Cebula

1. Data: 2004-08-04 22:36:39

Temat: Cebula
Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !!!
Płaczę nad cebulą !
Co robicie , żeby nie płakać ?
Iwona - płaczaca

1. Data: 2004-08-05 01:55:31

Temat: Re: Cebula
Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witajcie !!!
> Płaczę nad cebulą !
> Co robicie , żeby nie płakać ?
> Iwona - płaczaca

Komorki cebuli sa przedzilone membrana. Po jednej stronie owej membrany
jest enzym, ktory po jej przecieciu reaguje z elementem zawierajacym siarke
mieszczacym sie po drugiej stronie membrany i wytwarza sie "ethylsufine"
ktory z kolei powoduje, ze oko lzawi.

Jedyne cztery 100% metody na nielzawienie to
a) dac sobie spokoj z cebula
b) wynajac kucharke
c) nosic maske przeciwgazowa lub jakies szczelne gogle przy krojeniu cebuli.
d) przeprowadzic sie na Syberie i kroic cebule na dworze (zimno powoduje ze
reakacja jest znacznie slabsza.)

Mniej drastyczne metody to:
a) kroic cebule pod bezaca woda (szczegolnie jesli tniemy na grube kawalki)
b) wlozyc cebule do zamrazarnika na 15-20 minut przed krojeniem.
c) kroic w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.

1. Data: 2004-08-05 05:31:32

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eM eL <b...@W...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ces42j$kfs$...@i...gazeta.pl...

(ciach)
> [...]
> b) wlozyc cebule do zamrazarnika na 15-20 minut przed krojeniem.
> c) kroic w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.

.> d) wsadzic zapalke miedzy zeby i nie oddychac nosem
.> e) gwizdac w trakcie krojenia

agataw ;)
.

1. Data: 2004-08-05 06:35:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cerojc$jm6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Iwona" <i...@p...onet.pl> wrote:

> Witajcie !!!
> Płaczę nad cebulą !
> Co robicie , żeby nie płakać ?
> Iwona - płaczaca

Kładę deskę na kuchence lub obok i włączam wyciąg.

Władysław

1. Data: 2004-08-05 08:33:07

Od: "Bozenka" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (ciach)
> kawalki)
>
> .> d) wsadzic zapalke miedzy zeby i nie oddychac nosem
> .> e) gwizdac w trakcie krojenia
> agataw ;)

f) wlozyc soczewki...

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-08-05 09:03:42

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> f) wlozyc soczewki...

Mi nie pomaga włożenie soczewek :(
A w dodatku stresuję się wtedy, że mi soczewki ze łzami wypłyną i wpadną
wprost w cebulę.

1. Data: 2004-08-05 09:24:50

Od: "E. Kabala" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie !!!
> Płaczę nad cebulą !
> Co robicie , żeby nie płakać ?
> Iwona - płaczaca

oddychac ustami

Ela

1. Data: 2004-08-05 10:35:34

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi nie pomaga włożenie soczewek :(
> A w dodatku stresuję się wtedy, że mi soczewki ze łzami wypłyną i wpadną
> wprost w cebulę.
Ja nosze sztywne soczewki na stozek rogowki i krojenie cebuli i tarcie
chrzanu mi nie przeszkadza. Inni placza jak bobry co siedza przy mnie a ja
nic :))

AJA

1. Data: 2004-08-05 11:04:31

Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darmond" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mi nie pomaga włożenie soczewek :(
> A w dodatku stresuję się wtedy, że mi soczewki ze łzami wypłyną i wpadną
> wprost w cebulę.

Nosze soczewki od drugiej klasy liceum a teraz koncze studia i jeszcze nigdy
ze lza soczewka mi nie wyplynela, aha i soczewki nie pomagaja na cebule i
tak sie lzawi

1. Data: 2004-08-05 11:39:10

Od: "Bozenka" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nosze soczewki od drugiej klasy liceum a teraz koncze studia i jeszcze
nigdy
> ze lza soczewka mi nie wyplynela, aha i soczewki nie pomagaja na cebule i
> tak sie lzawi

A to moze kwestia soczewek albo nie wiem czego... nie znam sie nie nosze...
tylko zawsze deleguje kolezanke, ktora nosi, (jak gotujemy razem) do
krojenia cebuli i nic jej sie nie dzieje :)

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

Jakie noże, jakie garnki
Kwiaty fiołków z łodyżką czyli Jak to niegdyś bywało, cz.2
borówka amerykanska - przepisy poszukiwane :)
KALAREPA
Jak wymyc kuchenke gazowa?