Chalka Doruni-prosba o przepis

1. Data: 2002-02-23 04:52:52

Temat: Chalka Doruni-prosba o przepis
Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siedze nad archiwum blada i zdeterminowana,postanowilam upiec te chalke
na swoj drozdzowy pierwszy raz i nie widze przepisu:(Tzn widze
zamieszanie wokol niego z jakas iloscia masla niepewna czy cos w tym
rodzaju,ale zdazylam sie pogubic,bo jest prawie 6 rano i powoli trace
kontakt z rzeczywistoscia:)czy ktos ma moze linka do tej chalki?

PS.Mialam zrobic jakies racuchy drozdzowe z jablkami,ale moj chomik na
widok jablka wytrzeszczu dostaje i skrzeczy,wiec zachowam je dla
niego,bo do sklepu mi sie isc nie bedzie chcialo;-)

Z gory wdzieczna
--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-02-23 13:07:13

Temat: Re: Chalka Doruni-prosba o przepis
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chomique <c...@a...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...
> [...]
> rodzaju,ale zdazylam sie pogubic,bo jest prawie 6 rano i powoli trace
> kontakt z rzeczywistoscia:)czy ktos ma moze linka do tej chalki?

Uff, po 10-minutowym desperackim szperaniu po archiwum znalazlam!!!
Prosze, oto przepis:
Chaleczka

A to jeszcze jeden przepis od maniaczki wypieków drozdzowych:
1/2 kg maki,
5 dag drozdzy,
2 lyzki i 1/2 masla,
lyzka kwasnej smietany,
2 lyzki cukru,
2 jaja,
szklanka wody,
jesli ktos lubi troche maku,
odrobina soli.
Zrobic rozczyn z pokruszonych drozdzy, lyzeczki cukru, lyzeczki maki i
polowy szklanki cieplej wody. Odstawic do wyrosniecia. Do maki wbic jaja,
dodac smietane, cukier oraz sól i wyrosniete drozdze. Dobrze wyrobic ciasto
(jesli jest zbyt geste, dodac tyle wody, by bylo dosc luzne). Maslo podgrzac
i wlac do ciasta. Wyrobic do chwili pojawienia sie pecherzy powietrza,
przykryc sciereczka i odstawic do wyrosniecia. Gdy ciasto podwoi swoja
wielkosc, zagniesc ponownie i uformowac trzy waleczki grubosci okolo 2-3 cm.
Splesc w warkocz. Uformowana chalke pozostawic do wyrosniecia. Nastepnie
posmarowac podgrzanym jajkiem i posypac ewentualnie makiem. Wstawic do
piekarnika 220 stopni i piec na zloty kolor.
Zycze smacznego, u nie pozerana jest na goraco.
Pozdrawiam Dorunia

Widzialam tez posty - odpowiedzi, ze ludzi pieklil, wspaniale bylo, ale
chalki nie upletli, tylko pchali ciasto do foremek :-)))

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2002-02-23 16:17:23

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Widzialam tez posty - odpowiedzi, ze ludzi pieklil, wspaniale bylo, ale
> chalki nie upletli, tylko pchali ciasto do foremek :-)))

ja upletlam chalke Doruni i pieklam w prodizu.
rewelacja. przepis jeden z lepszych na grupie.

Mechcia

1. Data: 2002-02-23 16:27:14

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uff, po 10-minutowym desperackim szperaniu po archiwum znalazlam!!!
> Prosze, oto przepis:
> Chaleczka

Jestes nieoceniona,wielkie dzieki :-))

--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-02-23 17:41:26

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chomique <c...@a...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...

> Jestes nieoceniona,wielkie dzieki :-))

Tylko, jesli nie lubisz intensywnego zapachu drozdzy, to moze daj ich troche
mniej, bo 50gram na pól kilo maki to sporo.
I jesli chcesz ladny warkoczyk zaplesc, to dodaj troche wiecej maki albo
moze mniej wody, bo ja wiem...
nigdy z tego przepisu nie korzystalam, ale wszyscy mówia, ze pycha.
Ja tez zrobilam dzis chale :-)))) Juz pól nie ma.

Wkn

1. Data: 2002-02-24 17:14:19

Od: " Ela" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ?
> Chaleczka
>
> A to jeszcze jeden przepis od maniaczki wypieków drozdzowych:
> [...]
Zrobilam dzisiaj chaleczke. Byla wspaniala, ale tez nie bylo
mowy, zeby z tego ciasta uplesc warkocz.
Zjedlismy natychmiast i teraz chcialam upiec nastepna, podwojona porcje,
ale po wczytaniu sie w przepis zaczelam miec watpliwosci. Ile trzeba dac
masla? Ja wzielam 2 lyzki i jeszcze pol kostki, a teraz mysle, ze moze
trzeba tylko dwie i pol lyzki. Jak powinno byc? Ile wy dajecie masla? W
kazdym razie chaleczka jest pyszna.

1. Data: 2002-02-24 17:51:44

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masla? Ja wzielam 2 lyzki i jeszcze pol kostki, a teraz mysle, ze moze
> trzeba tylko dwie i pol lyzki. Jak powinno byc? Ile wy dajecie masla? W

Ja zrobiłam chałę taką :
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=190
są w niej dwie łyżki masła przed stopieniem i około 4-4,5 dag drożdży
niezła, myślę, ze z kruszonką byłaby super, aha, można dać trochę mąki
krupczatki fajnie smakuje :)

Wkn

1. Data: 2002-02-25 12:18:47

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A to jeszcze jeden przepis od maniaczki wypieków drozdzowych:
> 1/2 kg maki,
> 5 dag drozdzy,
> 2 lyzki i 1/2 masla,
> lyzka kwasnej smietany,
> 2 lyzki cukru,
> 2 jaja,
> 1/2 szklanki wody
jesli ktos lubi troche maku,
> [...]
> posmarowac podgrzanym jajkiem i posypac ewentualnie makiem. Wstawic do
> piekarnika 220 stopni i piec na zloty kolor.
P.S. Juz po wielokrotnym pieczeniu tej chalki mobe zapewnic ze pól szklanki
wody wystarcza w zupelnosci i mozna zawsze uplesc chalke w warkocze, daje na
to slowo.

1. Data: 2002-03-05 13:06:47

Od: "Niteczka" <o...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mhmhmh mrrrrrrr zrobilam, wlasnie pochlaniam, mmhmhm jakie to delikatne, jak
sie rozplywa w ustach, mhmhmhm.....:)))))

Nie mogąca wyjsc z mruczenia,
Niteczka

[OT] menu szpitalne
Re: Dutch oven?! Ki czort?
orzechy pistacjowe
kartofelsalat
Kremówka kokosowa-mniam:-))), ALe kalorim ma ho ho