Chwalę Brzoskwiniowca jogurtowego

1. Data: 2003-06-02 11:50:03

Temat: Chwalę Brzoskwiniowca jogurtowego
Od: "Busia" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykonałam go ze stronki WKN, polecam wszystkim w te upalne dni, taki prosto
z lodówki.... mniam, chłodny i orzeźwiający ( za sprawą jogurtu)
http://www.gotowanie.wkl.pl
Przejedzona po imprezie Busia

1. Data: 2003-06-07 17:20:42

Temat: Re: Chwalę Brzoskwiniowca jogurtowego
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A mogę prosić o przepis na to ciasto? Mógłby mi ktoś to skopiować i wkleić?

1. Data: 2003-06-08 20:58:42

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mogę prosić o przepis na to ciasto? Mógłby mi ktoś to skopiować i
wkleić?

> Składniki
0,5 l jogurtu naturalnego
2 serki homogenizowane waniliowe po 250 g każdy
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki żelatyny + 2 łyżeczki
puszka brzoskwiń
galaretka brzoskwiniowa albo o smaku owoców tropikalnych
paczka biszkoptów
0,5 szklanki mleka
50 ml wódki albo malibu
0,5 szklanki wody do rozpuszczenia żelatyny
Przepis:
Dno tortownicy wyłożyć równomiernie biszkoptami nasączonymi mlekiem z
alkoholem.
Jogurt połączyć z serkami waniliowymi i cukrem. 4 połowki brzoskwiń
zostawić do dekoracji, resztę pokroić w kostkę i dodać do masy jogurtowej.
Wlać przestudzoną żelatynę. Najlepiej używać żelatyny, która nie wymaga
gotowania, tylko rozpuszczenia w gorącej wodzie.
Masę dokładnie wymieszać i przelać do szczelnej tortownicy o średnicy
około 30 cm. Formę wstawić do lodówki.
W czasie, gdy masa będzie tężała, rozpuścić galaretkę w gorącej
wodzie. Dodać do niej pozostały sok z brzoskwiń (powinno go być około 300
ml) wcześniej podgrzany i wymieszany z 2 łyżeczkami żelatyny.
Wyjąć tortownicę z lodówki. Udekorować dowolnie pokrojonymi
brzoskwiniami i zalać zimną galaretką. Całość odstawić ponownie do lodówki
na kilka godzin.
Deser, dzięki jogurtowi jest bardzo lekki. Nie wymaga dodawania jajek,
masła ani śmietany.
Jeżeli przygotowuje się brzoskwiniowiec dla dzieci, należy oczywiście
zrezygnować z alkoholu do nasączania biszkoptów. Smacznego.

Wkn

1. Data: 2003-06-08 21:09:31

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Przepis:
Jeszcze go nie robilam, ale pewnie niedlugo sie skusze...
No i zapomnialam pozdrowic ;o)
Myszka

Homar
TORT