Chinskie (chyba) ciastka/pierożki

1. Data: 2007-06-24 11:16:50

Temat: Chinskie (chyba) ciastka/pierożki
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)
Jedna nasz grupowiczka wyszperała takie oto sliczne ciastka/pierozki:
http://glinki.com/?l=riebse ... i naszła mnie ciekawość... Z jakiego ciasta
są one zrobione? Na pierwszy rzut oka wygląda na coś w stylu drożdzowego na
parze, ale z obrazków przepisu (przepis jest tu:
http://glinki.com/?l=ehppif ) raczej już tak nie wygląda. Czy jest tu może
ktoś, kto wie coś na ten temat i potrafi zaspokoić moją ciekawość? ;))

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

2. Data: 2007-06-24 14:48:53

Temat: Re: Chinskie (chyba) ciastka/pierożki
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości

A mnie zafascynowały te dwukolorowe roladki.
Echhh, szkoda, ze nie znam chińskiego... bo bardzo ciekawie wygladają te
zdjęcia.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

3. Data: 2007-06-24 15:54:00

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena <n...@g...com> napisał(a):

> Na pierwszy rzut oka wygląda na coś w stylu drożdzowego na
> parze, ale z obrazków przepisu (przepis jest tu:
> http://glinki.com/?l=ehppif ) raczej już tak nie wygląda.

A czemu nie? Drożdże instant można dodawać do suchej mąki, bez
przygotowywania rozczynu. Jestem za drożdżowym.

Ania

4. Data: 2007-06-24 16:54:54

Temat: Re: Chinskie pierożki/ Char Siu Bao
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Bożena wrote:
> [...]
> http://glinki.com/?l=ehppif ) raczej już tak nie wygląda. Czy jest tu może
> ktoś, kto wie coś na ten temat i potrafi zaspokoić moją ciekawość? ;))

Bozenko, te bulki i pierozki sa z drozdzowego ciasta, ale nie sa
slodkie, choc do ciasta dodaje sie troche cukru. Sa to typowe chinskie
nadziewane bulki, bao zi, czasami ponacinane, zeby nadzienie wyszlo w
czasie pieczenia, czasami nadzienie jest calkowicie zamkniete, jak w
polskich pa,czkach. Na tych zdjeciach jest i nadzienie z papryki i
kapusty, z pasty z fermentowanej fasoli, z szynka i cebula (Sheng jian
bao), z BBQ wieprzowina (char siu bao), itd. Uzywa sie zwyklego ciasta
drozdzowego bez jajek.

Zwykle codzienne bulki chinskie (Hua Juan) robi sie prosto - ciasto
drozdzowe rozwalkowac w prostokat, posmarowac olejem sezamowym, zwinac w
rulon, pociac rulon na paski 4 cm szerokosci, w poprzek kazdego paska
nacisnac tepa strona noza, zeby scisnac srodek i zeby przeciete strony
sie otworzyly, "piec" na parze na kawalkach pergaminu w bambusowym
koszyku. Podawac z sosem do maczania lub bez.

Albo wycinac kolka, ulozyc nadzienie w srodku i skrecic calosc w bulke z
czubkiem (bao zi - co tlumaczy sie na bulka-pierog).

A dalej mozna sobie wymyslac dodatki do srodka, jak np. ostra pasta z
papryki z poszatkowana kapusta, cebulka dymka z np. kurzym miesem
pocietym na male kawalki (zhi bao ji), itp. Wszystko to doprawione po
chinsku, tzn, olejem sezamowym, imbirem, czosnkiem.

MB

5. Data: 2007-06-24 18:30:36

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:137t8f019i5up44@corp.supernews.com...
> Bozenko, te bulki i pierozki sa z drozdzowego ciasta, ale nie sa

A jak nazywają się te ruloniki dwukolorowe? Kompletnie nie wiem, pod jaką
nazwą szukać przepisu na nie.
Dzięki i pozdrawiam
Barbara i Marysia

6. Data: 2007-06-24 22:59:51

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <n...@g...com> wrote in message
> [...]

Jak widać na niektórych zdjęciach sporo kapusty jest używane - zwykła
biała, pekińska i pak choi. Postaram się rozpracować te zdjęcia, ale można
potraktować je jako knedle drożdżowe na parze, które jadałem w
dzieciństwie - wyrabiane przez babcię ze strony matki.
Będąc w podstawówce, w siódmej klasie zjadłem ich jednorazowo 17,
wielkości dwu złożonych męskich pięści - rekord i jedyny raz w życiu, kiedy
nie mogłem wstać od stołu - musiałem czekać pół godziny, aż mi "odejdzie".
Babcia była wniebowzięta - dziadek mniej - bardzo je lubił, ale musiał się
zadowolić kaszą manną czy płatkami owsianymi na mleku. W tym wieku brałem po
worku cementu (50kg) pod pachy i nosiłem do szopy, na remontowe prace koło
domu, które robiliśmy razem z dziadkiem.
Babcia robiła je na słodko z domową marmoladą - gotowała na wodzie i
wyjmując dwoma widekcami rozdzierała - aby para wyszła - dzięki czemu nie
robiły się z nich zakalce, następnie polewała lekko zrumienionym masełkiem i
posypywała cukrem. Gdy zostawały na drugi dzień kroiła na kawałeczki i
odgrzewała na maśle na patelni - bardzo smakowite to było.

7. Data: 2007-06-25 01:15:26

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bożena napisał(a):
> [...]
> http://glinki.com/?l=ehppif ) raczej już tak nie wygląda. Czy jest tu może
> ktoś, kto wie coś na ten temat i potrafi zaspokoić moją ciekawość? ;))

drozdzowe ciastka nadziewane...
tyle ze jak dla mnie malo smaczne...
sosy moze pozniej ratuja sprawe...
osobiscie malo polecam ale pozostaje jeszcze farsz...
Mars

8. Data: 2007-08-06 13:47:32

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dopiero teraz zauważyłam, że mój post z podziękowaniami wogóle się nie
pojawił... :-/

Dlatego jeszcze raz chciałabym podziękować za wyjaśnienia i zaspokojenie
mojej ciekawości :)

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk