Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak

From: "Nelius" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak
Date: Sun, 10 Jan 2010 10:33:46 +0100
<hial7b$ci2$1@news.onet.pl> <hiaogt$oj8$1@opal.futuro.pl>
<hiapno$p0m$1@news.onet.pl> <hiaq3b$s3a$1@opal.futuro.pl>
<hiarqo$779$1@inews.gazeta.pl>
<f...@2...googlegroups.com>
<hiau1d$3of$1@opal.futuro.pl>
<2...@a...googlegroups.com>
<hib0vs$9cc$1@opal.futuro.pl>
<3...@f...googlegroups.com>
<hib3lb$el4$1@opal.futuro.pl>
<1...@3...googlegroups.com>

A .....wpłątałeś w to jeszcze Boga, wiesz , robisz coś takiego jakbyś
wiedział co Bóg robi a czego nie robi, a przecież tego nie wiesz . Byt
w sobie jest '' nieprzejrzysty''
'' Jest, jaki jest''- to wszystko co można powiedzieć; jest ''
nieruchomy''; nie podlega stwarzaniu i czasowości, nie daje się też
wywieść z czegokolwiek [ jako stworzony przez Boga] Byt w sobie to
byt, o którym niczego nie można orzekać, chyba tylko to , że jest W
SOBIE taki , jaki jest [ trochę jak Bóg]
Albo ja ciebie źle rozumiem , gdyż mnie się wydaje, że jednak
próbujesz coś ustanowić poza swoją świadomością, tak mnie się
wydaje.;)
================================
Tak, w rzeczy samej, uznaję istnienie czegos pierwotnego w stosunku do
mnie, do mojej rodzacej się swiadomosci. To jest ow Chaos wlasnie, ktory
mozna by rowniez nzawac BOŻYM CIAŁEM ze względu na doskonałość. I chociaz
jest to WSZYSTKO/NIC (jak liczba PI ktora zawiera wszystko, ale dopiero
wtedy gdy ktos odpowiedni fragment rozkoduje) tak Chaos zawiera WSZYSTKO
chociaz niewydobyte i dlatego jest DOSKONAŁOSCIĄ samą w sobie. Ja moge
Chaosowi pewne cechy przypisac juz na wstepie, zanim cos z niego wydobede:
np.cecha podatnosci na ksztaltownie sie pod wplywem oddzialywania na niego
swiatla swiadomosci. Jezeli MOZNA z niego cos wydobyc, to to JUZ JEST pewna
cecha aprioryczna owego Chaosu. Czlowiek wiec tworzy swoj wlasny swiat
wydobywajac go z Chaosu, "w pocie czoła", ale jednak wydobywa, więc w nim
MUSI JUZ BYC zawarte owo wszystko. To tak jakbys mial ogromny hipermarket, z
ktorego ZA DARMO przynosisz do domu WSZYSTKO CO POTRZEBNE, wystarczy ze
pojdziesz i wybierzesz to co ci jest potrzebne. I to wszystko tam jest juz,
ale w ogromnym nadmiarze, bo sa tam rowniez kwadryliony egzemplarzy
podobnych do tego jednego, ktory wybierasz, ale ty decydujesz, co wybierasz.
Ale byc moze, to nie jest najlepsza analogia z tym hipermarketem, bo to by
sugerowalo, ze to wszystko jest juz tam GOTOWE a ja wcale nie to mialem na
mysli. To nie jest gotowe. Ten Chaos, czy hipermatket jest raczej jak ocean
magmy, jak modelina, plastelina, w ktorej umysl nasz rzezbi to co potrzebuje
i wtedy dopiero mysl ludzka staje sie cialem.
Patrzylem kiedys na prace kolegi, rzezbiarza, ktory w ciagu bardzo krotkiego
okresu czasu z kawalka drzewa wyczarowal laleczke, przypominajaca czlowieka.
Ja tak nie potrafie, gdyz nie jestem rzezbiarzem. W Chaosie natomiast
rzezbimy wszyscy i potrafimy, bo to ze potrafimy jest nam dane a priori. Na
nic by sie zdala praca naszej swiadomosci gdyby nie bylo owego
wszystkozawierajacego Chaosu ktory na podobienstwo "Bozego Ciała" poddaje
sie nam bez konca, abysmy mogli w nim rzezbic swoje swiaty.

Nelius

4757 (20100109) __________