Choroby serca.- dlugie, sorki

1. Data: 2001-12-17 22:04:21

Temat: Choroby serca.- dlugie, sorki
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyjasnienie dla NakaiSuzuki, Lecha Trzeciaka, o ktore sie dopominali. Co do
cisnieniomierzy wydaje mi sie ze wszystko co trzeba zostalo
powiedziane(chyba ze sie myle)?.

Miokardiopatia przerostowa jest spowodowana szczegolnie niekorzystnym
skladem diety, ktory wymusza na sercu spalanie weglowodanow w procesie
glikolizy. Serce jest do tego zmuszone gdy nie ma do dyspozycji lepszych
paliw. W 1937r doswiadczalnie wykazano (TH. Hockerts i W. Lamprecht ), ze
ATP powstajace w watrobie jest przenoszone do miesnia serca przez krwinki
czerwone, gdzie nastepuje rozladowanie go z energii i odeslanie do ponownego
ladowania. Na potrzeby serca i mozgu ATP wytwarza nie tylko watroba - robia
to tez inne tkanki. ATP jest wszedobylskim zwiazkiem wysokoenergetycznym,
powstaje go w ciele czlowieka okolo 1kg na kilogram masy ciala (czyli dla
doroslego czlowieka ok. 70kg ATP). Rzecz jasna nie cala czasteczka ATP jest
rozkladana na czynniki pierwsze. Z ATP powstaje ADP po urwaniu
wysokoenerget. reszty forforanowej. Natomiast ADP po naladowaniu oddaje
energie w narzadach wysokouprzywilejowanych takich jak mozg czy serce. Serce
ma najwieksza sprawnosc hydrodynamiczna gdy nic nie musi spalac, a cala
energie otrzymuje z ATP. Czesto po zmianie wadliwej diety na szczegolnie
korzystna dla czlowieka serce sie tak radykalnie zmniejsza ze po pol roku
natepne badanie wykazuje jego zmniejszenie nawet o 50%! Wtedy najczesciej
"specjalista" - kardiolog twierdzi ze musiala zajsc pomylka, a poprzednie
badanie bylo wykonane blednie lub inny belkot. Gdy sa braki ATP serce musi
spalac "co popadnie" w mniejszej lub wiekszej ilosci i gdy narzady je
wytwarzajace glownie dla serca i mozgu nie sa w stanie go wytworzyc ile
trzeba. Dzieje sie tak wtedy gdy zywienie odbiega od stechiometrycznego. I
teraz fizyczne zaleznosci: gdy serce musi spalac kwasy tluszczowe lub (i)
pozyskiwac energie z zamiany kwasu pirogronowego na mlekowy, serce choruje
na chorobe wiencowa; gdy przetwarza welowodany na triglicerydy, dla
pozyskania tlenu, choruje na niewydolnosc krazenia; gdy musi spalac glukoze
w procesie glikolizy jest chore na miokardiopatie przerostowa. Czym musi
wiecej spalac tej glukozy tym robi sie wieksze i ciezsze i mniej sprawne
mechanicznie. Glukoza jest fatalnym paliwem dla serca (szczegolnie). Jeden
gram glukozy wazy az 3 gramy gdyz jest dostarczany z dwiema czasteczkami
wody (wegloWODAN). Jezeli serce musi spalac wegle, musi wyprodukowac liczne
enzymy potrzebne do ich spalenia, ktorych w zdrowym sercu nie ma zupelnie.
Enzymy te sa liczne i trza ich duzo. Zajmuja duza objetosc i wlokna
miesniowe kilkakrotnie od nich grubieja - stad tak znaczny rozrost
(przerost) tkanek serca. Dla sprawnosci organizmu nalezy tak jesc aby w
pozywieniu bylo mozliwie duzo ATP i innych zwiazkow wysokoenergetycznych
oraz duzo wodoru a nie Exxx. (1 g H daje 34 kcal po utlenieniu do wody
destylowanej, 1g C daje po utlenieniu 7,87kcal do CO2 - czyli 4-5 razy
mniej). Szczegolnie duzo wodoru znajduje sie w tluszczach nasyconych, a
szczegolnie duzo wegla w weglowodanach. Trzeba tak sie odzywiac aby organizm
tracil mozliwie malo wodoru na wydalanie azotu z bialek. Tylko komorki
nowotworowe maja zdolnosc wydalania azotu w postaci dwutlenku azotu.
Czlowiek musi go wydalac w moczniku, amoniaku lub jonie amonowym, tracac
odpowiednio 2,, 3 lub 4 wodory na czasteczke azotu.Trzeba zatem jesc moliwie
malo bialka wysokowartosciowego (soja odpada chyba ze jest sie bydleciem) -
tyle ile potrzeba stechiometrycznie i nic wiecej.
Uff.. to tyle.

