CENA WODY

1. Data: 2006-06-02 10:34:02

Temat: CENA WODY
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To proste! Nie ma nic za darmo! Aby wodę przedestylowac trzeba ją odparować,
a następnie parę skroplić. Jest to proces energochłonny. W takim razie, co
dzieje się w filtrze RO? Pracuje ciśnienie wody przepychając ją pracowicie
przez wkłady filtracyjne i membramę. Co dzieje się z odfiltrowanymi
składnikami wody? Części stałe zostają na siatkach filtrów, gazowe i
niektóre chemiczne są pochłaniane przez węgiel aktywowany, zaś rozpuszczalne
oraz te, których cząsteczka jest większa od cząsteczki wody jest przypychana
przez układ zaworowy do kanalizacji. I to jest rzeczywisty koszt pracy
filtra - na jeden litr wody oczyszczonej z sieci hydroforowej lub
wodociągowej pobierane jest 5 litrów wody, czyli:
1 litr czystej wody + 4 litry brudnej wody = 5 litrów wody z sieci
wodociągowej.

Wkładki filtracyjne raz na pół roku + ilość pobranej czystej wody x 5 daje
przybliżone koszty posiadania i eksploatacji filtra RO, to nie jest drogo.

I nie jestem fanatykiem, pasjami nie znoszę kłamstwa i nieprawdziwych
oskarżeń...

2. Data: 2006-06-02 12:02:40

Temat: Re: CENA WODY
Od: "Nie Zmieszany" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> To proste! Nie ma nic za darmo! [...]

Jest, popros sasiadów aby sikali ci do zbiornika i filtruj, filtruj...
;-)

3. Data: 2006-06-02 12:15:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Da się - http://www.katadyn.com/site/int/worldwide/
http://www.escape.com.pl/katadyn.html

4. Data: 2006-06-02 12:19:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Nie Zmieszany" <w...@g...pl> wrote in message

> Da się - http://www.katadyn.com/site/int/worldwide/
> http://www.escape.com.pl/katadyn.html

Urządzenie skonstruowano z myślą o ekstremalnych sytuacjach (skażenie
zbiorników wodnych, użycie broni biologicznej - był używany przez żołnierzy
amerykańskich w "Pustynnej burzy", epidemie chorób) znalazło swoje
zastosowanie w podczas wielu sytuacji życia codziennego – dalekie piesze
wędrówki, wspinaczka górska, >>>bytność w krajach o niskim poziomie
świadomości sanitarnej<<<...

Szukam prostego przepisu na kanapki
RO, MINERALNA, SMAK
RO, WODA I ZYWNOŚĆ