Chorobowe a odrabianie zajec

1. Data: 2006-01-25 09:29:18

Temat: Chorobowe a odrabianie zajec
Od: Magda <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Sytuacja wygląda tak: nauczyciel jest na zwolnieniu lekarskim od
poniedziałku do soboty włącznie. We wtorek zajęcia w jego szkole zostały
odwołane z powodu mrozów. I teraz tak:
1. Czy ten dzien będzie trzeba odrabiac? (pewnie tak, chyba ze MEN i
premier się zlituje :) )

2. Czy ów chory wtedy nauczyciel ma obowiązek stawić sie do pracy we
wskazanym przez dyrektora terminie (jesli bedzie to termin juz po
skonczeniu sie zwolnienia lekarskiego oczywiscie)?

Pozdrawiam!

M.

2. Data: 2006-01-25 12:12:16

Temat: Re: Chorobowe a odrabianie zajec
Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <b...@b...bla> napisał w wiadomości
> [...]
> odwołane z powodu mrozów. I teraz tak:
> 1. Czy ten dzien będzie trzeba odrabiac? (pewnie tak, chyba ze MEN i

Ten dzień trzeba będzie odrabiać (chyba, że minister się zlituje).

> 2. Czy ów chory wtedy nauczyciel ma obowiązek stawić sie do pracy we
> wskazanym przez dyrektora terminie (jesli bedzie to termin juz po
> skonczeniu sie zwolnienia lekarskiego oczywiscie)?

Nie będzie musiał się stawić - w przypadku takiego nauczyciela jego lekcje
nie odbyły się z powodu zwolnienia, a nie mrozu. A zwolnienia się nie
odrabia.

3. Data: 2006-01-25 12:54:39

Od: Magda <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

locke napisał(a):

> Nie będzie musiał się stawić - w przypadku takiego nauczyciela jego lekcje
> nie odbyły się z powodu zwolnienia, a nie mrozu. A zwolnienia się nie
> odrabia.

To własnie nie dawało mi spokoju i mniej wiecej tak samo dedukowałam :-)
Dzieki wielkie za rozwianie moich wątpliwości!

M.

4. Data: 2006-01-25 21:28:50

Od: "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał w wiadomości

> [...]
>>

> Nie będzie musiał się stawić - w przypadku takiego nauczyciela jego lekcje
> nie odbyły się z powodu zwolnienia, a nie mrozu. A zwolnienia się nie

A mi sięwydaje ze to nie przejdzie.... ;] tzn ze bedziesz pracowala w tym
dniu (godzinach). Fakt- na ten dzien mialas zwolnienie, ale wymiar pracy
nauczyciela to 40 godzin tygodniowo. I na tej podstawie może dyrektor zmusić
cię do pracy odrabiaćten dzień:> . Nie ma podstaw zdrowotnych do tego, byś
nie pracowała w dniu odrabiania - nie mogłaś podjąćpracy z przyczyn
zdrowotnych, ale już jesteś zdrowa. Na jakiej podstawie masz się nie stawić
w pracy ??

5. Data: 2006-01-25 22:16:36

Od: Magda <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

darek napisał(a):

> Fakt- na ten dzien mialas zwolnienie, ale wymiar pracy
> nauczyciela to 40 godzin tygodniowo.

W świetle tego co mówisz każdy dzien zwolnienia lekarskiego trzeba by
było odrabiac?

> Nie ma podstaw zdrowotnych do tego, byś
> nie pracowała w dniu odrabiania

Oczywiscie, ze zdrowotnych podstaw nie ma. Ja mowie o podstawach prawnych.

> Na jakiej podstawie masz się nie stawić w pracy ??

Bo w dniu, ktory by był odrabiany ja byłam chora i to nie z mojej winy
szkołe zamknięto. Inaczej - moje zajęcia i tak by sie nie odbyły z
powodu choroby.
Poza tym wiąże sie to także chyba z wynagrodzeniem za te dni (jest
mniejsze). Nie wiem, bo pierwszy raz w zyciu jestem na tygodniowym
zwolnieniu..

Już sama nie wiem, moze jeszcze ktos sie wypowie? :(

M.

6. Data: 2006-01-26 10:15:53

Od: "Chwilka" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, ale kierując się doświadczeniem, muszę Cię zmartwić:(
W przypadku odrabiania zajęć (a tak raczej będzie) nauczyciel, który wówczas
był na zwolnieniu, teraz musi stawić się w pracy.

7. Data: 2006-01-26 10:43:18

Od: Magda <b...@b...bla> szukaj wiadomości tego autora

Chwilka napisał(a):

> Niestety, ale kierując się doświadczeniem, muszę Cię zmartwić:(
> W przypadku odrabiania zajęć (a tak raczej będzie) nauczyciel, który wówczas
> był na zwolnieniu, teraz musi stawić się w pracy.

Nie no, jak bedzie trzeba to oczywiscie pojde, tyle ze wydaje mi sie nie
fair, jesli chodzi o placenie za ten dzien... Bo na chorobowym placa
zdaje sie 80% czy jakos tak? Wiec wychodzi na to, ze nie dosc ze strace
na wyplacie bo bylam chora (no trudno, zdarza sie, wiadomo) to jeszcze
jeden dzien z tych ktore bylam chora popracuje extra za darmo :-(

M.

8. Data: 2006-01-26 15:35:02

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dr8qj5$2hc$1@atlantis.news.tpi.pl darek
<[wywal_to]dar_o@o2.pl> pisze:

> wymiar pracy
> nauczyciela to 40 godzin tygodniowo.
Bzdura.
Ile jeszcze razy nierozumiejący przepisów ją napiszą i ile razy trzeba to
będzie negować?

Jotte

9. Data: 2006-01-26 21:17:16

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dniu (godzinach). Fakt- na ten dzien mialas zwolnienie, ale wymiar pracy
> nauczyciela to 40 godzin tygodniowo. I na tej podstawie może dyrektor

Jeżeli odrabiany jest jakiś dzień (z powodu mrozu, dnia wolnego itp.) to w
danym tygodniu są to godziny niejako nadliczbowe. Niejako, ponieważ nie są
za nie wypłacane nadgodziny, ale jest to właśnie odrabianie nadprogramowego
wolnego. Owszem, tydzień pracy nauczyciela ma 40 godzin, ale godzin lekcji
jest w nim tylko 18 - pozostałe godziny to przygotowanie zajęć, spotkania z
rodzicami, samokształcenie etc. (szczegóły są w Karcie nauczyciela). Każda
godzina lekcji ponad 18 to nadgodziny, a do nadgodzin nikt nie może
pracownika zmusić.

> [...]
> nie pracowała w dniu odrabiania - nie mogłaś podjąćpracy z przyczyn
> zdrowotnych, ale już jesteś zdrowa. Na jakiej podstawie masz się nie

Bo praca w nadgodzinach nie jest obowiązkowa - chyba, że wynika to z pilnej
potrzeby zakładu pracy.

10. Data: 2006-01-26 21:18:00

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chwilka" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> Niestety, ale kierując się doświadczeniem, muszę Cię zmartwić:(
> W przypadku odrabiania zajęć (a tak raczej będzie) nauczyciel, który
wówczas
> był na zwolnieniu, teraz musi stawić się w pracy.

Dyretor, który tak ci kazał wykorzystał twoją nieznajomość prawa.

Nauka przez Internet
Mierzenie jakości pracy szkoły
licea w Poznaniu - wasze opinie?
Praca