Pozdrawiam serdecznie
tom

2. Data: 2001-12-18 08:05:12

Temat: Re: Choroby serca.- dlugie, sorki
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"^ToM^" <n...@p...onet.pl> wrote in news:3c1e6c99@news.bsi.net.pl:
Przepraszam, ale tylko małe 3 uwagi:
1) doczytaj _nowsze_ dane. Tak po 1990. Polecam OMIM.
2) nie miokardiopatia a kardiomiopatia
3) k. p. _naprawdę_ nie jest jedyną, ani nawet _główną_ przyczyną przerostu
mięsnia sercowego.

Gratuluję pięknego, postmodernistycznego referatu. Brakowało tylko o
wpływie energii pranicznej i nadejściu Ery Wodnika.

Resztę komentarzy pozostawiam innym adresatom.
----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

3. Data: 2001-12-18 08:35:53

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "^ToM^" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Jeden
> gram glukozy wazy az 3 gramy gdyz jest dostarczany z dwiema

coby znaczyło że dwie cząsteczki wody ważą 2 gramy???? Ja
pierdzielę...
A poza tym, jak jeden gram może ważyć 3 gramy?? Jakas dziwaczna
matematyka...

> [...]
bydleciem) -
> tyle ile potrzeba stechiometrycznie i nic wiecej.
Gdzieś dzwonią ale nie wiadomo w jakim kościele...
Nie no nawet mi się nie chce prostować tych herezji. Ale swoją droga
strasznie mi się podoba jedzenie wodoru i utlenianie dla wytworzenia
energii...
kabuuuum!
Może od razu fuzję termojądrową przeprowadzimy w człowieku...
Czytam jeszcze raz i po prostu padam...
Tak dla Twojej informacji - nie da się jeść ATP. A raczej - nie da się
dostarczać tym sposobem energii.
eech. Ludzie przeczytajcie coś w temacie w którym się wypowiadacie.
Pozdro
Massai

4. Data: 2001-12-18 08:43:51

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> wrote in news:9vmvem$nu1$1@fargo.cgs.pl:
> Może od razu fuzję termojądrową przeprowadzimy w człowieku...

Genialny pomysł. Czyżbyś też lubił lemowy Głos Pana?

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

5. Data: 2001-12-18 09:52:04

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns917B62E92E778KO@149.156.4.11...
> "Massai" <t...@b...ids.pl> wrote in
>
> Genialny pomysł. Czyżbyś też lubił lemowy Głos Pana?
haaaaaaa! Ciekawiło mnie czy komuś się skojarzy ;-)))) Kolego,
gratuluję oczytania;-)
Pozdro
Massai

6. Data: 2001-12-18 10:52:03

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>ATP powstajace w watrobie jest przenoszone do miesnia serca przez krwinki
>czerwone, gdzie nastepuje rozladowanie go z energii i odeslanie do
ponownego

ATP nie przechodzi przez blone komorkowa... krwinki czerwone sluza do
przenoszenia tlenu...

Jeden
>gram glukozy wazy az 3 gramy gdyz jest dostarczany z dwiema czasteczkami
>wody (wegloWODAN).

glukoza nie jest zwiazkiem uwodnionym wiec powyzsze twierdzenie jest bledne.
Nazwa weglowodan pochodzi od czegos innego. (polecam chemie organiczna do
poczytania)

> [...]
>oraz duzo wodoru a nie Exxx. (1 g H daje 34 kcal po utlenieniu do wody
>destylowanej, 1g C daje po utlenieniu 7,87kcal do CO2 - czyli 4-5 razy

ATP nie dostarcza sie organizmowi w pozywieniu - jest on produkowany przez
organizm...
utlenienie wodoru do wody jest odrobine wybuchowe... :-)))

Mam propozycje - przed nastepnym tego typu wystapieniem wez do reki
Biochemie Stryer'a i poczytaj... Na pewno Ci to pomoze w zrozumieniu
dlaczego piszesz bzdury... :-))

pozdrawiam
Lukasz

7. Data: 2001-12-18 12:53:17

Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanie jaki jest czas polowiczy rozpadu atp?

8. Data: 2001-12-19 08:57:22

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tichy napisał(a) w wiadomości: <9vnebr$it6$1@news.tpi.pl>...

>pytanie jaki jest czas polowiczy rozpadu atp?

zbyt krotki by to co pisze Tom moglo miec miejsce... (zapomnialem o tym
wczoraj napisac)

pozdrawiam
Lukasz

9. Data: 2001-12-20 12:06:09

Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanie moje bylo retoryczne ale nie wiem czy wogole Tom wie o czym pisze
Tom poczytaj sobie harpera a potem napisz cos madrego...albo lepiej nie
pozdr tichy

10. Data: 2001-12-20 12:08:07

Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak wogole to mysle ze on siedzi i sie z nas smieje...no bo taki stek
bzdur to chyba musi byc jakis dowcip

Sposob na walke ze sklonnosciami do tycia?
Pobij papierosa - rzuc palenie i wygraj wycieczke do Rzymu
Wypelnij ankiete Nicorette i wygraj nagrody!
Psychicznie chory i przymusowe leczenie
od razu do okulisty?