Re: Chemia zakochania. Bossski stan. Czy podlega kontroli?

From: tren R <t...@n...sieciowy>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chemia zakochania. Bossski stan. Czy podlega kontroli?
Date: Sat, 01 Aug 2009 11:17:37 +0200

Matb pisze:

> Już doświadczyłam kąśliwości tej grupy dawno temu przy okazji innego
> wątku. Powitał mnie nawet bluzgacz,.nie mogłam zrozumieć skąd tyle
> jadu w tych ludziach!
> Było kilka cennych postów, które mogłam włączyć do przemyślenia mojej
> ówczesnej sytuacji.

śmiem twierdzić, że przemyśleć mogłaś wszystkie posty :)
kąśliwość, agresja, napastliwość - jeśli oddasz tym samym, koło się
zamknie i uroboros zeżre własny ogon. ale jeśli uda ci się zdystansować
od tego, zyskasz nową perspektywę. no i ocalisz węża.. :)

> Nie przypuszczałam, że pod presją oceny "społecznej" wypłyną ze mnie
> motywy, o których wcale nie miałam ochoty pisać.

ale mam wrażenie, że to było istotne :)

> Za czymś tęsknie czego nie mam. To co mam chcę zachować, bo źle nie
> jest. Jedyne co muszę zrobić, to przestać liczyć na te druga osobę i
> sama zająć się swoim życiem, swoim spełnieniem, swoimi
> przyjemnościami.

imho przekroczyłaś już pewien rubikon zniechęcenia, za który trudno ci
będzie wrócić. taki punkt krytyczny związku. kiedy niepostrzeżenie
przestaje ci zależeć. coraz częściej cię wszystko denerwuje. dostrzegasz
wszystkie wady twojego partnera. i okazuje sie że w sumie to przeważają
one nad zaletami. że tych zalet to nawet niewiele jest.

bardzo trudno wrócić do stanu "przed". zazwyczaj jakieś dramatyczne
wydarzenie może coś zmienić. może właśnie zdrada?
tylko to już jest rewolucja - niszczy to co było ale czy na jej
zgliszczach da się coś odbudować? nie sądzę żeby to było wysoce
prawdopodobne...

> A to nie tak miało by, mieliśmy być we dwoje, iść przez życie razem,
> razem się śmiać, razem płakać, razem rozwiązywać problemy, docierać
> się, a nie razem bo dziecko, razem ale odwróceni do siebie plecami....

a rozmawialiście o tym? tak szczerze jak tutaj, przynajmniej?

> Postanowiłam być z nim i jestem, kocham i cierpię, czy to wszystko
> tego warte???

może wychowanie dziecka choćby, jest tego warte?