Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak

1. Data: 2010-01-09 21:18:16

Temat: Re: Choćbym chciał nie wiadomo jak
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nelius" <n...@o...pl>
news:hiaq3b$s3a$1@opal.futuro.pl...
> "Piotrek Zawodny"

> To dobry przyklad.
> Przeciez nawet we snie swiat umiera, nie wiesz co sie dzieje na zewnatrz ciebie,
oprocz byc moze
> jakichs halasów.
> Ale to jest czesciowa smierc swiata, taka nie do konca.
> W chwili smierci jest ona do konca.
> To ne oznacza ze "wszystek umieram" ale swiat umiera.
>
> Nelius

"Nie może umrzeć coś, co nigdy nie żyło" /Robakks/
Ze śmiercią człowieka ZNIKA jego świat psychiczny
wraz z zaludniającymi go memami, myślami, demonami,
krasnoludkami, wróżkami i bajkami.
Świat fizyczny nie znika, bo nie jest bytem myślnym.
Ciało to nie duch.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp | apm
miłośnik mądrości i nie tylko :)

2. Data: 2010-01-09 21:43:54

Temat: Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> "Nelius" <n...@o...pl>

Ale to "gini�cie"
ko�czy si�. Tak jak zasypiasz -

> "Nie mo�e umrze� co�, co nigdy nie �y�o" /Robakks/
> Ze �mierci� cz�owieka ZNIKA jego �wiat psychiczny
> wraz z zaludniaj�cymi go memami, my�lami, demonami,
> krasnoludkami, wr�kami i bajkami.
> �wiat fizyczny nie znika, bo nie jest bytem my�lnym.
> Cia�o to nie duch.
> Edward Robak* z Nowej Huty
> ~>ďż˝<~ c:psf,psp | apm
> mi�o�nik m�dro�ci i nie tylko :)

To tylko tobie Robaksik się zdarza, że po śmierci nadal doświadczasz,
chodzisz na panienki i oglądasz chmurki.
Niestety jak umiera człowiek to umiera świat, dla większości
normalnych ludzi.

3. Data: 2010-01-09 21:48:51

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-01-09 22:18, Robakks pisze:
> "Nelius" <n...@o...pl>

> "Nie może umrzeć coś, co nigdy nie żyło" /Robakks/
> Ze śmiercią człowieka ZNIKA jego świat psychiczny

Pan tu występuje z założeniem, z którym się nie zgadzam - z założeniem
odmiennym od tego, na którym opieram tutaj swoją analizę razem z
Neliusem. Nie pojmuję śmierci jako "końca doświadczenia", gdyż z
perspektywy "doświadczającego" może istnieć tylko doświadczenie, a nie
jego granica. Co najwyżej może się zmienić "rodzaj doświadczenia", ale
nie sam fakt doświadczania.

4. Data: 2010-01-09 21:52:01

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wraz z zaludniającymi go memami, myślami, demonami,
> krasnoludkami, wróżkami i bajkami.
> Świat fizyczny nie znika, bo nie jest bytem myślnym.

Świat psychiczny jest skorelowany z fizycznym. Jeden bez drugiego nie
istnieje.

5. Data: 2010-01-09 21:55:48

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob"

Niestety jak umiera człowiek to umiera świat, dla większości
normalnych ludzi.
=======================
Bo czlowiek to nie samo cialo, ale caly splot relacji i powiazan ze
"swiatem", ktore gina ze smiercia czlowieka. Gdy umiera czlowiek, umiera
jego swiat, umiera czlowiek-swiat. A co zostaje? Chaos....

Nelius

4757 (20100109) __________

6. Data: 2010-01-09 22:00:48

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
.googlegroups.com...
> [...]

panienki i
> oglądasz chmurki.
> Niestety jak umiera człowiek to umiera świat, dla większości

Uroiłeś sobie anonimie jakiegoś Robaksika, który po śmierci
rozprawicza dziewice - niestety, to urojenie umrze razem z Tobą,
a swojego robaka zabierzesz do Niebytu. Świat który JEST
nawet nie zauważy, że Twój Robaksik zniknął i przeniósł się
wraz z Tobą do równoległego wymiaru, w którym rządzi logika,
a nie szarpanie się z anonimami za jaja. :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

7. Data: 2010-01-09 22:19:29

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nelius napisał(a):
> [...]
>
> Niestety jak umiera cz�owiek to umiera �wiat, dla wi�kszo�ci
> normalnych ludzi.
> =======================
> Bo czlowiek to nie samo cialo, ale caly splot relacji i powiazan ze
> "swiatem", ktore gina ze smiercia czlowieka. Gdy umiera czlowiek, umiera
> jego swiat, umiera czlowiek-swiat. A co zostaje? Chaos....
>
> Nelius
>

> __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4757 (20100109) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Jak umierasz, to nie wiadomo co pozostaje, bo nie ma czym podmiot
uświadomić sobie przedmiot. Śmierć nie istnieje. Gdy śmierć
przychodzi, nie wiemy, że umieramy. Człowiek jest dla śmierci. Problem
śmierci zajmuje ludzką myśl, lecz nie dochodzi ona do żadnego
rezultatu. Jak wytłumaczyć to , że ja jestem---wcale? Nie wiadomo.

8. Data: 2010-01-09 22:24:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> wraz z Tobą do równoległego wymiaru, w którym rządzi logika,
> a nie szarpanie się z anonimami za jaja. :-)

Patrz, cały czas utrzymujesz, że coś istnieje jak ciebie nie ma, skąd
wiesz że coś pozostało, jak nie ma obserwatora. Piszesz coś w stylu, =
zmiażdzyła mnie ciężarówka, a ja nadal baluje po imprezach.

9. Data: 2010-01-09 22:38:03

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com>
m.googlegroups.com...

> Patrz, cały czas utrzymujesz, że coś istnieje jak ciebie nie ma,

Nic takiego nie twierdzę jak powyżej konfabulujesz.
Twierdzę, że są dwa światy: psychiczny, który ISTNIEJE w jaźni
i fizyczny, który jest poza psychiką.

> skąd wiesz że coś pozostało, jak nie ma obserwatora.
> Piszesz coś w stylu, = zmiażdzyła mnie ciężarówka,
> a ja nadal baluje po imprezach.

Miliardy obserwatorów odeszło zabierając ze sobą swoje tajemnice
a świat fizyczny jaki był - taki jest.
Rozróżnij orginał fizyczny od kopii psychicznej = byt myślny.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

10. Data: 2010-01-09 22:46:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> a świat fizyczny jaki był - taki jest.
> Rozróżnij orginał fizyczny od kopii psychicznej = byt myślny.

No twierdzisz iż jak zemdlejesz to nadal wiesz że fizycznie istniejesz
i na dodatek wiesz że zemdlałeś, a to niemożliwe bo z siebie nie
wylazłeś, tak jak tobie się wydaje.
Tak samo z tymi umierającymi, tu mówimy o twoim umieraniu a nie
twojego sąsiada, gdy twój sąsiad umarł dla niego świat zniknął, jak ty
umrzesz to świat również zniknie. A ty piszesz= umarłem i nadal sobie
podrywam panienki, masz być tym co umiera, a nie żyjącym obserwującym
śmierć innych ludzi.

Re: przyczyna i skutek
DLACZEGO...
IZULI...