CZY NIE JESTEM ZA STARA?

1. Data: 2001-04-19 11:44:15

Temat: CZY NIE JESTEM ZA STARA?
Od: "Jacek Orzeł" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

OD ZAWSZE MARZYŁAM O STUDIACH MEDYCZNYCH , ALE JAKOS NIE WYSZŁO .SKONCZYLAM
STUDIUM TECHNNIKI DENTYSTYCZNEJ I CHCIALABYM MOZE TERAZ SPROBOWAC ZDAC NA
STOMATOLOGIE. ALE WAHAM SIE ZE WZGLEDU NA MOJ WIEK-29 LAT. CZY NIE
WYGLADALABYM SMIESZNIE WSROD 20 LATKOW.PROSZE O WASZE ZDANIE
KASIA

2. Data: 2001-04-19 12:08:30

Temat: Re: CZY NIE JESTEM ZA STARA?
Od: Adam Legięć (Legiec) <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Orzeł" wrote:

> [...]
> STOMATOLOGIE. ALE WAHAM SIE ZE WZGLEDU NA MOJ WIEK-29 LAT. CZY NIE
> WYGLADALABYM SMIESZNIE WSROD 20 LATKOW.PROSZE O WASZE ZDANIE

Przepraszam ale trochę śmiesznie wyglądasz jak tak krzyczysz, bo to właśnie
oznacza pisanie samymi dużymi literami.
A na studia nigdy nie jest za późno i coraz częściej się pojawiają osoby w
wieku teoretycznie "postudiowym". Słyszałem że niektóre wydziały wprowadzają
ograniczenia na studiach dziennych do 35 ale Ciebie to i tak jeszcze nie
dotyczy ...

Adam

3. Data: 2001-04-19 13:37:10

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 3...@e...pl, Adam Legieœc´ (Legiec) at
a...@e...pl wrote on 4/19/01 7:08 AM:

> Przepraszam ale trocheœ s´miesznie wyglaœdasz jak tak krzyczysz, bo to
> w?as´nie
> oznacza pisanie samymi duz™ymi literami.
> A na studia nigdy nie jest za póz´no i coraz czeœs´ciej sieœ pojawiajaœ osoby
> wieku teoretycznie "postudiowym". S?ysza?em z™e niektóre wydzia?y wprowadzajaœ
> ograniczenia na studiach dziennych do 35 ale Ciebie to i tak jeszcze nie
> dotyczy ...

Takie ograniczenia sa bez sensu i wynikaja z systemu ksztalcenia, a nie z
jakichkolowiek obiektywnych przeslanek.
Znam ludzi w USA, ktorzy studia medyczne konczyli po 50 roku zycia i
rozpoczynali swoja nowa kariere.

Cien

4. Data: 2001-04-19 13:47:28

Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba zwariowalas. Jesli chcesz sie uczyc i stac cie na to - to oczywiscie ,
idz na
egzamin.

Pozdrowienia.

5. Data: 2001-04-21 02:55:49

Od: Halina <h...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Orzeł" wrote:

> [...]
> STOMATOLOGIE. ALE WAHAM SIE ZE WZGLEDU NA MOJ WIEK-29 LAT. CZY NIE
> WYGLADALABYM SMIESZNIE WSROD 20 LATKOW.PROSZE O WASZE ZDANIE

Ale rozbawil mnie ten list. Kasiu! A ja marze jeszcze o pojsciu na studia (inne
niz za mlodu) jak skoncze....65. Na nauke nigdy nie jest za pozno. Oby tylko
zdrowko dopisywalo. I tylko glupiec z Ciebie bedzie sie smial (raczej ze mnie,
bo z Ciebie napewno nie). Ale czy na opinii glupcow nam zalezy?
Teraz ,przez 14 miesiecy chodzilam do szkoly (jezyk!) z 20-30 latkami. Ja mam
60. Moze nie byl to pelny komfort ale zapominalam o swoim wieku i wydawalo mi
sie,ze mam tyle co oni. Oni mi tez to mowili. Jeszcze jedna przygoda.
Powodzenia Kasiu. Jestes taka mlodziutka!!! Wszystko jest wzgledne. Ja tez
jestem mloda przy mojej 87letniej Mamusi.
Pozdrowienia H.

