- Cancer Research Projekt - poszukiwanie leku...

11. Data: 2002-05-16 19:11:55

Temat: Re: - Cancer Research Projekt - poszukiwanie leku...
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Giskard wrote:

> Witam na grupie, jestem tu nowy, odpowiedzi poniżej...
>
> Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie ma czegoś takiego jak nadmiar mocy obliczeniowej przy obliczeniach
> kwantowo-mechanicznych, komputery w sieci internet działają jako jeden
> superkomputer, tworząc tzw. klaster czyli wirtualnie jeden komputer
> fizycznie wiele. Takie projekty są często wydajniejsze niż superkomputery.
> Ponadto np. zeby odpalić programik, który coś tam liczy sobie numerycznie np
> w ICMie to nie jest za friko, to są ciężkie pieniądze (a znaleźć sponsora
> [...]

Czy mozesz przeslac pisemna odmowe realizacji programu badawczego
zwalczania raka przez centrum
superkomputerow ?

> naprawdę? a kto zapewni połączenie sieciowe między nimi itd?
Daj mi ten program badawczy, uzasadnij ze jest wiarygodny, byl
recenzowany i zatwierdzony na szczeblu
rzadowym, a producenci pecetow beda sie bili o tytul sponsora projektu i
z usieciowieniem nie bedzie problemu.

> tylko ile on kosztuje i ile jest takich komputerów na świecie...a tu
> korzystasz z darmowej mocy obliczeniowej

Raz jeszcze.
Nie istnieje darmowa moc obliczeniowa.
To jest wlasnosc prywatna, cedowana na okreslony cel, czyli forma
darowizny.
Dlaczego uwazasz ze ekologiczna jest praca tysiecy komputerow, z ktorych
kazdy pobiera ok. 200 W mocy.
Przeciez moc pobierana to 100.000 komputerow x 200 W = 20.000.000 W = 20
MW.
Czy te komputery pobieraja energie ze slonca , wiatru , wody ?
Nie.
One pobieraja energie z elektrowni, w ktorej musi zostac spalona
odpowiednia ilosc paliwa, ktora
wywola zanieczyszczenie powietrza odpowiadajace pobranej mocy.

> Stary, chyba nie masz pojęcia co się w nauce dzieje! No dawaj pojedź sobie
> na wydział akademii medycznej i spytaj czy stać ich na superkomputer ...

Chyba sam nie wiesz co mowisz.
Mowimy o globalnym programie zwalczania raka, a nie badaniach kilka
naukowcow.
Mowimy o programie swiatowym, ktory ma zastapic inne projekty R&D, o ile
wykaze swoja efektywnosc.
To jest program National Cancer Research Center a nie kilku pracownikow
naukowych.

Budzet swiatowy na badania na rakiem, leczenia raka przekracza miliardy
dolarow
i tylko o tym projekcie mowimy, w skali globalnej, a nie lokalnej.

Jaki w ogole sens ma realizacja projektu Distributed COM w skali
krajowej, gdy problem zwalczania raka dotyczy calego swiata.
Jacek

12. Data: 2002-05-16 19:15:25

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> On nie wie, poszukaj w internecie, kto to jest Expierd.
>
> Leszek

Nie smiec wiecej Leszku , bo ja place za internet i jak nie potrafisz
nic napisac na temat, to nie pisz.
Nie zamulaj dyskusji, smiec sobie w domu a nie w miejscu publicznym.
Przeczytaj zasady korzystania z usenetu.
Te zasady obowiazuja, i stanowia, ze dyskusja dotyczy tematu okreslonego
w naglowku postu.

Zatem sio lamerze, spamerze.
Albo na temat, merytorycznie, albo sie nie odzywaj wiecej.

13. Data: 2002-05-17 10:04:53

Od: "AdamSZ" <s...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Nie wiem czym bzdura, ale czym to rzekomo wazniejszym zajmuja sie
> dzisiaj superkomputery,
> co jest wazniejsze od programu zwalczania raka ?

Wiele innych problemów jest równie ważnych. Żaden człowiek
nie dysponuje superwiedzą i superinteligencją pozwalającą
już dziś stwierdzić, który problem jest istotnie WAŻNIEJSZY.

> Zbrojenia ? bazy danych ? modelowanie ?

Być może :)

> Kiedys na targach spotkalem Mike Easta z Bray Corporation i naprawde
> Cray sponsorowal dziesiatki programow naukowo-badawczych i doprawdy
> nie rozumiem na jakiej podstawie twierdzisz, ze nie byl zainteresowany
> badaniami nad rakiem.

