Re: Burza...

1. Data: 2002-05-15 10:45:56

Temat: Re: Burza...
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "** Robert K.**" <r...@w...com> napisał w wiadomości
news:abtbi5$esv$1@news.onet.pl...
> Czesc
> 1.Czy podczas burzy jezeli calkowicie wykrecimy korki (starego typu) to
> mozemy byc spokojni o caly sprzet elektryczny?

Nie "korki" tylko bezpieczniki.

> 2. Sytuacja analogiczna, jak w pkt 1 tyle ze mamy zamiast korkow starego
> typu nowoczesne "korki" w ktorych mamy dzwigienke,

Tez bezpieczniki, jak koniecznie chcesz fachowo, to sa to wylaczniki
nadpradowe.

> Czy w tych nowych 'korkach' mimo, ze wylaczymy prad moze podczas uderzenia
> pioruna przeskoczyc iskra i salic sprzet AGD?

Zarowno nowe jak i stare po prostu odlacza twoja instalacje, co zabezpieczy
ja przed przepieciami w czasie wyladowan. Problem moze byc w przypadku
bezposredniego trafienia pioruna w linie zasilajaca twoj dom, wtedy
przepiecie moze byc na tyle duze, ze mimo wylaczenia bezpiecznikow i tak
przeskoczy iskra.
Ale generalnie: az takie srodki ostroznosci warto stosowac jedynie w
przypadku domow na wsiach i przedmiesciach zasilanych z linii
napowietrznych, z transformatorem na slupie itp. W takim przypadku warto
jeszcze odlaczac instalacje antenowa.
Na przecietnym osiedlu przecietnego miasta ("bloki") linie zasilajace sa
ziemne, transformatory stoja w pomieszczeniach i przepiecia jakie moga sie
pojawic w instalacji raczej nie zagroza zasilaczom przecietnych urzadzen.

J.

1. Data: 2002-05-15 10:54:25

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wystukał w wiadomości <abteai$mdt$1@news.mch.sbs.de>:

> [...]
> pojawic w instalacji raczej nie zagroza zasilaczom przecietnych urzadzen.

Chyba, że samochód walnie w transformator... ;)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-05-15 14:11:01

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> bezposredniego trafienia pioruna w linie zasilajaca twoj dom, wtedy
> przepiecie moze byc na tyle duze, ze mimo wylaczenia bezpiecznikow i tak

Nie tylko - zwróć uwagę że część sprzętu połączona jest z otoczeniem również
przez inne niż sieć zasilająca linki - chodzi o anteny RTV, sieci TVK,
modemy podłączone do linii telefonicznej.

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-05-15 14:40:18

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jd" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Nie tylko - zwróć uwagę że część sprzętu połączona jest z otoczeniem
również
> przez inne niż sieć zasilająca linki - chodzi o anteny RTV, sieci TVK,
> modemy podłączone do linii telefonicznej.

O antenach pisalem nizej, co do sieci tel masz racje, choc telefony sa
zwykle duzo bardziej odporne na przepiecia

J.

1. Data: 2002-05-16 06:24:07

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "** Robert K.**" <r...@w...com> napisał w wiadomości
>
> Nie "korki" tylko bezpieczniki.

> Tez bezpieczniki, jak koniecznie chcesz fachowo, to sa to wylaczniki
> nadpradowe.

A może różnicowoprądowe ???

1. Data: 2002-05-16 06:44:38

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> A może różnicowoprądowe ???

Nie, to zupełnie co innego.

Michał

PS Wycinaj zbędne cytaty!!!
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2002-05-16 07:42:48

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to zupełnie co innego.

Wiem, że to zupełnie co innego.

Ale w pierwotnym niusie autor mówił o nowoczesnych bezpiecznikach - takich z
hebelkami.
A zarówno nadprądowe jak i różnicówki mają hebelki.
Skąd więc przypuszczenie, że autorowi chodzi właśnie o nadprądowe.
Nie napisał przecież w którym miejscu (instalacji) ma te "korki" z hebelkami.

?????????????

Różnicowo-prądowe są bardzo fajne bo można paluchy wkładać do gniazdka a do
nadprądowych nie.

1. Data: 2002-05-16 07:51:46

Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Wiem, że to zupełnie co innego. [...]
Zerknąłem na Twój list tylko pobieżnie i zdawało mi się, że mylisz
różnicowoprądowe z przeciwprzepięciowymi (o których toczy się dyskusja w
innym wątku). Przepraszam.
Michał

1. Data: 2002-05-16 08:27:08

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Różnicowo-prądowe są bardzo fajne bo można paluchy wkładać do gniazdka a do
> nadprądowych nie.

Kto Ci takich bzdur nagadał ???

P.J.

1. Data: 2002-05-16 13:53:23

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto Ci takich bzdur nagadał ???

W zależności od typu różnicówki może ją rozłączać bardzo mały prąd, tak ?

Jakikolwiek (niewielki) upływ powoduje rozłączenie, tak ?

A taki "niewielki" jest niegroźny dla człowieka, tak ?

Przedziorek ?
Zbrojenie tarasu
Okiennice - dodatkowe okna, zabudowa balkonu
kabiny prysznicowe KABI
[sprzedam} środki na mrówki faraona