Brukselka?-Co z tego mozna zrobic.

11. Data: 2007-01-22 19:35:04

Temat: Re: Brukselka?-Co z tego mozna zrobic.
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> wrote in message
news:ep2618$19c$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam !
> Dawno nie kozystalem z tego warzywa w swoim menii.( pomijam zupy
> warzywne).Chcialbym zrobic jakas ciepla surowkie do obiadu (ziemniaki i
> mieso).Przegladalem google ale nic ciekawego tam nie znalazlem.Moze ktos ma
> jakis spawdzony przepis?

Nie ma co kombinować, wystarczy ugotować brukselkę, jednak:
- po obraniu naciąć od strony głąba na krzyż, tak do połowy
- zalać gotującą wodą
- oprócz soli dodać sporo cukru (na 0.5kg tak z 4-5 polskich łyżeczek do
herbaty)
- gotowac bez przykrycia 20-25 minut, lepiej dłużej niż krócej, naprawdę
niesposób rozgotować ! Tak jak nie znoszę rozgotowanych warzyw brukselce dodaje
to tylko smaku i uroku :-)
- podać ze zrumienioną tartą bułką z masłem
Pewnie mało odkrywcze, jednak udało mi się przekonać sporą część niechętnej
brukselce rodziny że jest to zimowe warzywo #1 :-)

TomekD

12. Data: 2007-01-22 19:39:02

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-01-22 18:32, Stanislaw Trepczyk napisał/a:

> Zrobilem wg Twojego przepisu.Dla mnie super! Bede robil czescej(dla
> siebie).Pozostal domownicy....? Tylko syn zjadla i lakkonicznie
> stwierdzil.."moze byc", inni nawet nie sprobowali.Uf! Cieszkie jest zycie
> kuchcika domowego.Olewam ich.

No właśnie, grunt to spróbować.
Ja nie cierpiałam brukselki, ale przez jakiś czas kiedy zaglądałam do
znajomego warzywniaka na zakupy ciagle widziałam ładną, świeżą i
apetycznie wyglądającą brukselkę.
W końcu się przemogłam, kupiłam trochę, poprosiłam grupę o sprawdzony
przepis i... wystarczyło, że rodzina spróbowała. Przekonali się do niej
wszyscy.

Anka P.

13. Data: 2007-01-23 16:37:57

Od: "Aga_M" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> wrote in message

> Z góry przepraszam za brak "szczegółowości" w opisie, ale ja
> raczej jestem z praktyków a nie teoretyków :)

Przepis brzmi smakowicie, tylko nasuwa się mi pytanie o proporcje.1:1 np.
0,5 kg mielonego na 0,5 kg brukselki??
Pozd
Aga

14. Data: 2007-01-23 20:16:55

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk napisał(a):

Bedac kiedys na obiedzie w niemieckiej jadlodajni zaserwowano nam
zemniaczano - brukselkowe pure. Bylo bardzo dobre.W skladzie byla
jeszcze zrumieniona cebula i przyprawy.

Janusz

15. Data: 2007-01-23 23:25:19

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sty, 11:08, "Stanislaw Trepczyk" wrote:
> [...]Chcialbym zrobic jakas ciepla surowkie do obiadu (ziemniaki i
> mieso).Przegladalem google ale nic ciekawego tam nie znalazlem.Moze ktos ma
> jakis spawdzony przepis?

Sposób mojej znajomej:
"a ja brukselkę robię na parze
później robię "sos" dla chudych
roztopione masło z solą, czosnkiem rozgniecionym i sokiem z cytryny"

--
Pozdrawiam :)
JM

16. Data: 2007-01-24 06:40:08

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokrojoną cebulę i czosnek podsmażyć, dodać pokrojoną na połówki lub
> ćwiartki brukselkę, dodać odrobinę sosu sojowego, pieprz, kminek mielony
> (lub inne przyprawy na jakie mam ochotę). Zalać połową szklanki zimnej
> wody i dusić około 20 min.
> Jest naprawdę smaczna. Czasem dodaję do duszenia marchewkę startą na wióra
> albo selera.
>
> Pozdrawiam
> --
> Anka P.
Wypróbowałem przepis Ani i wyszło przepyszne danie miało być do obiadu a
nakolacje zostało skonsumowane
Pozdrawiam JULIUSZ

17. Data: 2007-01-24 11:43:17

Od: akata <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Jan 2007 17:37:57 +0100, Aga_M napisał(a):

> Przepis brzmi smakowicie, tylko nasuwa się mi pytanie o proporcje.1:1 np.
> 0,5 kg mielonego na 0,5 kg brukselki??
> Pozd
> Aga

Witam!

Moim zdaniem chodzi o ilość główek brukselki i ilość pulpetów. Robiłam
kiedyś podobną zapiekankę, ale nie układałam brukselki i mięsa
warstwami, tylko na przemian obok siebie w owalnym naczyniu żaroodpornym.

Pozdrawiam
akata

--
nothing is God enough

18. Data: 2007-01-26 08:04:50

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siebie).Pozostal domownicy....? Tylko syn zjadla i lakkonicznie
> stwierdzil.."moze byc", inni nawet nie sprobowali.Uf! Cieszkie jest zycie

ROTFL

I Ty smiesz sie wypowiadac na temat talentów kulinarnych innych.

--

Gosia
http://www.vivalavida.pl/urkaburka/

19. Data: 2007-01-26 12:07:20

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

nuje.

> ROTFL
>
> I Ty smiesz sie wypowiadac na temat talentów kulinarnych innych.
>
> O!
Nigdy nie wypowiadalem sie na forum grupy na temat "talentow kulinarnyh
innych...."Jezeli kiedys cos "palnolem' to tylko reagowalem na forme
wypowiedzi.

Stanislaw

20. Data: 2007-01-26 14:57:37

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk napisał(a):

> Nigdy nie wypowiadalem sie na forum grupy na temat "talentow kulinarnyh
> innych...."Jezeli kiedys cos "palnolem' to tylko reagowalem na forme
> wypowiedzi.

Przepraszam najmocniej, myslałam, ze Anatol i Stanisław Trepczyk, to
jedna osoba. Jeszcze raz przepraszam;-(

--

Gosia

COś dla Gliniarzy - Spam Uwaga!!!