Cafetiera

1. Data: 2004-08-28 07:41:14

Temat: Cafetiera
Od: "WWWtesty" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak robi się kawę w tym expresie (cafetiera).
Widziałem w sklepie za 30 zł.
Podobno kawa ma rewelacyjny smak
ale nie wiem jak się to obsługuje!

ZS

1. Data: 2004-08-30 05:08:41

Temat: Re: Cafetiera
Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

rozkrecasz, wlewasz wode, wkladasz siteczko, zasypujesz kawe
- ubijasz, zakrecasz, stawiasz na gaz i grzejesz az
przestanie pluc kawa - nie przegrzac bo kawa traci na smaku
--- kawa jest pyszna, mocna i aromatyczna - polecam kawe
Lawazze

1. Data: 2004-08-30 08:30:16

Od: Krzysiek Wilk <k...@w...bledna-domena.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Aug 2004 07:08:41 +0200, Krzysztof Wróblewski wrote:

> [...]
> przestanie pluc kawa - nie przegrzac bo kawa traci na smaku
> --- kawa jest pyszna, mocna i aromatyczna - polecam kawe

A mnie włoscy przyjaciele uczyli, że się nie ubija...
Grzejesz na jak najmniejszym ogniu.

Uwaga: pierwsze 2-3 parzenia najlepiej zrobić jakąś beznadziejną kawą.
Takie pierwsze napary nalezy wylać.

Poza tym tej maszynki nie można myć jakąkolwiek chemią - tylko woda.

Pozdrawiam

Krzysiek Wilk

1. Data: 2004-08-30 11:08:14

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-28 09:41, Użytkownik WWWtesty napisał:

> Jak robi się kawę w tym expresie (cafetiera).
> Widziałem w sklepie za 30 zł.
> Podobno kawa ma rewelacyjny smak
> ale nie wiem jak się to obsługuje!

Dostałeś już odpowiedź, ja jeszcze tylko dodam, że wody powinno być
tyle, żeby nie wypływała przez dziurki tego sitka na kawę.

--
Paweł Muszyński

1. Data: 2004-08-30 11:13:59

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek Wilk" <k...@w...bledna-domena.net> napisał w
wiadomości news:1h73ogu2antss$.1fdnpygfmwb38$.dlg@40tude.net...

> [...]
> Takie pierwsze napary nalezy wylać.
>
> Poza tym tej maszynki nie można myć jakąkolwiek chemią - tylko woda.

Tu bym się nie zgodził. Jak nie ubijesz to wychodzi lura - chyba, że o to ci
chodzi. A samą wodą umyć się nie da bo naloty z kawy są zabójczo trudne do
usunięcia, zwłaszcza "komin" bardzo się brudzi. Jak jeszcze używałem
kafetiery myłem sodą. Najlepiej jest myć dokładnie po każdym użyciu - wtedy
jest gwarancja, że kawa zawsze będzie ok. A co do wielkości ognia - jeśli
większy to szybciej się zaparza i kawa powinna (jeśli dobrej jakości) być
mniej kwaśna, jeśli wolno - bardziej przypomina tę po grecku.

Moja generalna uwaga: dobrej kawy mielonej w Polsce praktycznie nie da się
kupić. Nawet Lavazza to zaledwie akceptowalna jakość. Jak ludzie mogą pić
wynalazki typu Tchibo Cośtam cośtam za 4 zł z marketu za cholerę nie
potrafię pojąć. Czegoś równie obrzydliwego nie wypiłbym za mniej niż
100zł/filiżanka. Nie na darmo większość krajów producentów
kawy/herbaty/oliwy itp naśmiewa się z naszego wschodnioeuropejskiego
prostactwa.

Robert

1. Data: 2004-08-31 09:01:13

Od: "KTJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 100zł/filiżanka. Nie na darmo większość krajów producentów
> kawy/herbaty/oliwy itp naśmiewa się z naszego wschodnioeuropejskiego

bo może każdy ma inny smak? i to że tobie nie smakuje, nie znaczy że nie
smakuje innym?
jak dla mnie to akurat lavazza jest całkiem ok.

a prostak to raczej ty jesteś, że nie potrafisz tego zrozumieć... i zapewne
czujesz się dowartościowany, bo tobie nie smakuje to, co pija 90% Polaków,
co?

1. Data: 2004-08-31 10:43:07

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KTJ" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
zapewne
> czujesz się dowartościowany, bo tobie nie smakuje to, co pija 90% Polaków,

Spokojnie, przecież nie mówiłem tego do ciebie, to była uwaga ogólna.
Polecam ci kupienie naprawdę dobrej kawy, różnica w smaku będzie uderzająca,
zapewniam. Niestety nie mogę w żadnym razie służyć adresem.

A propos dowartościowania to jest akurat odwrotnie. Zgrzytam zębami na
bezczelność producentów wypychających na nasz rynek śmiecie, których nie
ośmieliliby się sprzedawać gdzie indziej (dotyczy to kawy/proszków do
prania/czekolady etc. wielkich koncernów).

Robert

1. Data: 2004-08-31 13:07:56

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

rpm napisał(a):

> [...]
> 100zł/filiżanka. Nie na darmo większość krajów producentów
> kawy/herbaty/oliwy itp naśmiewa się z naszego wschodnioeuropejskiego

Popieram - bylem we Wloszech i tak mnie uczono - generalnie Wlosi kawiarki tylko
plucza woda - odnosnie kawy to wlasnie lavazza jest produkowana za granica i w
Polsce ma naklejane polskie etykiety - ja mam ten luksus ze od czasu do czasu
dostaje kawe z Wloch

1. Data: 2004-08-31 13:48:22

Od: "KTJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"> >

> [...]
uderzająca,
> zapewniam. Niestety nie mogę w żadnym razie służyć adresem.

chodziło mi o coś innego.... każdy ma jakiś tam indywidualny smak.

Nie wiem jak jest z kawą, ale np. czekolady w PL róznią się od tych w
Szwajcarii smakiem - bo producenci zrobili badania i wyszło im, że Polacy
wola takie, a nie inne. Ot, i cała tajemnica. Ale po co dorabiać do tego
jakąś ideologie jakości?
Nie można powiedzieć, ze jakaś kawa jest lepsza (w smaku) od innej, bo to
zbyt indywidualna sprawa.

A co do kupowania kaw w PL - możesz kupić Lavazze, IDEE Cafe (Darboven) czy
coś od Segafredo (Philtre d'Or). Jak dla mnie to są naprawdę dobre kawy.

Pozdrawiam,
Karol

1. Data: 2004-09-01 11:47:49

Od: "niusy2003" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WWWtesty" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jak robi się kawę w tym expresie (cafetiera).
> Widziałem w sklepie za 30 zł.
> Podobno kawa ma rewelacyjny smak
> ale nie wiem jak się to obsługuje!
>
> ZS

Dzieki wszystkim za informację.
Ale mi chodzi o cos takiego:
http://szkola.wi.ps.pl/cafetiera.jpg
Jaką kawę w tym się zaparza?
ZS

do uzytkownikow kotlow vigas 25
Warkoczyki :) (troche OT :)
Z jakiej kopalni najlepszy węgiel
włoskie meble ipe, pytanie
Czy zmywarka może stać przy kuchence z piekarnikiem?