Nic takiego nie stwierdziłem, mi pan Mike także ujawnił zainteresowanie
tego typu współpracami.

> Ale to jest jedynie twoja opinia.
> Testowanie komputerow nie ma nic wspolnego z benchmarkami.

Czy Ty wiesz w ogóle co to jest benchmark? ;)
Testowanie komputerów to tylko i wyłącznie używanie benchmarków
i nie mówie tu o popularnych "programikach", ale o całych systemach
benchmarków standaryzowanych przez kilka organizacji (np. SPEC).

> Czy chcesz powiedziec ze seria 1000 pecetow o tej samej konfiguracji
> wykazuje znamiennie zroznicowane
> parametry wydajnosci ?

Przecież mówimy o testowaniu superkomputerów, a nie PC-tów.
Liczebność danego egzemplarza superkomputera nie jest zbyt wysoka
i testowanie wydajności ma sens - pod kątem przyszłego zastosowania.

> Dokladnie.
> Ale dzisiejsze superkomputery sa znow milion razy efektywniejsze od
> dzisiejszych pecetow.
> To nie jest tak, ze rozwoj superkomputerow zostal zatrzymany.

Tak, ale:
1. Ta różnica się zmniejsza.
2. Jest o wiele więcej wolnych do wykorzystania PC niż niegdyś.
W efekcie stanowią one istotnie dużą moc obliczeniową.

> Zaden komputer w firmie, urzedzie, instytucji, nawet podlaczony do
> sieci 24 godz/dobe
> nie moze wymieniac pakietow z siecia, pod kontrola aplikacji, ktorej
> dzialanie nie jest znane

:) Znam wiele takich biur i komputerów.

> Nie istnieje taki mit jak milion komputerow pracujacych 24 godz/dobe,
> podlaczonych do sieci,

Istnieje i, co więcej, nie jest to mit.
Sprawdź statystyki wszystkich tego typu projektów :)

> Prosze o zrodlo informacji, ze koszt wynajecia superkomputerow do
> realizacji projektu jest znaczny
> i ze producenci superkomputerow odmowili sponsoringu i wlasnie z
> powodu braku zrodel finansowania mocy obliczeniowej superkomputerow
> dotychczas nie wynaleziono leku na raka.

ROTFL :))

> Chcialem kupic, ale nie ma.
> Zatem bylbym wdzieczny, gdybys zacytowal do konca ta strone
> a szczegolnie nastepny akapit

To był cały akapit. Rozpoczynał się od pominiętych przeze mnie słów:
"Another factor that might influence the bank's decision away from
a centralized system is the realization that the overall processing
power of a distributed system could outperform in any mainframe."
Dalej było to co napisałem i koniec akapitu. Tytuł akapitu "Performance",
tytuł rozdziału "Advantages of Distributed Computing".

> Przyjecie 2% failure rate jest dla mnie nie do przyjecia w systemie
> bankowym, niezaleznie co to oznacza dla autorow ksiazki.

Te dane wytrzasnąłeś z kosmosu. Wszelkie współczynniki bezawaryjności
oblicza się dla całego, gotowego zaprojektowanego już systemu
a nie poprzez 'dodawanie' czy 'mnożenie' bądź inne działania.

> Zatem chetnie napisze dla Amazon recenzje
> Inside Distributed Com (Mps)
> by Guy Eddon, Henry Eddon
> gdy mi ja ktos podesle.
> Moge sie oprzec na cytatach ksiazki na Amazonie, ale wtedy recenzje
> nie bedzie kompletna.

Sprawdź w najbliższej bibliotece. To bardzo znana książka i jest
dostępna w każdej naukowej wypożyczalni, a z pewnością masz dostęp
do wielu z nich (chyba się nie mylę?).

> Jezeli twierdzisz w ktorymkolwiek kraju, administrator, producent
> superkomputerow odmowil

I jeden i drugi nie ma wpływu na użycie superkomputera :)
Decydują o tym odpowiednie komisje. Poza tym czas superkomputera
jest dzielony na różne zadania i nie wykluczam, że pewna część
na wielu z nich rozwiązuje właśnie problem poszukiwania leku
na raka. Ale jednocześnie są inne problemy, których rozwiązanie
jest w zasięgu ręki i także wymaga mocy obliczeniowej.
W przyrodzie musi być równowaga, w wykorzystaniu mocy komputerów
także. Gdyby cała moc wszystkich superkomputerów była przeznaczona
na poszukiwania leku na raka a po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu
latach okazałoby się to wciąż nierozwiązywalne, bo problem okazał się
trudniejszy niż wcześniej przewidywano, ludzkość zginęłaby pod
ciężarem innych nierozwiązanych problemów.

