Chamstwo i prostactwo

71. Data: 2019-06-21 21:20:21

Temat: Re: Chamstwo i prostactwo
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-21 20:38, gazebo wrote:

> wg prawa nie wychowania

dziś już jest zadekretowane w prawie, aby dzieci wuchowywać w
anty_kulturze.

72. Data: 2019-06-21 21:28:10

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-21 21:20, Ilona wrote:

> dziś już jest zadekretowane w prawie, aby dzieci wuchowywać w
> anty_kulturze.

tu prezentacja audio_video, dla niegramotnych:
https://youtu.be/RHvgbsO2Gl8?t=430

73. Data: 2019-06-21 21:29:04

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-21 21:28, Ilona wrote:

> tu prezentacja audio_video, dla niegramotnych:
> https://youtu.be/RHvgbsO2Gl8?t=430

//można słuchać z predkością x2

74. Data: 2019-06-21 21:36:17

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-21 20:44, Silvio Balconetti wrote:

> W UK bylem w latach 80 chyba ze dwa miesiace i 10 dni przed pieciu laty,
> wiec trudno mi cos powiedziec o tamtejszych premierach. Moze sa sknery,
> dlatego skapia na sportowcow i weteranow, szczegolnie obcych. A moze
> maja w d* wszystkich, ktorzy nie naleza do ich wyborcow?
> Ale swoja rezydencje dobrze ukrywaja przed ludem - na filmach i
> zdjeciach wyglada ladnie, a w rzeczywistosci?
>
> https://www.flickr.com/photos/zabajawa/17365584189/i
n/album-72157650712720090/

i ani przez moment nie pomyślałeś, że nie ma tam tradycji wydawania
_nieswoich_ pieniędzy na _innych_ ?

75. Data: 2019-06-21 21:42:08

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-21 20:47, gazebo wrote:

> hm, ja pracuje dla siebie, i wiem za co, a kultura faktycznie jest inna,
> oni jadac na wakacje jada do Europy, co to jest flegma angielska? sam
> dopiero lapie niuanse bo doslownie rozumiejac flegmatycznosc to oni na
> pewno tacy nie sa

> a polityka to mnie nie interesuje, sorry

//bardzo nieladnie... politycy się staraja nie po to, abys ich zlewal!

76. Data: 2019-06-21 23:35:55

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/06/2019 o 20:20, Ilona pisze:

> dziś już jest zadekretowane w prawie, aby dzieci wuchowywać w
> anty_kulturze.

to pojdziesz pierdziec w pasiakach

--
gazebo

77. Data: 2019-06-21 23:36:44

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/06/2019 o 20:42, Ilona pisze:

> //bardzo nieladnie... politycy się staraja nie po to, abys ich zlewal!

i znowu, co ty wiesz o zabijaniu

--
gazebo

78. Data: 2019-06-22 03:38:23

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 czerwca 2019 10:32:44 UTC+2 użytkownik Silvio Balconetti napisał:
> [...]
> normalnej okolicy, a nie na ktoryms z bandyckich przedmiesc najwiekszych
> metropolii - zacznij sie przypatrywac przypadkowemu czlowiekowi. Po
> prostu patrz na niego, tak dlugo, az cie zauwazy. Podniesie na ciebie
> wzrok - i co zrobi? Usmiechnie sie zyczliwie. Dziesiec na dziesiec. A co
> sie stanie, jesli ten sam eksperyment powtorzysz w Polsce? Jesli
> testowana osoba jest od ciebie wyraznie mniejsza i nizsza, bedzie
> probowac uciec, a jesli dorownuje ci gabarytami, wykrzywi do ciebie
> morde w wojowniczy grymas: co sie, ka twoja, gapisz? Chcesz w ryj?

weź człeka z Ameryki, np. ojca mojego.
zajechaliśmy na podwórko do Kamila, weszliśmy do garażu, dwa małe pieski szczekają,
nie chcą nas wypuścić. oczywiście ja przeszedłem, bo już setki
razy od lat to czynię, i zawsze z mniejszym lub większym strachem,
a ojciec zastał i stoi jak wmurowany. na mnie już przestały uwagę zwracać,
natomiast na tatę wiadomo, szczekają coraz, bo widać po nim, że się nie rusza.
mówię mu" Tato, przecież i tak trzeba kiedyś przejść, bo one się nie ruszą".
Milczenie.

> [...]
> go uzywa, to trzeba wyraznie i jasno napisac, co to slowo oznacza.
> W potocznym rozumieniu bowiem cham jest utozsamiany z prostakiem. To
> duzy blad. Chamstwo to cos innego, niz prostactwo. Prostak po prostu nie
> zna norm obowiazujacych w wyzszych sferach spolecznych badz nie potrafi
> ich spelnic - cham je natomiast zna. Zna i odrzuca calkowicie swiadomie,
> poniewaz z jego punktu widzenia sa tylko przejawem slabosci. Chyba ze
> akurat w danym momencie zachowywanie sie w sposob zgodny z tymi normami,
> grzeczny, jest dla niego korzystne. Cham bowiem kieruje sie w zyciu

Żarty wasć stroisz:) Cała ta peowszczyzna, kodolicja, czy elytka tylko tym
się kieruje.

> W dazeniu do niej nie liczy sie z
> nikim i niczym, na wszelki wypadek okazujac zawczasu kazdemu, kto stanie
> mu na dodze, ze jest gotow i moze go zmiazdzyc - a kazdemu, kto moze z
> kolei zmiazdzyc jego, ze jest mu posluszny, nie zagraza, a nawet moze
> sie przydac. Na tym wlasnie polega chamstwo, a nie na siorbaniu zupy.<

opowiem ci coś. wszyscy, w znaczeniu może prawie wszyscy, kantorzyści, płacili
haracze. ja nigdy, bez żadnych układów. może dlatego, że jestem poetą?
normalnym i nienormalnym. jednocześnie.

bo są większe wartości niż udawane uśmiechy, dawanie komuś pupy, łapówki itp. sprawy.

jacek

79. Data: 2019-06-22 04:10:54

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 15 czerwca 2019 13:44:31 UTC+2 użytkownik gazebo napisał:

> powiem ci, ze czuje niezrecznie w moim angielskim miasteczku kiedy nie
> zauwaze, ze ktos sie do mnie usmiechnal albo powiedzial dzien dobry,
> normalnie mi wtedy glupio, duzo jeszcze Polacy musza sie nauczyc

powiem ci coś. czułem się głupio i niezręcznie, kiedy z odległości kilku metrów
nie mówiłem niekiedy "Dzięń Dobry", w wieku około 20 lat, dla ludzi wiele starszych.
mam i miałem wówczas - 4,5 dioptrii i wstydziłem się, też przez cały ogólniak,
w okularach chodzić, więc spróbuj zrozumieć nawet te reperkusje, które spotykały
mnie na sprawdzianach na tablicy wzorzyście podawanych.

Polacy niczego nie muszą się uczyć, tak jak i Ty. im zwisa, że te ich uśmiechy
i "dzieńdobra" sa tylko kurtuazyjne, co widać choćby po rozrzucaniu łachów
po sklepach wielmożnego pospólstwa i traktowaniu obsługi jak łachów.

jacek

80. Data: 2019-06-22 08:15:45

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> normalnym i nienormalnym. jednocześnie.
>
> bo są większe wartości niż udawane uśmiechy, dawanie komuś pupy, łapówki itp.

Czekam teraz az ktos odgadnie, kto te cytowane przeze mnie madrosci
napisal. To znaczy kto podal bardzo ciekawe rozroznienie miedzy
prostactwem a chamstwem.

Krotko i lopatologicznie: Prostak to taki, ktory np. wie do czego sluzy
toaleta, ale nie wie co to jest pisuar, i w nim zalatwi swoja wieksza
potrzebe (nigdy nie zapomne tego widoku!), a cham jest obeznany z
etykieta, ale mimo wszystko lub wbrew temu np. oznajmi w parlamencie
(PE), ze kobiety slusznie zarabiaja mniej, bo sa mniejsze i glupsze.
No wiec kto rozroznil chama od prostaka?

--
saluto
Silvio Balconetti

Narcyzm grupowy