Re: Chinski Pokoj by Ghost

From: vonBraun <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chinski Pokoj by Ghost
Date: Sat, 23 Apr 2011 22:19:30 +0200
<iop9e4$5a2$1@mx1.internetia.pl> <iopis8$edg$1@inews.gazeta.pl>
<iopnmf$mi1$1@mx1.internetia.pl> <iopriu$epr$1@inews.gazeta.pl>
<iopsci$ggi$1@mx1.internetia.pl> <iopsrb$j06$1@inews.gazeta.pl>
<iopu14$pnl$1@mx1.internetia.pl> <iopurm$pl6$1@inews.gazeta.pl>
<iopvqg$3ip$1@mx1.internetia.pl> <ioq0l2$2dq$1@inews.gazeta.pl>
<ioq24u$g2o$1@mx1.internetia.pl> <ioq5j0$ied$1@inews.gazeta.pl>
<ior6dj$csr$1@mx1.internetia.pl> <iorl8i$9d2$1@inews.gazeta.pl>
<ioro46$nee$1@mx1.internetia.pl> <ios3t6$occ$1@inews.gazeta.pl>
<ios6d6$4tv$1@mx1.internetia.pl> <ios9l9$ccf$1@inews.gazeta.pl>
<iosj0c$bdf$1@mx1.internetia.pl> <iouctc$j1p$1@inews.gazeta.pl>
<iouhd5$h0u$1@mx1.internetia.pl> <ioumkf$l2l$1@inews.gazeta.pl>
<iouqcq$uo1$1@mx1.internetia.pl> <iov04o$n06$1@inews.gazeta.pl>
<iov4m2$lhb$1@mx1.internetia.pl>

Ghost wrote:

> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Bede cial, jesli zauwazysz, ze czegos nie powinienem daj znac. Ze
> wzgledu na coraz wieksza dlugosc wydaje mi sie, ze warto z czesci
> elemntow zrezygnowac.

> Jak mam to zrobic skoro nawet raka lekka reka zaliczasz jako potrzebne.
Dlaczego masz o to pretensje do mnie. To nie ja wymyśliłem, że śmierć
osobnika (w odpowiednio wybranym momencie) jest korzystna dla żyjących
poza nim replik jego genów. Kiedyś dyskutowałem to na biologii - i tam
opowiedziano mi jak niektóre owady dostosowują się do zmian środowiska -
mają geny - łatwo ulegajace mutacji "pilnujące" większych grup genów od
rozwoju skrzydeł lub ich zaniku/jak je wyłaczyć/. Naprzemienne zmiany
środowiska mogą na przestrzeni niewielu lat raz sprzyjać osobnikom
latającym lub nie. Nie byłoby czasu na "wytworzenie skrzydeł" bądź ich
zniknięcie zupełnie "OD NOWA". Dlatego w populacji stale rodzi się
znaczny procent osobników "niepasujacych" do lepiej przystosowanej
akurat większości, po to aby w kilku pokoleniach owadów mogły przetrwać
tylko te z właczonymi skrzydłami /lub "wyłączonymi"/ i zastapic
dominująca większość. Śmierć jest niezbędna do uzyskania przystosowania
danej zbiorowości owadów. Inaczej zginełyby.

> Pojawia wtedy kiedy jest potrzebny.

> Ale tworzenie nowych algorytmow odbywa sie za pomoca algorytmu, juz nie
> licze ile razy to powtorzylem.

Może uruchomił Ci się jakiś wyjątkowo oporny na zmiany algorytm ;-)

Ale mi chodzi o to, że nie wymodelujesz czegoś co nazwałbym
"zrozumieniem istoty algorytmu", co więcej podejrzewam, że zachowania
twórcze nie dadzą się zamknąć w algorytmach - twórcze są wtedy gdy
umieją całkowicie odciąć się od istniejących wzorców - gdyby możliwe
było np. stworzenie algorytmu kompozytora - kompozycja przecież bazuje
na czymś co wszelkie programy lubia najbardziej - rezultaty dadzą się
wyjątkowo łatwo zapisać w cyfrach oznaczających czas i wysokość
tonu/tonów, to już dawno zaroiłoby się od elektronicznych Bachów.
Tymczasem jakieś utwory powstają w taki sposób ale wydaje mi się, że są
mało "odkrywcze".

> Bo jest latwa w realizacji.

A dlaczego jest łatwa w realizacji ;-)

> [...]
> realizujacych zadania AI (sortowanie to nie jest dobry przyklad, znikoma
> inteligencja potrzebna) - ktore skwitowales, ze sa proste bo bazuja na
> tym co czlowiek u siebie podglada - to sytuacja jest bardziej wyrazna,
> AI realizowane na modle ludzka dziala cienko albo wcale. Nie jest
> prawda, ze wysokopoziome AI jest latwiejsze bo bazuje na "podgladaniu".
> Ukladanie layoutow skutecznie robi sie algorytmami genetycznymi,
> nasladowanie czlowieka to masakra. Z kolei czlowiek z algorytmem
> genetycznym predzej by umarl niz cokolwiek poukladal.

Abym się do tego mógł odnieść potrzebuję abyś wyjaśnił mi:

(1)Co to są layouty
(2)Według jakiej procedury rozmieszcza je kolega
(3)Co to są algorytmy genetyczne

w dodatku "po polsku";-)

> Ach to wcale nie jest takie nieprawdopodobne, swiadomosc i umiejestnosc
> pisania nie musza isc w parze.

Osoby z zaburzeniami świadomości, jeśli piszą - piszą w taki sposób że
jest to nie do podrobienia.

> Podaj ta analogie.

Odwróćmy poprzednie rozumowanie:
Pacjent z jednostronnym zaburzeniem świadomości po lewej stronie (ale
nie prawej) nie może zintegrować swojego zachowania po tej - zaburzonej
stronie. Może natomiast po drugiej. Dzięki kontaktowi słownemu, i
zachowanej integracji zachowania po jednej ze stron (mozna się dogadać
dzięki temu - połowa "świata" choremu wystarczy) możemy wykryć brak
uświadomienia (np. poprzez rozmaite zadania, jak i relacje słowne-raczej
luki w nich) po drugiej ze stron.

Zatem świadomość sprzyja integracji zachowania po jednej ze stron.

Dalej: pacjenci z zaburzeniami świadomości (np. z wewnętrznym
wodogłowiem, zachowuja się bardzo podobnie tylko "bardziej" -
dezintegracja zachowania jest "totalna" i nie dotyczy jedynie wybranych
zadań). Na tej podstawie ANALOGICZNIE uważam, że świadomość, która im
się wyłączyła pełniła integrującą/scalającą funkcję.

> Logika, nie sceptycyzm - co powiesz o osobach, u ktorych owa dziura
> pojawia sie po okrelosnym czasie? Pamietali, i przestali.
Można nie pamiętac "bo się nie zapisało", mozna nie pamiętac "bo się
starło". Mówiłem o pierwszym przypadku. Czynnik uszkadzający juz nie
działał więc wstecznie sie nie wykasowało.

> Nawet jesli chcesz uwazac, ze Ciebie zloja trenerzy karpowa, to nie
> zmienia to faktu, ze obaj bedziemy zlojeni.

Ja po prostu uważam, że złoili mnie ludzie którzy uświadomili sobie
możliwość stworzenia programu szachowego, działając w okreslonym celu
(np kasa) świadomie go zrealizowali korzystając z funkcji
abstrakcyjnych. TYLKO dzięki temu powstało coś co jest przedłużeniem
ich woli, celu, świadomości zagadnienia i inteligencji.

pozdrawiam
vonBraun