> Lubie konkrety. Jezeli masz problem to pisz na privat.

Ja też lubię konkrety zadałe wbrew pozorom konkretne pytanie.
Więc:
tak czy nie ?

--
Adam
gg# 577534 (FAQ pl.rec.muzyka.gitara -> http://prmgfaq.republika.pl)

14. Data: 2002-05-17 10:11:12

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyżby kolega Jacek rozpracował samodzielnie, jak działa Windows? Ludzie boją
się odpalić Think!, a nie boją się instalować systemu operacyjnego, którego
działania nie znają i nie rozumieją nawet w 0.1%???!!!

Leszek

15. Data: 2002-05-17 11:02:53

Od: "AdamSZ" <s...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek takoż napisał:
> Jaki w ogole sens ma realizacja projektu Distributed COM w skali
> krajowej, gdy problem zwalczania raka dotyczy calego swiata.

Chyba wstawię sobie do sygnaturki :))))))))))

16. Data: 2002-05-17 11:15:28

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AdamSZ wrote:

> Wiele innych problemów jest równie ważnych. Żaden człowiek
> nie dysponuje superwiedzą i superinteligencją pozwalającą
> już dziś stwierdzić, który problem jest istotnie WAŻNIEJSZY.
Dziecinna odpowiedz.
A ktoz oczekuje twojej osobistej odpowiedzi.
Mowiles ze znasz temat.
To napisz jakie priorytety okreslily administracje rzadowe, Komisja UE,
National Cancer Center
Ja te programy znam i czytam na biezaco.
Dyskusja o mace mnie nie interesuje.
Jezeli masz jakiekolwiek informacje, wiarygodne zrodla, ze
miedzynarodowy program badan nad rakiem zostal zamkniety z powodu braku
funduszy na sfinansowanie mocy obliczeniowej superkomputerow to napisz
to.
Ja takich informacji nie posiadam, ani nigdzie nie znalazlem.
Programy R&D zwalc zania raka, szczegolnie te o zasiegu swiatowym maja
najwyzsze priorytety i prawie nieograniczone zrodla finansowania z
budzetow panstwowych.
Jezeli twierdzisz, ze jest inaczej to podaj zrodla.
Ale tylko dla miedzynarodowych projektow R&D, ktore zostaly
zarekomendowane, certyfikowane i uzyskaly
pozytywne referencje.

> Być może :)
Byc moze to znow dyskusja o mace.
Badz konkretny, merytoryczny.

> Nic takiego nie stwierdziłem, mi pan Mike także ujawnił zainteresowanie
> tego typu współpracami.

To na czym zatem polega problem ?

> [...]
> i nie mówie tu o popularnych "programikach", ale o całych systemach
> benchmarków standaryzowanych przez kilka organizacji (np. SPEC).
Czy twierdzisz, ze 1000 pecetow zlozonych z tych samych podzespolow
(pamiec, procesor, dysk, plyta glowna...
itd.) wykazuje wzajemnie istotne parametry wydajnosci okreslane
benchmarkami ?
Podaj zrodla i nazwe producenta.
Moze byc krajowy, np. Optimus, NTT, JTT .. i inni.
Czy twierdzisz, ze produkowana na tej samej linii produkcyjnej, seria
tych samych pecetow wykazuje znamiennie istotne parametry ?
Podaj zrodla i wyniki testow.
Z powyzszego by wynikalo, ze przy zakupie peceta nalezy sprawdzic kazdy
pecet tego samego modelu
i sprawdzic jego benchmarki i wybrac ten najlepszy.
Czy mozesz przeslac rozklad benchmarkow dla wybranych modeli pecetow,
notebookow i wymienic zrodla
tego zroznicowania ?

> Przecież mówimy o testowaniu superkomputerów, a nie PC-tów.
Nie !!!!!

Napisales, ze pecety tego samego modelu wykazuja istotnie zroznicowane
benchmarki.
"
> Dodatkowo producenci komputerow, produkuja ich miliony i moga w ramach
> testow uruchomic na nich dowolne aplikacje.

Dobry test polega na uruchomieniu odpowiednio przygotowanego
przez zespół specjalistów benchmarka, a nie dowolnej aplikacji,
która w istocie nie mierzy wydajności maszyny dla przyszłych
jej zastosowań.
"

> Liczebność danego egzemplarza superkomputera nie jest zbyt wysoka
> i testowanie wydajności ma sens - pod kątem przyszłego zastosowania.

