Chwalę ruskie w waflach!

1. Data: 2005-02-25 18:26:30

Temat: Chwalę ruskie w waflach!
Od: "ewa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno był tu wątek na temat ruskich pierogów w waflach tortowych.
Niestety, nie mogę tego wątku odnależć. Zrobiłam dziś to danie z małą
modyfikacją. Było przepyszne. Dlatego dziękuję autorce za pomysł.
Ja zrobiłam w ten sposób, że wafel posmarowałam farszem takim jak do ruskich
pierogów. Przykryłam to drugim waflem, pokroiłam w trójkąty, ochlapałam w
jajku i usmażyłam. Moim zdaniem ważne jest, żeby te wafle nie zdążyły
zmięknąć, wtedy są chrupiące i pyszne. Do tego czerwony barszcz. Polecam.

1. Data: 2005-02-25 18:30:23

Temat: Re: Chwalę ruskie w waflach!
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <m...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> ochlapałam w jajku i usmażyłam. Moim zdaniem ważne jest, żeby te wafle
> nie zdążyły zmięknąć, wtedy są chrupiące i pyszne. Do tego czerwony
Czy sa to wafle andrutowe?
Ilona

1. Data: 2005-02-25 18:59:05

Od: "ewa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.P." <i...@g...de> napisał w wiadomości
> Czy sa to wafle andrutowe?
> Ilona

Tak, tzn. na moim opakowaniu napisane jest "wafle domowe", ale to są
takie zwykłe wafle, które przekłada się na przyład masą czekoladową

1. Data: 2005-02-27 23:29:40

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jajku i usmażyłam. Moim zdaniem ważne jest, żeby te wafle nie zdążyły
> zmięknąć, wtedy są chrupiące i pyszne. Do tego czerwony barszcz. Polecam.

o rany - wczesniejszy watek przegapilam, wiec twoj mnie zainspirowal:)
wszystko juz kupilam i jutro bede robic. czy te wafle latwo pokroic, one
troche miekna od masy? czy jak np.chce je podac troche pozniej, wieczorem,
to lepiej trzymac wafle oddzielnie, a mase oddzielnie?

1. Data: 2005-02-28 07:36:45

Od: "ewa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cvtl78$33b$1@mamut1.aster.pl...
.

> [...]
> troche miekna od masy? czy jak np.chce je podac troche pozniej, wieczorem,
> to lepiej trzymac wafle oddzielnie, a mase oddzielnie?

Ja bym trzymała oddzielnie, bo lubię chrupiące, a posmarowanie
wafla masą to tylko momencik. Wafle kroją się bez kłopotu, można w trójkąty,
można w nieduże prostokąty. A tłuszcz niech będzie dobrze rozgrzany i jajka
raczej dużo. W oryginalnym przepisie to były roladki, ale, żeby wafle mozna
było zwinąć w roladki, muszą być miękkie, a lepsze są chyba chrupiące.

1. Data: 2005-02-28 10:30:56

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jajku i usmażyłam.  Moim zdaniem ważne jest, żeby te wafle nie zdążyły
> zmięknąć, wtedy są chrupiące i pyszne. Do tego czerwony barszcz. Polecam.
Czy wystraczy obtoczyć w rozbełtanym jaju, czy może jeszcze potraktować bułką
tartą? Pozdrowienia Areta

1. Data: 2005-02-28 11:23:41

Od: "ewa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy wystraczy obtoczyć w rozbełtanym jaju, czy może jeszcze potraktować
> bułką
> tartą? Pozdrowienia Areta

Ja maczałam tylko w jajku. Musisz wypróbować obie możliwości i
zobaczysz, jak Ci będzie lepiej smakować.

1. Data: 2005-03-01 07:52:50

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musisz wypróbować obie możliwości i
> zobaczysz, jak Ci będzie lepiej smakować.

Zrobiłam panierkę: bułka tarta, ziarna sezamu, pieprz, papryki w proszku,
kurkuma. Farsze miałam dwa. Pierwszy, jak do ruskich pierogów, a drugi to
gotowana kapusta z grzybami.... .
Wnioski:
1. Wafle szybko chłoną wilgoć. Zaraz po obtoczeniu panierką muszą trafic na
goracą patelnię. Wtedy pod zebami czuć chrupkość. :-)
2. Wafle chłoną sporo tłuszczu :-(, kto liczy kalorie, bedzie miał problem z
podjeciem decyzji na ile szt może sobie pozwolić.
3. Zdecydowanie lepsze są z farszem z kapusty i grzybów ( plus do picia
barszczyk czerwony ) :-).
Następne planuję zrobić na słodko: twaróg, rodzynki. Panierka: bułka tarta,
sezam, pocięte orzechy, zmielone suszone banany. A usmażę na sklarowanym
maśle.:-) Pozdrawiam Areta

1. Data: 2005-03-01 11:11:16

Od: "ewa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podjeciem decyzji na ile szt może sobie pozwolić.

Aretko, właśnie miałam przeciwne wrażenie. Wydawało mi się, że nie chłoną
tłuszczu, ale ja kładłam je /bez panierki - bułka wchłania dużo/ na mocno
rozgrzany tłuszcz. Być może u Ciebie tłuszcz był za mało rozgrzany /i ta
bułka/. Spróbuję też zrobić na słodko, z odrobiną cynamonu. To dobry
pomysł.

1. Data: 2005-03-01 16:53:38

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 2. Wafle chłoną sporo tłuszczu :-(, kto liczy kalorie, bedzie miał problem
> podjeciem decyzji na ile szt może sobie pozwolić.

otoz to - ja tez je zrobilam - pyszne, ale juz ich nie powtorze przez ta
kalorycznosc:(

po polsku?? ale co?
drozdze suszone
mieszanki do wypieku chleba w Szczecinie
Ice Tea
fasolowa chcica, cd - co teraz? ;-)