Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak

Data: 2010-01-10 05:10:56
Temat: Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak
Od: glob <r...@g...com>

Nelius napisał(a):
> ========
> To nie tak. Ja nie napisalem, ?e "cos" pozistanie. Wrecz przeciwnie!
> Napisalem ze pozostanie WSZYSTKO czyli NIC, czyli potencjalna mozliwosc
> zaistnienia czegokolwiek dla kogokolwiek, ale nie zadne "cos". Kazde bowiem
> "cos" jest juz wydobyte z Chaosu przez swiatlo swiadomosci.
> Gdyby wplatac w to Boga, to ow Chaos jest tworzywem, jakby "Bozym darem", z
> ktorego swiadomosc lepi sobie swoj swiat. To tworzywo jest darem Boga, ale
> stworc? swiata konkretnego jest jednak czlowiek.
>
> Nelius

> [...]

A .....wpłątałeś w to jeszcze Boga, wiesz , robisz coś takiego jakbyś
wiedział co Bóg robi a czego nie robi, a przecież tego nie wiesz . Byt
w sobie jest '' nieprzejrzysty''
'' Jest, jaki jest''- to wszystko co można powiedzieć; jest ''
nieruchomy''; nie podlega stwarzaniu i czasowości, nie daje się też
wywieść z czegokolwiek [ jako stworzony przez Boga] Byt w sobie to
byt, o którym niczego nie można orzekać, chyba tylko to , że jest W
SOBIE taki , jaki jest [ trochę jak Bóg]
Albo ja ciebie źle rozumiem , gdyż mnie się wydaje, że jednak
próbujesz coś ustanowić poza swoją świadomością, tak mnie się
wydaje.;)