Brawo, Węgrzy!

31. Data: 2020-04-03 05:53:26

Temat: Re: Brawo, Węgrzy!
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 02:04:09 UTC+2 użytkownik Izaura napisał:
> [...]
publiczna powinna się cieszyć, bo ich paskudna strona polega na tym, że są rządem z
założenia niereprezentatywnym i generalnie nie liczącym się z ludźmi. W przejściowych
okolicznościach rządy "silnej ręki" stanowią oczywiste "zło konieczne" do (zaledwie)
tolerowania ze względu na chwilową użyteczność, ale oby trwały one jak najkrócej.
Każdy kto myśli o przedłużaniu w nieskończoność jakiejkolwiek innej dyktatury niż
dyktatura mody, wkłada swoją cegiełkę w próby stopniowej odbudowy dawno zarzuconej
koszmarnej instytucji niewolnictwa.

jest fe! Uniemożliwia co bystrzejszym obejście ograniczeń klasowych i zagłosowanie
nogami tam gdzie można trafić na legalnego liftera / promotora umożliwiającego awans
społeczny etc. Wyobraź sobie inteligentnego ambitnego młodego mieszkańca pipidówki,
którego gnoi zazdrosny proboszcz i nie chce mu dać przepustki do wymarzonej akademii,
takie historie działy się nie tylko w średniowieczu, ale jeszcze niedawno w Irlandii
i zdecydowanie nie były dobre.

rozdawał na studiach granty i stypendia. Była okazja dla bystrych porobić magisterki,
doktoraty, habilitacje... Gdyby był inny milioner i miał przeciwne poglądy do
węgierskiego Jurka, to oczywiście kształciliby się na inną modłę i mielibyśmy np.
Nouvelle Droite zamiast marksistów. Ludzie o wyższym ilorazie inteligencji zawsze
będą szukać, jak się tutaj wymigać od pracy w jednej brygadzie z nizinami społecznymi
i zapuścić w system ssawki.

Potterowi na ucieczkę od Dursleyów do Hogwarts.

> no wlasnie... bo Vernon Dursley, to Mugol...
>
> Gdy idee Hogwardu zdobyly szerokie uznanie w Swiecie, pojawil sie ruch
> mugolski.

Dla którego każdy czarodziej to śmierciożerca.
Błędne i krzywdzące zdolnych ludzi uproszczenie.

32. Data: 2020-04-03 10:10:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izaura <d...@d...net> wrote:

> no wlasnie... bo Vernon Dursley, to Mugol...
>
> Gdy idee Hogwardu zdobyly szerokie uznanie w Swiecie, pojawil sie ruch
> mugolski.

O czym Wy?
?

Domyślam się, że dwóch dorosłych facetów emocjonuje się książeczkami
fantasy dla dzieci?
Nooo, mam nawet takiego jednego 67-letniego znajomego, który w odpowiedzi
na żartobliwą uwagę mojego męża o bohaterze którejś znanej filmowej
opowieści z dzieciństwa poczerwieniał i krzyknął z ogromnym oburzeniem: ,,CO
TY MÓWISZ! ON MA PRZECIEŻ MOC!!!!"
Niektórzy dorośli pozostają na mentalnym poziomie dzieci. Kiedy idą z
wnuczkami do teatrzyku kukiełkowego, na pytanie ze sceny ,,Dzieci, dokąd
uciekł wilk??", nadal krzyczą ,,Tam! Tam! Tam!"
?
--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

33. Data: 2020-04-03 10:36:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.04.2020 o 10:10, XL pisze:

> O czym Wy?
> ?
>
> Domyślam się, że dwóch dorosłych facetów emocjonuje się książeczkami
> fantasy dla dzieci?

A co cię tak to dziwi? Ludzie wydają prawdziwe miliardy na budowę
świątyń na podstawie książki fantasy.

> [...]
> na żartobliwą uwagę mojego męża o bohaterze którejś znanej filmowej
> opowieści z dzieciństwa poczerwieniał i krzyknął z ogromnym oburzeniem: ,,CO

Przecież ty robisz dokładnie to samo...
Oburzasz się, że ktoś sobie film nakręci o bohaterze z twojego
dzieciństwa, który nie jest zgodny z twoją wizją tego bohatera.

