Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!individua
l.net!not-for-mail
From: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: CHWYT i UNIK by ksRobak
Date: Thu, 13 Jan 2005 22:09:13 +0100
Lines: 72
Message-ID: <3...@i...net>
References: <3...@i...net> <crf2kp$1gio$1@news2.ipartners.pl>
<3...@i...net> <crf3g6$1h45$1@news2.ipartners.pl>
<crf91v$lq8$1@news.onet.pl> <crhqlu$7f$1@news2.ipartners.pl>
<x...@n...onet.pl> <crp1t4$100i$1@news2.ipartners.pl>
<crpab6$pmo$1@nemesis.news.tpi.pl> <crpgo7$172p$1@news2.ipartners.pl>
<crs4fh$gii$1@nemesis.news.tpi.pl> <crufc8$gdi$1@news.onet.pl>
<crv3fm$g8g$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs1tk0$opl$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs30ft$t3s$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs3722$gid$1@atlantis.news.tpi.pl> <cs37lg$33l$1@news.onet.pl>
<cs3chv$hcr$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs3uqs$8si$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs6lnh$da0$1@nemesis.news.tpi.pl>
X-Trace: individual.net FEL99vg44Y0opbTpS+UjLATo85y13Bx3qAX3BUs7wT+8eEnLo/
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:93852 pl.sci.fizyka:123116
pl.sci.psychologia:302675
Ukryj nagłówki
"Flyer" <f...@p...gazeta.pl>
news:cs6lnh$da0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> ksRobak; <news:34lergF4ajm1jU1@individual.net> :
>> Nosz w mordę,, nie lubię się zbytnio chwalić ale przez podstawówkę
>> przeleciałem jak meteor nie mając w czasie edukacji innych ocen na
>> świadectwie niż 5 (wtedy to była najwyższa) - ze wszystkich
>> przedmiotów.
> Czyli sfalsyfikowałeś moją teorię i dobrze, bo już po wysłaniu zdałem
> sobie sprawę, że jest zbyt dużo zmiennych, żeby to tak na szybko
> załatwić - oddam sprawę mojemu mózgowi [a przynajmniej tak mi się
> zdaje, że mu coś oddaję, a nie że on łaskawie dał mi wynik
> cząstkowy ;))] do obróbki, może kiedyś odda wynik. ;)
>
> Ogólnie pomysł jest prosty [bez zmiennych] - osobowość to wiedza
> nie różniąca się w sposobie zapamiętywania od tabliczki mnożenia,
> czy poezji Mickiewicza - osoby mające łatwośc w nauce stają się
> osobowościowymi kameleonami - w zależności od środowiska
> przyjmują nieświadomie i bezkrytycznie [no bo skąd mają wiedzieć,
> że przyjmują, skoro to proces stricte biologiczny ;)] treść kulturową
> danego środowiska - czyli stają się jego kwintesencją dla
> postronnego obserwatora, a bezbarwnymi dla osób z własnego
> środowiska. Oczywiście osoby wymagające większej liczby
> powtórzeń przy nauce też nie mogą powiedzieć, że posiadanie
> względnie stałej osobowości to ich "zasługa" - równie przykre, jak
> inne moje wypowiedzi. ;) Problem w tym, że wiedzę można
> przyswajać w różny sposób [dlatego zaznaczyłem "kujonów", czyli
> osoby zdolne do przyswojenia wiedzy na zasadzie wykucia, czyli
> w dosyć małych i niepowiązanych ze sobą porcjach - powiązania
> mogą istnieć w sferze opisu formalnego danej wiedzy - i również
> dlatego wykluczyłem uczelnie wyższe, bo formalnie tam
> uczy się kompleksowo, a nie z lekcji na lekcję], mogą istnieć
> przeszkody organiczne [wzrok, słuch inne ułomności], środowiskowe
> [w czasie nauki], problemy natury psychicznej lub dana osoba może
> się obracać równocześnie w różnych środowiskach - itd.
>
> I tak naprawdę teorii nie stworzyłem na użytek gnębienia Ciebie
hehe :) gnębienia CZYM? :o)
> - zaczęło się od "afazji" vB - zastanowiłem się, do jakich efektów
> może dojśc pacjent lekarza psychiatry, który będzie w stanie
> przyswoić szybko jego słownictwo, i jakoś tak samo wyszło.
>
> A swoją drogą - jak zwykły pasożyt i dla swojego interesu doprecyzuję
> jedną z teorii - czyli dążenia mózgu do stanu równowagi - pozytywne
> stany emocjonalne mają wymiar przywracania mózgu do stanu
> równowagi, negatywne wytrącania go [popychania] ze stanu
> równowagi [niezależnie jak "nierówna" by ona była]. To trochę inny
> wymiar, niż dotychczas stosowany, czyli zawieszony w próżni. ;)
>
> Flyer - nie jestem specjalistą
Pomyśl Flyer - przecież stan równowagi "mózgu" to swoista
bezmyślność a każda myśl zakłóca tę równowagę.
Na stan świadomości mają wpływ przede wszystkim płyny ustrojowe
które mogą być generowane przez stres lub inne bodźce zarówno
fizyczne (zewnętrzne i/lub wewnętrzne) jak i psychiczne (wyobraźnia,
konfabulacja). Sam mózg może podtrzymywać wydzielanie tych
płynów a dążenie do równowagi to obrona przed "zatruciem"
zbyt długotrwałym stymulatorem - a więc łatwo zrozumieć, że
to zmiana stanu spełnia funkcję stabilizującą bowiem ona przerywa
pętlę sprzężenia i takie wytącenie to normalny powrót do
rzeczywistości który na chwilę pozwala otworzyć oczy.
Znakomitym narzędziem do uzyskiwania równowagi jest
odprężający śmiech który poprzez ucisk przepony na jelita
poprawia także prostaltykę. ;D
REdaktor Edward Robak
|