Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami

31. Data: 2006-06-20 06:13:26

Temat: Re: Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak schrieb:

> A to mieso ma byc na tatara czy na kotlet schabowy? Bo jak tatara
> trzeba robic na czystej, dobrze wyparzonej desce 9bo dalej na surowo
> sie to je) tak schabowego idzie na dobrze wytartej podlodze rozklepac
> - p[ozniejsza obrobka termiczna wszelakie mikroby ubije...

jak robisz tatara by go zaraz zjeść (30 minut do godziny), to wyparzanie
deski też możesz sobie darować. Tylko ze względów organoleptycznych
deska powinna być czysta.

Waldek

32. Data: 2006-06-20 08:04:26

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ty, ujnionista, a dlaczego kotlecik i kaszanka unijna truje lub zaraża?

Gosciu przestan mi moze laskawie "gebe dorabiac", guzik wiesz co mi sie
politycznie podoba lub nie, ja o twoich "medalach" i zajetych miejscach na
innej grupie tutaj nie pisze. A unia to oczywiscie ,tylko nie ten kontynent
i wiek i tak tego nie zrozumiesz .
Nie pozdrawiam
juras

33. Data: 2006-06-20 08:06:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yuras" <p...@o...eu> wrote in message

> [...]
> innej grupie tutaj nie pisze. A unia to oczywiscie ,tylko nie ten
> kontynent i wiek i tak tego nie zrozumiesz .

A bo jakoś tak wystartowałes do mnie...

34. Data: 2006-06-20 08:08:03

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> A bo jakoś tak wystartowałes do mnie...

Gdzie i kiedy, nie pij od rana.
(;-

35. Data: 2006-06-20 11:12:04

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> napisał w wiadomości

> W "jadłodajniach" osobne do mięsa i warzyw to standard.
> Osobne i to ma sens.

> Drewniane deski - osobno do mięsa i warzyw - wg mnie mają sens
> w specyficznych sytuacjach. Zbiorowe żywienie
> (wymóg) i nieświadomi.

Owszem.

Na obozach zawsze o to dbaliśmy, nawet więcej niż 2 deski, prawidłowo
oznakowane.

DJD

36. Data: 2006-06-20 12:12:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
(..)
> Pytanie jeszcze, co to znaczy "prawidłowo ugotować".

tzn tak, zeby caly produkt osiagnal temp zabijajaca pozostajace tam
wredoty :)

> Moze ankieterzy sa w błędzie? A mięso i warzywa obrabiam na tej samej
> desce. Wynik zatruć - 0.

do pierwszego razu.

> Nie idiociejmy.

przejdz sie do szpitala chorob zakaznych, i zrob ankiete na
temat zatruc pokarmowych.

iwon(K)a

37. Data: 2006-06-20 12:18:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> wredoty :)

> do pierwszego razu.

> przejdz sie do szpitala chorob zakaznych, i zrob ankiete na

Miałem salmonnelozę w domu - kroiłem nożem żołądki drobiowe a później deskę
i nóż wymyłem i kroiłem kiełbasę do zjedzenia z chlebem, bez obróbki
termicznej. W trzy dni stracilem na wadze 12kg. Ledwo wyszedłem z tego
tyfusu...

38. Data: 2006-06-20 12:24:51

Od: "traczykowa" <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> deskę i nóż wymyłem i kroiłem kiełbasę do zjedzenia z chlebem, bez obróbki
> termicznej. W trzy dni stracilem na wadze 12kg. Ledwo wyszedłem z tego
Szkoda.

m.

39. Data: 2006-06-20 12:29:59

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> (..)
>
> tzn tak, zeby caly produkt osiagnal temp zabijajaca pozostajace tam

tzn. jaką temparaturę? Jak to sprawdzić w warunkach domowych?

Pewnie durny ankieter się pytał, czy ktos je krwistego befsztyka i od razu
"nie umie gotować", bo "za niska tem. w środku ięska". Tak samo pewnie
zostaliby sklasyfikowani WSZYSCY Polacy, którzy choć raz przyrządzili
tatara. No bo jedli SUROWE MIĘSO.

DJD

40. Data: 2006-06-20 12:44:03

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> tzn. jaką temparaturę? Jak to sprawdzić w warunkach domowych?

mozna sprawdzic na necie jesli chodzi o mieso, a jak sprawdzic
- wystarczy kupic termometr i wbic go cialo miesne ;))
http://whatscookingamerica.net/Information/MeatTempe
ratureChart.htm
http://www.allqa.com/HamburgerCooking.htm

> [...]
> "nie umie gotować", bo "za niska tem. w środku ięska". Tak samo pewnie
> zostaliby sklasyfikowani WSZYSCY Polacy, którzy choć raz przyrządzili

no niektorzy to nawet wlosnicy dostali jak sie najedli takim
tatarkiem.

iwon(k)a

Krem z białych warzyw z oliwą truflową
GDYBYM...