> Niektórzy dorośli pozostają na mentalnym poziomie dzieci.

Właśnie. Słuszna uwaga.

> Kiedy idą z
> wnuczkami do teatrzyku kukiełkowego, na pytanie ze sceny ,,Dzieci, dokąd
> uciekł wilk??", nadal krzyczą ,,Tam! Tam! Tam!"
> ?

Przecież ty robisz to samo. Niektórzy to nawet z całą powagą i
poświęceniem ratują wafelek przed upadkiem, bo ze sceny usłyszeli, że to
ciało jakiegoś pana.
Czym ten wasz teatrzyk różni się od tego kukiełkowego?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

34. Data: 2020-04-03 10:46:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> ciało jakiegoś pana.
> Czym ten wasz teatrzyk różni się od tego kukiełkowego?

Poziom emocjonalny twojej wypowiedzi mówi o tłumieniu przez ciebie poczucia
OGROMNEJ różnicy ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

35. Data: 2020-04-03 12:37:26

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

O czym Wy?
?

[...]
---
I o taki infantylizm sPOleczny lewactwu chodzi...
A panowie mogom siem zaPISac:

https://kultura.onet.pl/wiadomosci/nabor-do-hogwartu
-zapisz-sie-na-kurs-online-i-zostan-czarodziejem/tmd
y5dx

https://harrypotter.fandom.com/pl/wiki/Szko%C5%82a_M
agii_i_Czarodziejstwa_w_Hogwarcie

https://www.tvp.info/17969052/marzyles-o-hogwarcie-t
eraz-mozesz-zostac-czarodziejem-w-polskiej-szkole-ma
gii-i-czarodziejstwa

36. Data: 2020-04-03 13:57:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
> [...]
agii_i_Czarodziejstwa_w_Hogwarcie

> https://www.tvp.info/17969052/marzyles-o-hogwarcie-t
eraz-mozesz-zostac-czarodziejem-w-polskiej-szkole-ma

O KUTFA ? //upsssss....

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

37. Data: 2020-04-03 19:57:54

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.04.2020 o 10:46, XL pisze:

> Poziom emocjonalny twojej wypowiedzi mówi o tłumieniu przez ciebie poczucia
> OGROMNEJ różnicy ?

Poziom emocjonalny twojej wypowiedzi mówi, że dasz radę wymienić chociaż
jedną malutką różnicę. Chętnie ją poznam.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

38. Data: 2020-04-03 20:24:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Poziom emocjonalny twojej wypowiedzi mówi,

Miło, że się spodobało :)

> że dasz radę wymienić chociaż
> jedną malutką różnicę.

Nie ma takich. Są same duże.

> Chętnie ją poznam.

Nie nawracam.
Musisz sam.
Kiedyś.
Może za wiele lat.
A może jutro.
Może za chwilę,
A może już poznałeś i zanim kliknę kropkę, będziesz wszystko wiedział.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

39. Data: 2020-04-03 20:30:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 10:10:57 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> O czym Wy?
> ?
>
> Domyślam się, że dwóch dorosłych facetów emocjonuje się książeczkami
> fantasy dla dzieci?

Nie wiesz, Iksi, co to jest metafora? Nie umiesz używać symboli np. z powieści
fantastycznych do ilustrowania aktualnego stanu rzeczy? Nie potrafisz posługiwać się
kodem czy alegorią tylko używasz wyłącznie prostej mowy?
No to spore barbarzyństwo muszę Tobie zarzucić.

40. Data: 2020-04-03 21:01:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> [...]
> potrafisz posługiwać się kodem czy alegorią tylko używasz wyłącznie prostej mowy?
> No to spore barbarzyństwo muszę Tobie zarzucić.

Umiem. Czerpię je z literatury pięknej.
Literackie utwory fantastyczne cenię TYLKO w przypadku Lema i Dukaja
(szczegolnie mocno z ,,Solaris" i ,,Lodu").
Harrypottery i inne tam Wiedźminy - sorry, mam w głebokiej pogardzie.
Niczego w sobie nie niosą, zero refleksji nad Człowiekiem, Ludzkością,
Światem. Lubię fantastykę, ale będącą etiudą bazującą na rzeczywistych
wydarzeniach w świecie. Np. ,,1983".

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Żołnierze, lekarze, pielęgniarki.