Choroba Scheuermanna

1. Data: 2005-02-17 14:23:41

Temat: Choroba Scheuermanna
Od: "Kuba" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Czytam często a pisze tutaj pierwszy raz wiec...
Od kilku lat nasila się opadanie stopy.. w dół coraz bardziej no i udałem
się do lekarza- neurologa i właśnie na ich podpowiedz liczę
najbardziej.Rozpoznanie:
Paraparesis spastica spinalis
Spondyloarthrosis deformans regionis thoracalis
Protrusio nuclei pulposi disci intervertabralis Th8-Th9

Nic mi to nie mowi.. i nic na ten temat nie wiem...
Po wykonaniu wszystkich badan..MR głowy, kręgosłupa,EMG stwierdzono:
Przepuklina jądra miażdżystego na poziomie Th8-Th9. Cechy przebytej choroby
Scheuermanna znacznego stopnia, z kyfoza kręgosłupa piersiowego i
nieznacznym modelowaniem się rdzenia kregowego.Zmiany zwyrodnieniowe w
zakresie krążków międzykręgowych i trzonów kręgowych w środkowej części
kręgosłupa piersiowego.
Wskazana rehabilitacja.
Proszę o podpowiedz... na czym polega ta choroba, i jak to leczyc. Na czym
polegałaby rehabilitacja bo u lekarza dowiedziałem się mało...." nie jest
dobrze... za ok 20 lat może pan stracić całkowicie władze w nogach....
proszę zacząć starać się o przyznanie grupy inwalidzkiej.... jeśli zostanie
przyznana to zajmiemy się rehabilitacja" co ma wspólnego grupa inwalidzka z
rehabilitacja? Mam 35lat obecnie pracuje i nie mogę sobie pozwolić na
grupe... bo strącę prace.....Badania były robione 2 lata temu... a chodzi
się coraz gorzej- staje się to widoczne po dużym wysiłku i w czasie silnego
zdenerwowania..
Za jakakolwiek-podpowiedz...pomoc Dziekuje...

2. Data: 2005-02-17 14:38:11

Temat: Re: Choroba Scheuermanna
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zdenerwowania..
>  Za jakakolwiek-podpowiedz...pomoc Dziekuje...
Chorobę S. miałeś będąc dzieckiem. Teraz należy znaleźć ośrodek z jak
najlepszymi rehabilitantami i regularnie zacząć ćwiczyć. Do tego okresowe
kontrole u neurologa czy też ortopedy. Warto przeczytać jakąś książkę na temat
chorób kręgosłupa. Powodzenia!
Repair.

co robic?
aparat na zębiszcza ? koszty ?