> Tak, ale:
> 1. Ta różnica się zmniejsza.
Konkretne dane.

> 2. Jest o wiele więcej wolnych do wykorzystania PC niż niegdyś.
Te wolne sa porownawczo za wolne dla jakichkolwiek zastosowac typu
distributed.
Poza tym wypaczasz sama idee Distributed COM.
Przeczytaj cytowana tutaj ksiazke.
Nie jest celem, ani zamiarem, ani intencja autorow Distributed COM,
wskazanie drogi, metody do zastepowania peceta 2000 Hz 5 pecetami 400
Hz.
Wskazano jedynie porownaczo, ze laczna moc obliczeniowa np. 5000 pecetow
z procesorem Intela
jest trudno do zastapienia przez superkomputer komputer z jednym
procesorem.

Ale z tego nadal nie wynika, ze wlasciciel mercedesa klasy C ma go
sprzedac i kupic 20 Maluchow
i wykazywac, ze moc 20 Maluchow bedzie wieksza od jego mercedesa.
Aby te 20 maluchow eksploatowac, to trzeba je ubezpieczyc, parkowac,
serwisowac, i co najwazniejsze,
zatrudnic 20 kierowcow aby nimi jezdzili.

Jak sobie w ogole wyobrazasz obsluge, zasilanie 5000 pecetow i
umieszczenie ich w jednym biurowcu.
1 pecet 200 W,. 5000 x 200 W = 1000.000 W = 1 MW

> W efekcie stanowią one istotnie dużą moc obliczeniową.
Ale jedynie potencjanie i teoretycznie, gdyz praktycznie to tych 5000
pecetow nie ma, a jedynie zyja sobie nieznajomi ludzie, ktorzy uzywaja w
domu prywatnego peceta.

> :) Znam wiele takich biur i komputerów.
Jak wiele i jakich ?

> Istnieje i, co więcej, nie jest to mit.
> Sprawdź statystyki wszystkich tego typu projektów :)
Alez ja popieram te projekty jako idee, ale nie przyjmuje
nieuzasadnionych argumentow,
ze odmowiono udostepnienia mocy obliczeniowej superkomputerow dla
realizacji miedzynarodowego projektu badan nad rakiem i dlatego musi byc
realizowany na roznych pecetach osob prywatnych.

Jezeli nadal tak twierdzisz, to podaj zrodla.

> ROTFL :))
Albo merytorycznie, albo koniec dyskusji o mace.
Materialy z Komisji UE moge przeslac, z National Cancer Center takze.
Nigdzie nie znalazlem jakiejkolwiek wzmianki o odmowie jw.

> To był cały akapit.
Przeciez napisalem, ze nastepny.

> [...]
> oblicza się dla całego, gotowego zaprojektowanego już systemu
> a nie poprzez 'dodawanie' czy 'mnożenie' bądź inne działania.

Albo zartujesz, albo nie wiesz o czym mowisz.
Przeciez jest to cytat z tej ksiazki z linku do Amazon do wyciagu z tej
ksiazki
Inside Distributed COM.
Przeciez juz podalem raz ten link. Nie potrafisz przeczytac ?
http://lookinside-images.amazon.com/Qffs+v35lerCyy76
D3JSRAjXdMmEDD3UspqQ1fq9/gKAw1p5GF+9zZfZbKfFPZlgAVne
x8s0CTQAvmKxw+0bAxXY87YIAmbU0Alhg30kxS8kt3cBU+zQVDj7
ygxKYE5OISgRhVJH7CZ/IE836/XvDQ==

> Sprawdź w najbliższej bibliotece. To bardzo znana książka i jest
> dostępna w każdej naukowej wypożyczalni, a z pewnością masz dostęp
> do wielu z nich (chyba się nie mylę?).
Ok.
Mowisz ze bardzo znana, a na Amazonie jej nie ma, a ma jedynie 8
recenzji klientow .
Sam napisz recencje, jezeli uwazasz, ze jest tak ok.
Ja nie neguje idei Distributed COM, ale przyklad ZUSu
wykazal co oznacza distributed COM w praktyce.

> [...]
> na raka. Ale jednocześnie są inne problemy, których rozwiązanie
> jest w zasięgu ręki i także wymaga mocy obliczeniowej.
Konkretnie, bez lania wody.
Jaki kraj, jaka komisja i jaki miedzynarodowy program badan nad rakiem
nie uzyskal
wsparcia ?

