Buleczki Pagnottini

1. Data: 2002-02-23 16:53:03

Temat: Buleczki Pagnottini
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie usilowalam zrobic te buleczki. Mam taka ksiazke pt Kuchnia wloska
Marianne Pieppenstock. Zrobilam wszystko zgodnie z przepisem, ale zamiast
pol kilo maki musialam wgniesc jeszcze drugie pol, bo nijak nie chcialo
odejsc od miski. Rzuccie okiem na ten przepis, prosze, czy cos tu nie gra,
czy ja cos pominelam? A moze znacie przepis na takie buleczki? Dzieki za
pomoc.
Oto przepis:
-------------------------
Buleczki te podaje sie do wszystkich rodzajow zup oraz dan rybnych i sosow.
500 g maki
40 g drozdzy
1/4 l mleka
1/4 l wody
5o g oliwy lub smalcu
1 lyzeczka soli
ewentualnie 1-2 lyzki cukru
Mleko z woda zagrzac, dodac sol, cukier, tluszcz i wymieszac. Kiedy
wystygnie i bedzie letnie, wymieszac z rozkruszonymi drozdzami i 250 maki.
Dalej ciasto wyrabiac, az bedzie odstawalo od garnka lub miski. Nastepnie
wymieszac jeszcze z reszta maki. Miske przykryc i odstawic ciasto do
wyrosniecia. Potem jeszcze raz wyrabiac je kilka minut i pomownie odstawic
do wyrosniecia, wreszcie uformowac z niego na stolnicy 2-3 waleczki.
Odkrawac z nich kawalki wielkosci lyzki i formowac z nich buleczki.
Pozostawic do wyrosniecia na wysmarowanej tluszczem blasze. Przed pieczeniem
posmarowac mlekiem i zoltkiem i piec 10-15 minut.
--------------------
Aha, jeszcze tego nie pieklam, na razie rosnie.

1. Data: 2002-02-23 17:45:29

Temat: Re: Buleczki Pagnottini
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 500 g maki
> 40 g drozdzy
> 1/4 l mleka
> 1/4 l wody
> 5o g oliwy lub smalcu
> 1 lyzeczka soli
> ewentualnie 1-2 lyzki cukru

Tak jak na to patrzę, to zagniotłoby się pięknie, gdyby była połowa płynu,
tzn tylko szklanka mleka czy wody. Hmmm..., a co inni sądzą o tym? Bo jak na
mój gust pół kilo mąki i pół litra płynu to lekka chlapa.

Wkn

1. Data: 2002-02-23 17:50:43

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za duzo płynów na te ilosc maki jak na mój gust ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-23 17:55:31

Od: "maciek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może w przepisie była mowa o szklankach a nie litrach?

1. Data: 2002-02-23 21:42:53

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> mój gust pół kilo mąki i pół litra płynu to lekka chlapa.

Ja drozdzowe robie dosyc rzadkie, niestety nigdy nie mierze- wszystko na oko
i na dotyk, wiec dosyc trudno to mi ocenic. Tym bardziej, ze w przepisie nie
ma jajek. Jednak z doswiadczenia wiem, ze takie dosyc "plynne" ciasto trzeba
dobrze "poklepac" nim stanie sie elastyczne i zacznie odchodzic najpierw od
naczynia a potem od reki. Moze wlasnie zbyt krotko bylo wyrabiane?
Na temat pagnotto udalo mi sie tylko znalezc, ze jest to jeden z rodzajow
toskanskiego chleba (okragly i wysoki).
Kasia L

1. Data: 2002-02-23 22:12:05

Temat: Re: Buleczki Pagnottini - zrobione i sprobowane!
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co, wyszly pyszne, delikatne i rozplywajace sie w ustach. faktycznie
tego plynu wg przepisu jest za duzo, bo zgodnie z tym co w ksiazce, to
ciasto moglabym wyrabiac do rana i nie zaczeloby odstawac od miski.
Za to z tego kilograma maki buleczek wyszla cala masa, wiec mamy na
sniadanko niedzielne :-) Aha, zrobilam tez z tych buleczek grzanki czosnkowe
i sa swietne, lekko chrupiace i miekkie, a nie taki twardy suchar.
Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-02-24 11:56:26

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maciek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3c77d790$...@n...vogel.pl...
> Może w przepisie była mowa o szklankach a nie litrach?

Pewnie w tlumaczeniu poknocili cos z jednostkami.

Agata Solon, naturalna

Zielona fasolka
mango-prosba o przepis
jeszcze raz patelnia zeliwna
Re: Poszukuje przekroju histori kuchni chińskiej...
Jesli ktos nadal poszukuje przepisow na chinszczyzne, to...