Buraki kiszone

1. Data: 2006-09-12 14:00:43

Temat: Buraki kiszone
Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pierwszy raz zakisiłam buraki i mam parę pytań, jak długo można przechowywać
sok z tych buraków?
Jak przygotować z nich pyszny barszcz? Czy można te buraki wraz z sokiem
zapasteryzować? Lubię barszcz z burakami czy trzeba je gotować?
Dzięduję za wszelkie porady
Ewa

2. Data: 2006-09-12 14:13:26

Temat: Re: Buraki kiszone
Od: rAzor <k...@...tusk.plusk.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik EWA napisał:

> Witam,
> Pierwszy raz zakisiłam buraki i mam parę pytań, jak długo można przechowywać
> sok z tych buraków?

Kwas zlać do butelek/sloików zapasteryzowac.

> Jak przygotować z nich pyszny barszcz?

Jak kto lubi. Postny na wywarze z warzywek, albo na mięsnym - jakaś
kostka (schabowa) - gotuję jeszcze świeże buraki ze dwa trzy, aby był
słodszy. Oczywiscie kwas wlewamy na samym końcu, nie żałujemy czosnku i
tylko zagotowujemy. Solidna szczypta majeranku, pieprz. Do popijania
krokietów, pierogów, gołąbków czy co tam jeszcze - miodzio.

> Czy można te buraki wraz z sokiem
> zapasteryzować?

Można.

> Lubię barszcz z burakami czy trzeba je gotować?

No troszkę trzeba.

Sam kwas można pić (przezwyciężając pierwszy odruch) - samo zdrowie.
Ponoć krwiotwórczy.
--
rAzor
------------

3. Data: 2006-09-12 15:07:34

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <k...@...tusk.plusk.de> napisał w wiadomości
> [...]

no nie wiem jak sok, pewno ktos sie wypowie, ja zalatwilem sie kilka razy
trzymiac zbyt dlugo bez cedzenia itepe, w koncu mi zbrunatnial i kiszka /nie
ziemniaczana:-)/ znaczy do wyrzutki

tak ze mysle, ze jest to produkt krotkotrwaly, chyba ze pasteryzowany alboco

> Sam kwas można pić (przezwyciężając pierwszy odruch) - samo zdrowie.
> Ponoć krwiotwórczy.

z tym pierwszym odruchem oczywiscie zart :-)
co kto lubi co kto ma
znam ludzi co sok z pomidorow nie pija/lubia

generalnie z barszczem jest prostsza sprawa, ale jak pisal ktos i ja pisze
spoko do picia

pozdr

4. Data: 2006-09-12 20:27:54

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Adamiak napisał(a):

> [...]
> ziemniaczana:-)/ znaczy do wyrzutki
>
> tak ze mysle, ze jest to produkt krotkotrwaly, chyba ze pasteryzowany alboco

A ja nie pasteryzowałam, tylko przecedziłam przez gęste
sitko do butelki i trzymam już dość długo w lodówce i po
trochu używam. Ciągle jest jeszcze dobry i nic mi nie
zbrunatniało.

Pozdrawiam
Rablinka

5. Data: 2006-09-12 21:19:08

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R@blinka" <r...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> sitko do butelki i trzymam już dość długo w lodówce i po
> trochu używam. Ciągle jest jeszcze dobry i nic mi nie

A ja raz zrobiłam i kwas buraczany był pyszny (barszczyk wigilijny był z
niego mniam...) a za drugim razem wyszła mi ... galaretka. Byłam w szoku i
wylałam, bo nie wiedziałam, czy nadaje się do spożycia i co mogło być tego
przyczyną :(

6. Data: 2006-09-12 21:24:33

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Miszka52 napisał(a):
> [...]
> wylałam, bo nie wiedziałam, czy nadaje się do spożycia i co mogło być tego

Kwas był po prostu za gęsty tzn. za mało wody jak na taką
ilość buraków! Następnym razem daj więcej wody. A taką
galaretkę też można w ten sposób uratować jeśli w smaku jest
dobra.

Pozdrawiam
Rablinka

7. Data: 2006-09-13 18:05:38

Od: "Miszka52" <m...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ilość buraków! Następnym razem daj więcej wody. A taką
> galaretkę też można w ten sposób uratować jeśli w smaku jest

______________
Bardzo dziękuję, nauczka na przyszłość, bo przyznam, że wpatrywałam się w
ten garnek z dziwną miną 8-{ i nie wiedziałam, co zrobić. Nie wyglądało to
zbyt apetycznie i nawet nie miałam ochoty próbować

8. Data: 2006-09-15 13:54:03

Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miszka52" <m...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ten garnek z dziwną miną 8-{ i nie wiedziałam, co zrobić. Nie wyglądało
> zbyt apetycznie i nawet nie miałam ochoty próbować

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

czosnek marynowany ( z dodatkiem curry )
LEGUMINA Z WĘGIERKAMI
Zapiekanka-jaka? poradzcie
OSWIADCZENIE
dobre knedle