Całkiem zielona maluje mieszkanie - pomocy!!

1. Data: 2006-08-28 19:54:46

Temat: Całkiem zielona maluje mieszkanie - pomocy!!
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

po raz pierwszy w życiu maluję cokolwiek i mam kilka pytań do bardziej
doświadczonych:
- Ściany są niezniszczone (nic nie odłazi, zaledwie parę niewielkich
pęknięć). Poprzednio były malowane bliżej niesprecyzowaną białą farbą i
pastelowym Duluxem (łatwo złazi podczas mycia, podkład przebija). Niestety
ściany są mocno zabrudzone od urządzeń AGD i mam wrażenie, że nie domyję
dokładnie. Czy w takim wypadku muszę gruntować?

- Testowo pomalowałam Duluxem Once kuchnię. Wrażenia mam mieszane. Kryje
dobrze, ale po 2 razach. Zostawia szorstkie smugi (nie wiem, może za mało
rozcieńczyłam albo mam kiepski wałek, farba była uprzednio otwierana). Czy
możecie polecić inną w miarę solidną farbę (nie musi być tania)? Zależy mi
na przyzwoitym kryciu po 2 krotnym malowaniu, bardzo matowym kolorze
(mieszkanie jest słoneczne i każdą niedoróbkę widać), łatwości
rozprowadzania i zmywalności (niestety mam kilka feralnych miejsc gdzie
brudno było i będzie). A może ktoś używał Flugera i się wypowie?

Magdalena Fabrykowska Młotek

2. Data: 2006-08-28 20:10:26

Temat: Re: Całkiem zielona maluje mieszkanie - pomocy!!
Od: m <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał:

> [...]
> ściany są mocno zabrudzone od urządzeń AGD i mam wrażenie, że nie domyję
> dokładnie. Czy w takim wypadku muszę gruntować?

Myć szarym mydłem i zagruntować unigruntem.

> - Testowo pomalowałam Duluxem Once kuchnię. Wrażenia mam mieszane. Kryje
> dobrze, ale po 2 razach. Zostawia szorstkie smugi (nie wiem, może za mało
> rozcieńczyłam albo mam kiepski wałek, farba była uprzednio otwierana).

Dulux Once sie nie rozcieńcza!!!

> [...]
> rozprowadzania i zmywalności (niestety mam kilka feralnych miejsc gdzie
> brudno było i będzie). A może ktoś używał Flugera i się wypowie?

Szukaj farb lateksowych. Dobrze kryją i maskują błedy malującego. W
pokoju malowałem na Duluxa bez podkładu. Krycie 100%. Firmy od farby
lateksowej nie pamietam. Kupowałem ją w Praktikerze w Czeladzi.

--
Marcin "Mamut"
W życiu trzeba o kilku rzeczach pamiętać. O tym że powaga

3. Data: 2006-08-29 07:38:59

Od: "Janusz" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Szukaj farb lateksowych. Dobrze kryją i maskują błedy malującego. W
> pokoju malowałem na Duluxa bez podkładu. Krycie 100%. Firmy od farby
> lateksowej nie pamietam. Kupowałem ją w Praktikerze w Czeladzi.

Popieram :)
Ja w ostatni weekend malowałem farbą lateksową Bondex. Jest ekstra. Świetnie
kryje. Jest matowa.

Jest też Dulux lateksowy Super Matt. Też dobry.
Ale biel Bondexu wydała mi się bardziej biała niż biel Duluxa :).

Teraz jest w Leroy Merlin promocja na Bondex (przynajmniej Warszawa) :)

Pozdrawiam
Janusz

4. Data: 2006-08-29 07:42:46

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Fabrykowska-Młotek" <m...@n...sgh.waw.pl> napisał
w wiadomości news:64290978.HUyqYHqgIO@foobar.pl...
> [...]
> smugi (nie wiem, może za mało rozcieńczyłam albo mam kiepski
> wałek, farba była uprzednio otwierana). [...]

Jak bardzo uprzednio? :) Ogólnie:
1. nie wierz w farby kryjące za 1. razem
2. nie rozcieńczaj gotowych farb
3. miej porządny wałek i wypraktykuj, ile farby na raz nabierać.

