Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!l14g2000pre.googlegroups.com!no
t-for-mail
From: Nemezis <s...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chirona trzeba przypilnowa? aby nie bra? antybiotyk?w.
Date: Sat, 5 Mar 2011 08:05:33 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 103
Message-ID: <0...@l...googlegroups.com>
References: <0...@o...googlegroups.com>
<ikqva8$1m5u$1@news.mm.pl>
<0...@w...googlegroups.com>
<ikrmmj$61$1@news.mm.pl>
<0...@2...googlegroups.com>
<ikro6h$ut2$1@news.mm.pl>
<2...@v...googlegroups.com>
<ikrq0t$1v5a$1@news.mm.pl>
<b...@a...googlegroups.com>
<iktbu4$2v74$1@news.mm.pl>
<1...@w...googlegroups.com>
<iktdds$sns$1@news.mm.pl>
<c...@o...googlegroups.com>
<iktfft$1uph$1@news.mm.pl> <iktgha$6a9$1@news.onet.pl>
<iktguq$2utg$1@news.mm.pl>
<1...@y...googlegroups.com>
<iktjg7$17rj$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 66.154.107.133
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1299341133 7359 127.0.0.1 (5 Mar 2011 16:05:33 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Mar 2011 16:05:33 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l14g2000pre.googlegroups.com; posting-host=66.154.107.133;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.4.0.65,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:589658
Ukryj nagłówki
cbnet napisał(a):
> Ale to nie jest jakie� tam piek�o, tylko Szeol, kraina umar�ych.
> Ludzie z chrze�cija�skiego piek�a nie gadaj� przecie� z tymi,
> kt�rzy trafiaj� do chrze�cija�skiego nieba. :)
>
> Biblijna koncepcja Szeolu najbardziej pasuje do wizji chrze�cija�skiego
> Czy��ca - miejsca, gdzie niekt�rzy cierpi�, a niekt�rzy nie.
>
>
> Czym innym jest natomiast "�mier� druga" o kt�rej m�wi� ewangelie
> i Apokalipsa.
> Obawiam si�, �e nawet chrze�cija�skie piek�o przy tym mo�e by�
> czym� jeszcze ca�kiem nie najgorszym.
> "�mier� druga" to po prostu definitywny koniec, zupe�na likwidacja
> jestestwa pot�pionego, kt�ry po prostu przestaje by� cz�owiekiem.
>
> Opisy tego, bardzo obrazowe i malownicze, obliczone na wywo�anie
> l�ku, znajduj� si� w ewangelii, Apokalipsie i u prorok�w.
>
> Nie ma to nic wsp�lnego z chrze�cija�skim piek�em IMHO.
> NIC a NIC.
>
> Chrze�cija�ski byt w piekle, to co innego ni� niebyt, czyli "�mier�
> druga".
>
>
> I tak jak pisa�em ju� poprzednio: tylko _cz�owiek_ jest w stanie
> skaza� siebie na "�mier� drug�" i wtedy ani cz�owiek, ani B�g
> mu nie zdo�a ju� pom�c.
> Samozag�ada.
>
> Strzeďż˝ siďż˝ glob. ;)
> Samego siebie.
>
> --
> CB
>
>
> U�ytkownik "Nemezis" <s...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:14ea7239-6542-4d54-acd3-743aafad0569@y31g2000pr
d.googlegroups.com...
>
> By� te� pewien �ebrak, imieniem �azarz, kt�ry le�a� u jego wr�t
> owrzodzia�y. I pragn�� nasyci� si� odpadkami ze sto�u bogacza, a
> tymczasem psy przychodzi�y i liza�y jego rany. I sta�o si�, �e umar�
> �ebrak, i zanie�li go anio�owie na �ono Abrahamowe; umar� te� bogacz
> i zosta� pochowany. A gdy w krainie umar�ych cierpia� m�ki i podni�s�
> oczy swoje, ujrza� z daleka Abrahama i �azarza na jego �onie. Wtedy
> zawo�a� i rzek�: Ojcze Abrahamie, zmi�uj si� nade mn� i po�lij
> �azarza, aby umoczy� koniec palca swego w wodzie i och�odzi� mi j�zyk,
> bo m�ki cierpi� w tym p�omieniu. Abraham za� rzek�: Synu, pomnij, �e
> dobro swoje otrzyma�e� za swego �ycia, podobnie jak �azarz z�o; teraz
> on tutaj doznaje pociechy, a ty m�ki cierpisz. I poza tym wszystkim
> mi�dzy nami a wami rozci�ga si� wielka przepa��, aby ci, kt�rzy chc�
> st�d do was przej��, nie mogli, ani te� stamt�d do nas nie mogli si�
> przeprawi�. I rzek�: Prosz� ci� wi�c, ojcze, aby� go pos�a� do domu
> ojca mego.Mam bowiem pi�ciu braci, niechaj z�o�y �wiadectwo wobec
> nich, aby i inni nie przyszli na to miejsce m�ki. Rzek� mu Abraham:
> Maj� Moj�esza i prorok�w, niech�e ich s�uchaj�. A on rzek�: Nie,
ojcze
> Abrahamie, ale je�li kto z umar�ych p�jdzie do nich, upami�taj� si�. I
> odrzek� mu: Je�li Moj�esza i prorok�w nie s�uchaj�, to cho�by kto z
> umar�ych powsta�, te� nie uwierz�.
> �uk. 16,19-31
Niektórzy róźnie to nazywają, ale to tylko nazwa i każdy w miarę nie
stuknięty człowiek wie czym mniej więcej jest piekło i czym kk straszy.
|