Chamstwo i prostactwo

51. Data: 2019-06-20 09:54:03

Temat: Re: Chamstwo i prostactwo
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.06.19 um 14:58 schrieb Trybun:

> Usprawiedliwiasz te tablice pod Wiedniem,  i skierowane do nas Polaków
> obraźliwe apele?
>
> Nie jest to żadne przewrażliwienie - najzwyczajniej jesteście
> zafascynowani czymś co tylko wy sami widzicie.  Oczywiście my Polacy
> możemy mieszkańcom Europy Zachodniej zazdrościć wielu rzeczy - np.
> polityków, obsługi pacjenta w placówkach medycznych czy jako petentów w
> urzędach, ale tylko w tych niektórych wybranych instytucjach, a nie w
> życiu codziennym.

Dla pocieszenia wspomne, ze o zlodziejach z Polski tutaj nie slychac od
lat (moze inaczej jest przy wschodniej granicy). Raczej rodacy i
rodaczki kojarza sie z opieka i rzemioslem. Czesto slyszy sie o
pielegniarkach z Polski, ktore zajmuja sie w domu dziadkiem lub babcia z
demencja, mezem po wylewie, a na licznych budowach slychac polski,
rumunski, serbo-chorwacki.
Inna sprawa to przewrazliwienie. Smiechu bylo co niemiara jak
nieboszczyk Kaczynski dostal niestrawnosci z powodu zartu w gazecie, jak
oburzano sie na lalke prezesa na karnawale, reklame Media Markt lub
jakies sceny o wymowie antysemickiej w serialu telewizyjnym. Nikt
natomiast nie protestuje z licznych powodu zartow z Turkow (sa nawet
tureccy satyrycy), Wlochow (Berlusconi), Chorwatow, Rosjan, Amerykanow
(Bush, Trump), papiezy (JP2, B16), nie mowiac juz o politykach
(kolejnych kanclerzy, premierow i innych), z nasladowania ktorych zyja
liczni satyrycy. Tylko Erdogan sie wkurzyl jak jeden komediant zrobil
sobie z niego posmiechujki, wiec ruszyla dyskusja ogolnonarodowa i
zlikwidowano paragraf w kodeksie karnym o "obrazie majestatu".

--
saluto
Silvio Balconetti

52. Data: 2019-06-21 02:44:13

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-20 06:39, gazebo wrote:

> na pewno

Zapomniałes uzasadnić, dlaczego?

i według jakich kryteriów?

53. Data: 2019-06-21 02:51:10

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-20 09:54, Silvio Balconetti wrote:

> [...]
> sobie z niego posmiechujki, wiec ruszyla dyskusja ogolnonarodowa i
> zlikwidowano paragraf w kodeksie karnym o "obrazie majestatu".

A jaki ma być słychać?
Na suachili, stanowczo za wcześnie, na niemiecki, już za późno.

Pielęgniarki, to nie jest ta grupa zawodowa, która zajmuje się dziadkiem
z demencją w domu.

//widze, że kojarzysz już wszystko ze wszystkim.

54. Data: 2019-06-21 06:24:56

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/06/2019 o 01:44, Ilona pisze:

> Zapomniałes uzasadnić, dlaczego?
>
> i według jakich kryteriów?

kryteriowych

--
gazebo

55. Data: 2019-06-21 13:39:03

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2019 o 18:43, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> bo doszli jeszcze kandydaci do deportacji. W 36 wiezieniach
> (oficjalnie zwa sie ladniej, JVA) przebywa 11.500 osob, z tego ponad
> 150 uchodzcow, ktorzy czekaja na wydalenie (bawarskie prawo nie jest
> szczegolnie "humanitarne", bo nawet kobiety w ciazy wydalaja), ogolnie
> 42% to cudzoziemcy z 115 krajow, glownie z Rumunii, Turcji, Polski,
> Iraku, Wloch, Maroka, Wegier, Afganistanu, Bosni, Bulgarii, Austrii,
> Algerii, Nigerii, Kosowa, Tunezji, Grecji, Slowacji, Serbii, Syrii,
> Albanii, Litwy, Chorwacji, Czech, Mali itd. Globalizacja, q*m*!

elegt-bayerns-gefangnisse-sind-rappelvoll-1.7250883

> https://www.rosenheim24.de/bayern/landkreis-welche-h
erkunft-haben-haeftlinge-unseren-gefaengnissen-81241
28.html

Skoro tak piszesz... Jednak co narobili nam wcześniej koło pióra to
nasze.  Trochę z innej beczki - od zawsze interesowało mnie zagadnienie
tzw wydalania "niepożądanych elementów" z kraju, jak to robią Niemcy w
stosunku do kogoś kto właściwie nie ma tożsamości?

56. Data: 2019-06-21 13:39:30

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2019 o 15:25, gazebo pisze:

> i to jest wlasnie roznica postrzegania, dla Krakowa oni sa z dziczy,
> dla mnie Krakow, dla Anglikow ani Krakow ani Polacy

Dla władz Krakowa może liczy się ogół, dla mnie winny jest indywidualnie
ten co znajduje uciechę w paskudzeniu do fontanny. W żadnym wypadku nie
wymieniałbym narodowości prymitywnego wandala, bo niby do czego miałoby
to służyć?

57. Data: 2019-06-21 13:39:52

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2019 o 09:36, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> dwoch urlopu w pieknych i cieplych stronach mogli wrocic wypoczeci do
> domu i opowiadac o swoich wrazeniach.
>
> A wiec nie ma co wybrzydzac na turystow. Tak jest w wiekszych
> skupiskach feryjnych na Majorce, Teneryfie, Costa Brava, w Turcji,
> Ricione i Egipcie. U nas w okolicy odbywaja sie doroczne 10-dniowe
> festyny, tzn. zjezdzaja sie i schodza tysiace ludzi, zeby zjesc, duzo
> wypic i sie zabawiac (sa rozne karuzele, budy z losami itp.).
> Mieszkancy okolicznych willi (teren jest dosc drogi) na ten czas
> przenosza sie do znajomych i krewnych w innych czesciach miasta lub

Tylko trzeba umieć/chcieć odróżniać turystę od od niewyżytego
prymitywnego wandala.

58. Data: 2019-06-21 13:40:47

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2019 o 15:31, gazebo pisze:

> jesli o mnie chodzi to powtorze, tu nie ma fascynacji, moge tylko
> dodac, ze praca u Polaka za granica to katorga, i nie jest to moja
> opinia, nigdy nie pracowalem dla Polaka

Zdaje się roztaczaliście w dyskusji z Sylvio uroki życia poza Polską ze
względu na kulturę ulicy. Praca na kogoś (kogokolwiek) jest zła z samej
definicji.

> chodzi dokladnie o zycie codzienne, o czym ty mowisz w ogole, wszystko
> sie rozni w zaleznosci od miejsca gdzie jestes, Anglicy tak samo
> narzekaja na urzedy i lekarzy, o premier to nie powiem co uslyszalem,
> delikatnie bylo bo o polityce na ulicy czy w pracy sie nie rozmawia,
> od tego sa kluby polityczne i sale sejmowe, wrecz twierdza, ze w
> Polsce jest lepiej, skad ty bierzesz swoje wiadomosci?

Każdy ma swoje piekło, jednak angielskiemu premierowi daleko do bóstwa
jego polskiego odpowiednika. W Anglii  premier nie ma nawet możliwości
okraść emeryta, obdarowywania swoich faworytów itditp. Polacy (nawet tzw
tęgie głowy) dziwią się i mają za złe polscy oficerowie którzy zostali
na wyspach po IIWŚ często na chleb musieli zarabiać na zmywaku. Nie do
pojęcia dla nic  że szef państwa może poważnie traktować pieniądz i na
tyle aby ze ściąganych podatków nie utrzymywać weteranów wojennych
obcego państwa. Mało tego, premier nawet pensem nie wynagradza
sportowców, nawet medalistów olimpijskich. Kiedy w tym swoim bagienku
osiągniemy brytyjski poziom w zarządzaniu państwem...

59. Data: 2019-06-21 13:41:27

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.06.2019 o 19:27, gazebo pisze:

> nie lubie pisac, naprawde, ale pamietam jak wiele lat temu Polacy
> spieprzyli postrzeganie Polakow w Holandii, w przeciagu dwoch lat, do
> budki gdzie w nocy farmer wystawial kwiaty z cenami i puszka na
> pieniadze jak podjechalem polskim samochodem to wyszedl sprawdzic czy
> puszka zostala, mnie obserwowali w sklepie z odzieza czy nie
> zapierdole czegos, uslyszalem zem Polak, takich przykladow moglbym
> troche namnozyc, ominac bramke na stacji benzynowej bo warsztat byl
> glebiej, znalezli go sasiedzi, no wiec co to bylo? chamstwo czy
> prostactwo?

I chamstwo i prostactwo, jednak to nie nie wina narodowości.

60. Data: 2019-06-21 13:42:02

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2019 o 09:54, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> sobie z niego posmiechujki, wiec ruszyla dyskusja ogolnonarodowa i
> zlikwidowano paragraf w kodeksie karnym o "obrazie majestatu".

Satyra z polityków, a oskarżenia wobec narodu to dwie różne sprawy.
Swoja drogą dlaczego Polacy tak przewrażliwieni są na punkcie
pielęgniarek dla starych szkopów, a (chyba) pełna tolerancja dla dla
choćby qrewek w niemieckich burdelach..

Narcyzm grupowy
Nareszcie ktoś reaguje.
Aj waj!