzuconej
koszmarnej instytucji niewolnictwa.

> alez, niz podobnego...
>
> Po rozpadzie Imperium Romanum wynaleziono Katolicyzm, ktory z zalozenia
> stawia te same moralne wymagania wladzy, jak i poddanym...

W niektórych aspektach wygórowane, w innych zbyt luźne.

Poza tym sama idea klasycznego sankcjonowanego prawnie feudalnego poddaństwa jest fe!
Uniemożliwia co bystrzejszym obejście ograniczeń klasowych i zagłosowanie nogami tam
gdzie można trafić na legalnego liftera / promotora umożliwiającego awans społeczny
etc. Wyobraź sobie inteligentnego ambitnego młodego mieszkańca pipidówki, którego
gnoi zazdrosny proboszcz i nie chce mu dać przepustki do wymarzonej akademii, takie
historie działy się nie tylko w średniowieczu, ale jeszcze niedawno w Irlandii i
zdecydowanie nie były dobre.

22. Data: 2020-04-02 04:18:49

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 kwietnia 2020 04:04:33 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> [...]
takie historie działy się nie tylko w średniowieczu, ale jeszcze niedawno w Irlandii

PS. Czy wiesz, dlaczego wielu ludzi poparło Sorosa i stało się neomarksistami?
Nie dlatego, że nimi byli z ideowego przekonania, ale dlatego, że lekką ręką rozdawał
na studiach granty i stypendia. Była okazja dla bystrych porobić magisterki,
doktoraty, habilitacje... Gdyby był inny milioner i miał przeciwne poglądy do
węgierskiego Jurka, to oczywiście kształciliby się na inną modłę i mielibyśmy np.
Nouvelle Droite zamiast marksistów. Ludzie o wyższym ilorazie inteligencji zawsze
będą szukać, jak się tutaj wymigać od pracy w jednej brygadzie z nizinami społecznymi
i zapuścić w system ssawki.

23. Data: 2020-04-02 05:36:30

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

zakaznego-w-moskwie-wykryto-koronawirusa-tydzien-tem
u-spotkal-sie-z-putinem/

A date publikacji sprawdziliscie? Nie byla z 1.04? ;P
primoaprilifake ;)

> Nic mu nie będzie - kto to wie, czy TEN Putin jest jeszcze... Putinem. Mają
> na pewno jeszcze paru w zapasie - pewnie kolejny z nich jest już na wszelki
> wypadek gotowy do przejęcia fotela.
> Serio.

Tez na to licze... W koncu to swoj wrog, wychowany na wlasnej krwi...

//a po nim to nie wiadomo kto przyjdzie?

TUSK! i NWO! Bu! Ha! ;P
I zjednoczy zwasnionych braci slowian POd wsPOlnym panowaniem ;)

24. Data: 2020-04-02 09:24:20

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.04.2020 o 03:09, Izaura pisze:
..

> Po rozpadzie Imperium Romanum wynaleziono Katolicyzm, ktory z zalozenia
> stawia te same moralne wymagania wladzy, jak i poddanym...

z założenia... LOL :)
I dlatego funkcjonariusze pławili się w luksusie i rozpuście (i tka jest
do dzisiaj), a plebs łożył na ich utrzymanie (i tak jest do dzisiaj).
Ale przecież mieli te same moralne wymagania żeby klęczeć w świątyniach,
więc nie widać było różnicy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

25. Data: 2020-04-03 00:48:18

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-04-02 04:18, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
będą szukać, jak się tutaj wymigać od pracy w jednej brygadzie z nizinami społecznymi

Bo sa ludzie i ludziska...

i dlatego 'wynaleziono' Katolicyzm.

26. Data: 2020-04-03 01:15:32

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-04-02 09:24, Kviat wrote:
> [...]
> do dzisiaj), a plebs łożył na ich utrzymanie (i tak jest do dzisiaj).
> Ale przecież mieli te same moralne wymagania żeby klęczeć w świątyniach,

Zupelnie nic nie rozumiesz z tej katolickiej filozofii...

//ale, mozes szczesliwsza...?

27. Data: 2020-04-03 01:46:38

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 00:49:25 UTC+2 użytkownik Izaura napisał:

> [...]
będą szukać, jak się tutaj wymigać od pracy w jednej brygadzie z nizinami społecznymi

Nie bardzo podoba mi się - właśnie jako system, który nie pozwoliłby Harry'emu
Potterowi na ucieczkę od Dursleyów do Hogwarts.

28. Data: 2020-04-03 01:57:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 01:46:39 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
>
> Nie bardzo podoba mi się - właśnie jako system, który nie pozwoliłby Harry'emu
Potterowi na ucieczkę od Dursleyów do Hogwarts.

PS. W ogóle nie lubię systemów, które utrudniają wyjście z nich ludziom
postrzegającym je jako niekorzystne. Nie mówię frajerom, dla których jest to
niekorzystne, ale tego nie widzą więc czują się z tym dobrze, ale dla tych, którzy to
widzą i próbują się chronić przed niekorzyściami i niedogodnościami.
Pamiętaj, że jak pozwolisz komuś, kto na ciebie krzywo patrzy odejść i dasz "kopa w
górę" zamiast go usadzać, to się on nie buntuje i nie musisz walczyć z buntem.
Niestety odnoszę wrażenie, że katolicy chyba tego nie rozumieją, skoro wprowadzili w
średniowieczu poddaństwo.

29. Data: 2020-04-03 02:03:02

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-04-03 01:46, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
>
> Nie bardzo podoba mi się - właśnie jako system, który nie pozwoliłby Harry'emu
Potterowi na ucieczkę od Dursleyów do Hogwarts.

no wlasnie... bo Vernon Dursley, to Mugol...

Gdy idee Hogwardu zdobyly szerokie uznanie w Swiecie, pojawil sie ruch
mugolski.

30. Data: 2020-04-03 02:07:19

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-04-03 01:57, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
Niestety odnoszę wrażenie, że katolicy chyba tego nie rozumieją, skoro wprowadzili w

To bylo zypelnie odwrotnie... Poddanstwo, to taka przejsciowa forma z
niewolnictwa do wolnosci...

//dopiero ruchy protestanckie, zaczely na powrot umacniac wladze swiecka.

Żołnierze, lekarze, pielęgniarki.
Pójdziemy na wybory :-)
Ordnung muss sein!
co to gozdek jest :)