> [...]
> trudniejszy niż wcześniej przewidywano, ludzkość zginęłaby pod
> ciężarem innych nierozwiązanych problemów.
Ale to jest nadal gadanie o mace.
Oczekuje konkretow.
Ktory miedzynarodowy program badan nad rakiem, poszukiwaniem leku na
raka, nie uzyskal
wsparcia i z tego powodu konieczne bylo wykorzystanie pecetow osob
prywatnych.

Ja nie mowie ze to niemozliwe, ale podaj konkretne zrodla bez
wodolejstwa i sciemniania.

> Ja też lubię konkrety zadałe wbrew pozorom konkretne pytanie.
> Więc:
> tak czy nie ?
Przeslij, opisz elemementy do rozkroju, okresl warunki wtedy bedzie
konkretnie i po uzgodnieniach rozpoczne projektowanie.

Zatem nawoluje ponownie do merytorycznej dyskusji.
Zrodla informacji i konkrety.
Moje zrodla sa wiarygodne, cytat z ksiazki Inside Distributed COM
pochodzi z Amazon

"2 percent failure rate" dla systemu scentralizowanego i "5 percent
failure rate" dla systemu rozproszonego
pochodza od autorow ksiazki, niezaleznie od tego, co oni rozumieja pod
tym pojeciem.

Twierdzisz ze tak nie jest, to pisz bezposrednio do autorow ksiazki,
adres masz, albo moge podac.
Ale dyskusje o mace mnie nie interesuja.
Albo konkrety, merytorycznie, albo koniec dyskusji.

Jacek

17. Data: 2002-05-17 11:24:22

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak wrote:

> Czyżby kolega Jacek rozpracował samodzielnie, jak działa Windows? Ludzie boją
> się odpalić Think!, a nie boją się instalować systemu operacyjnego, którego
> działania nie znają i nie rozumieją nawet w 0.1%???!!!

Nigdy nawet nie zakladalem ze system rozproszony wykorzystujacy 5000
pecetow ma byc oparty na systemie Windows.
5000 licencji windows to jednak istotna kwota w kosztach projektu w
porownaniu z linuxem, ktorego zrodla sa znane.

Ale jednoczesnie wskazalem ze zrodlem sprzetu i mocy obliczeniowej
sa producenci pecetow, ktorzy z checia wlacza sie do kazdego projektu,
ktory jest wiarygodny i realizowalny.

Czy autorzy projektow distributed zglaszali sie do producentow pecetow
na swiecie i otrzymali odmowe ?

Kolega AdamSZ twierdzi ze kazdy pecet tego samego modelu i o tej samej
konfiguracji moze wykazywac znamiennie istotnie zroznicowane
benchmarki.
Bylbym wdzieczny za podanie zrodla tej informacji,

jak i wykazanie ze projekt z serii distributed nie moze byc realizowany
przez Optimusa, JTT, NTT czy innego krajowego, zagranicznego producenta
pecetow.

Czy moze istniec lepsza rekomendacja zakupu sprzetu komputerowego niz
certyfikat producenta-sponsora miedzynarodowego projektu badawczego nad
zwalczaniem raka ?

Jacek

18. Data: 2002-05-17 11:31:40

Od: "AdamSZ" <s...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Kolega AdamSZ twierdzi ze kazdy pecet tego samego modelu i o tej samej
> konfiguracji moze wykazywac znamiennie istotnie zroznicowane
> benchmarki.

Nic takiego nie twierdzi :) Mowa byla o superkomputerach, a w dodatku
o roznych modelach/konfiguracjach.

--
Adam

19. Data: 2002-05-17 11:32:31

Od: "AdamSZ" <s...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Albo konkrety, merytorycznie, albo koniec dyskusji.

:)
Nie jestem wcale mniej merytoryczny od Ciebie :)
Oczywiście dyskusja nie miała sensu od samego
początku i to nie ze względu na temat bynajmniej ;)
Zdrówka,

--
Adam

20. Data: 2002-05-17 11:59:42

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AdamSZ wrote:

> Nic takiego nie twierdzi :) Mowa byla o superkomputerach, a w dodatku
> o roznych modelach/konfiguracjach.
>
> --
> Adam

Panie Adamie.
Wiem o czym pisze , gdyz dla przypomnienia cytuje co napisalem:

"
Re: - Cancer Research Projekt - poszukiwanie leku...
Date:
Tue, 14 May 2002 16:27:43 +0200
From:
Jacek <g...@p...onet.pl>