6. Data: 2001-04-23 11:53:36

Od: "filip" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <h...@s...ca> wrote in message

> [...]
tez
> jestem mloda przy mojej 87letniej Mamusi.

Myślę ze musisz podejść dotego praktycznie 6 lat studiów
1 rok stażu jeśli znajdziesz pracę, potem szukanie pracy po stażu / załóżmy
że ją masz / Specjalizacja jeśli szef nie będzie przeszkadzał 5-8 lat = ok.
15 lat mozesz być dopiero pełnowartościowym lekarzem, jesteś ambitna przewód
doktorski ok. 2 lat 29 + 17 = lekarz pełna gębą
jest to do przejścia.

lekarz z dwudziesto paroletnim starzem/ ja miałem szczęście./ zacząłem w 19
roku. Powodzenia
Filip

7. Data: 2001-04-24 10:19:19

Od: a...@n...net (Marcin Debowski) szukaj wiadomości tego autora

Halina in <3...@s...ca> wrote:
> [...]
>Powodzenia Kasiu. Jestes taka mlodziutka!!! Wszystko jest wzgledne. Ja tez
>jestem mloda przy mojej 87letniej Mamusi.

A ja ma pytanie z takiej całkiem praktycznej strony - jak wygląda
efektywność uczenia (w tym głównie zapamiętywania) w określonym wieku?
Z własnego, i paru innych osób doświadczenia, wynika mi, że pogarsza się
zauważalnie po przekroczenie jakiegoś 26-28 roku życia.

--
Marcin Dębowski
[pl,en>de>ru>nl] PGP50xBF7A805A

8. Data: 2001-04-24 13:37:41

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article s...@u...ct.utwente.nl, Marcin Debowski at
a...@n...net wrote on 4/24/01 5:19 AM:

> A ja ma pytanie z takiej ca?kiem praktycznej strony - jak wyglaœda
> efektywnos´c´ uczenia (w tym g?ównie zapamieœtywania) w okres´lonym wieku?
> Z w?asnego, i paru innych osób dos´wiadczenia, wynika mi, z™e pogarsza sieœ
> zauwaz™alnie po przekroczenie jakiegos´ 26-28 roku z™ycia.

A to juz bardziej zalezy od cech indywidualnych i treningu niz od wieku.

Cien

9. Data: 2001-04-24 22:19:54

Od: Halina <h...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski wrote:

> [...]
> Z własnego, i paru innych osób doświadczenia, wynika mi, że pogarsza się
> zauważalnie po przekroczenie jakiegoś 26-28 roku życia.

Napewno orlem w zapamietywaniu nie jestem ale i nigdy nie bylam. Wszystko wymaga
cwiczen i zapamietywanie tez. Gdybym byla aktorka-napewno bylabym lepsza ale ja
bylam informatykiem cale zycie i musialam byc zawsze dobra w "glowkowaniu" i tego
wrecz nie moge sie pozbyc teraz. Ale nie zauwazylam jakiejs przepasci przy nauce
jezyka a z gramatyki to bylam (prawie-skromnosc :-)) najlepsza. A to dlatego,ze
wlasnie myslenie jest tam wykorzystywne. Tak ,ze jak wszystko , co jest stale
wykorzystywane-dluzej jest sprawne. I potwornie balabym sie spoczac na
przyslowiowych laurach. Chyba zestarzalabym sie w 5 minut. Tak,ze glowa do gory i
wszyscy czujcie sie jak najdluzej mlodzi. Pamietam motto z jednej z prac
magisterskich AWF-u. " Nie dlatego nie bawimy sie,ze sie starzejemy ale STARZEJEMY
sie-bo sie nie bawimy". Jestem tego pewna!
Pozdrowienia Halina.

Waga niemowlaka
terapia hormonem wzrostu
artykuł w magazynie Wyborczej