Mamy większość domu pomalowaną Dyrupem (kolor z mieszalnika). Malowało się
sympatycznie (Dulux bardziej chlapał), wygląda dobrze, nie ma niespodzianek
w rodzaju śladów po pociągnięciach wałka w różnych kierunkach, zmywa się
zupełnie przyzwoicie jak na matową emulsję (no, "stare" ślady dookoła
stałych elementów wyposażenia to się raczej nieinwazyjnie usuwa tylko z
olejnej ;), krycie bardzo w porządku - ale u nas najciemniejszy kolor to
nieprzesadnie nasycona lawenda.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

5. Data: 2006-08-29 08:06:46

Od: "Al-Mir" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Ja malowalem duluxem Once cale mieszkanie 3 pokoje , kuchnie, przedpokoj,
lazienke - kryl znakomicie

Wazne jest zeby kupic dobry walek (flock dobrej firmy) - nie kupuj walkow
gabkowych do tej farby,
Oczywiscie kratke, badz pojemnik do odsaczania nadmiaru farby masz , zeby
nie chlapac grubej warstwy .

Te tluste miejsca w kuchni to radze zmyc szarym mydlem jak wspomnial Marcin
i ewentualnie zagruntowac, (gruntier mozesz troche rozcienczyc woda 1:1),

Ja po 2 latach od malowania scian robilem okna i po wyjsciu majstrow
musialem tez wokol okna gladz polozyc i domalowac , a bylo juz przykurzone ,
ale powiem Ci ze po pomalowaniu sciany wokol okna i troche po bokach nie
widac roznicy po 2 latach miedzy farba kladziona 2 lata wczesniej a teraz ,

tak samo bylo z TV , kupilem LCD i musialem za starym TV pomalowac jakos ,
troche przetarlem mokra sciera kurz , - farba nie zeszla (mozna w ramach
rozsadku myc zabrudzenia spoko) , ale za TV musialem sie bardziej przylozyc
wiec pomalowalem kawalek sciany - rowniez nie widac roznicy po 2 latach .

z innnymi farbami az takiego doswiadczenia nie mialem wiec nie podpowiem ,

acha , mozna mieszac kolory, ja przykladowo kupilem jeszcze bialej i na
sufity rozjasnilem kolory, zolty (na blado zolty) i w sypialni blekitny (na
delikatny blekit - prawie baily) - fajny efekt :)

Pozdrawiam
Mirek

6. Data: 2006-08-29 08:15:13

Od: Beniamin <w...@n...spamuj.mnie.na.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał(a):
> [...]
> rozprowadzania i zmywalności (niestety mam kilka feralnych miejsc gdzie
> brudno było i będzie). A może ktoś używał Flugera i się wypowie?

Polecam Fluggera - duzy wybor baz, ktore moga wymieszac z katalogowymi
kolorami. W zaleznosci od bazy - cena i krycie. Mi malowali mieszkanie -
niektore sciany po zerwaniu tapet - 1 na bialo i potem 2 raz kolorem
(jasnym, zoltym) i pieknie wszystko pokryte

pozdrawiam
Beniamin

7. Data: 2006-08-29 17:47:17

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> Jak bardzo uprzednio? :) Ogólnie:
> 1. nie wierz w farby kryjące za 1. razem

Nie wierzę i nigdy nie wierzyłam ;)

> 2. nie rozcieńczaj gotowych farb

Zazwyczaj nie praktykuję takich "oszczędności". Tym razem wydawało się to
rozsądne - farba była poprzednio używana minimum 4 miesiące wcześniej i
zdążyła się rozwarstwić. Dokładnie wymieszałam, ale malowało się tak dobrze
jak kitem.

> [...]
> nieinwazyjnie usuwa tylko z olejnej ;), krycie bardzo w porządku - ale u
> nas najciemniejszy kolor to nieprzesadnie nasycona lawenda.

Ja mam do pomalowania ściany w bardzo jasnych, pastelowych barwach. Dulux
Once kryje je w miarę dobrze (poza uprzednio wymienionymi wadami). Właśnie
spróbowałam Fluggera - kolor z pod spodu wyłazi okrutnie. Muszę nałożyć
jeszcze ze 1-2 warstwy.

Dzięki za pomoc. Do piątku muszę być gotowa ;)

--

Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Okręt", "Szatański interes", "Wieki Światła", "Cosmonaut's

8. Data: 2006-08-30 10:15:26

Od: "*Roobert K...*" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dyrup to dla mnie najlepsza farba.

Ostatnio malowalem Duluxem (a wlasciwie malarz) chyba akrylowym i mialem
Sniezke, w tym samym bialym kolorze, na takich samych scianach i co moge
powiedziec duzo tansza Sniezka lepiej kryla i lepiej sie nia malowalo niz
Duluxem.

sosna barwiona
długie płytki ma parapet
pielęgnacja i naprawa gresu polerowanego
podłączenie kuchenki gazowej
szafa IKEA